Šurovský: Na podzim vyjedou v Praze retrobusy na další linku

Tramvajové retro vozy doplní retro autobusy. První vlaštovkou je vysokopodlažní Karosa B961 na lince 180 a chystají se další retrobusy. Jaké? Kde budou jezdit? A kdo se zasadil o realizaci? O tom je rozhovor s Janem Šurovským, technickým ředitelem (povrch) Dopravního podniku hl. m. Prahy.

Kdy vznikla myšlenka zachovat autobusy Karosa coby retro vozy?

Tato myšlenka vznikla v DPP před mnoha lety, při vyřazování posledního vozu B931, který se ale již bohužel nepodařilo zachránit. Nyní jsme ji oživili s plánovaným ukončováním provozu posledních vozů B951, zejména v podobě posledních vysokopodlažních Karos. Ty byly v dobrém technickém stavu, zejména pak vůz 6380, který byl po generální opravě. V době provádění jeho generálky totiž nebylo jasné, že se zkrátí povolení k provozu autobusů na linkách z 20 let na 17 let a v budoucnu dokonce jen na 15 let.

Kdo s tímto nápadem přišel?

Nevím, kdo byl úplně prvním otcem myšlenky, je to už mnoho let. Nějaké náměty přicházely z Muzea MHD i z jednotky Správa vozidel a autobusů, nicméně teď jsme je přetavili do konkrétní podoby. Přijde mi logické mít a nabízet nejen jízdy starou tramvají nebo historickými soupravami metra, ale také retro autobusy. Proto jsem tuto myšlenku podporoval a zasadil se o její realizaci.

Potvrzeno. Pražská MHD jezdí méně než o minulých prázdninách

Jaké vozy budou ve sbírce retro vozů a jak probíhal výběr?

Pro retro linku jsme vybrali krátká vozidla B951 ev. č. 4998 (původně 4068) a 4999 (původně 4087) a dvě kloubové Karosy B961 ev. č. 6379 a 6380. K tomu jsme přidali Retrobus Citelis ev. č. 3510 a alespoň jeden Citybus, konkrétně ev. č. 3468, neboť tyto vozy, které nás provázely ve velkém množství posledních cca 22 let, jsou již prakticky zlikvidovány.

Proč byla pro provoz „retro“ autobusů Karosa B961 vybrána linka 180?

Návrh této linky je z pera pana Václava Brejšky, z týmu pana Scheinherra, náměstka primátora pro oblast dopravy. Mě se tento nápad líbí, protože linka 180 vede kolem vozovny Střešovice a Muzea MHD, takže to má svoji logiku.

Na jakých linkách a od jakého data se chystá provoz Karos B951 a nízkopodlažního Citybusu a Citelisu?

Aktuálně počítáme s linkami 182, popřípadě 185 (linka 182 přes prázdniny nejezdí). Přesný datum zatím nebyl stanoven, ale mělo by to být v průběhu letošního podzimu.

Přebarvit pražskou MHD? Teď, když nejsou peníze na provoz?

Tento článek pochází z webu MHD86.cz.
Dnes, 09:14
Vchody do metra na Palmovce, Florenci a v Kobylisích přitahují lidi bez domova, na drogách...
Dnes, 04:00
Nedaleko metra Palmovka jsme se ptali náhodných chodců na to, co říkají zpřísněnému nouzovému stavu,...
Dnes, 04:00
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
Dnes, 04:00
Vypadá to, že Praha bude mít nový koncertní sál. Magistrát, respektive radní hlavního města, totiž...
Včera, 12:08
Práce snů – tak by se dal nazvat nouzový stav z pohledu některých úředníků městských...
6.3.2021
Na to, až se uvolní omezení, a zejména na děti se už těší v Muzeu...
4.3.2021
Boj proti pandemii koronaviru vidí jako jednu z priorit letošního roku starosta první městské části...
4.3.2021
V únoru měla mít v Dejvickém divadle premiéru nová inscenace hry Vina? od Daniela Majlinga....
3.3.2021
Zahušťování našeho hlavního města novou výstavbou je protiváhou jeho rozšiřování do okolní krajiny. Možnosti se...
3.3.2021
Pražští policisté pátrají po útočníkovi, který napadl seniora ve stanici metra Střížkov. Útoku předcházel slovní...
3.3.2021
Podobný shon jako kolem Průmyslového paláce panoval i na ostatních stavbách budoucího výstaviště. Největší pozornost...
Reklama