29℃
Dnes je 19. červen , svátek má Leoš

SŽDC vybrala pro střešovické tunely novou jižní variantu

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala pro připravovanou trať k pražskému letišti novou, takzvanou jižní variantu střešovických tunelů mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Tunel má vést pod ulicemi Svatovítská, Norbertov a U vojenské nemocnice. Vybraná varianta by měla být nejplynulejší ze zvažovaných tras, uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Stavba úseku mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem, jehož podstatnou částí tunel je, by měla vyjít přibližně na 13,3 miliardy korun. Práce na stavbě by měly začít zhruba za šest let.

Reklama

Podle Svobody tím organizace vyřešila nejkomplikovanější a nejspíš i nejdražší úsek projektu. „Tunely navržené v tzv. jižní variantě jsou vedeny geologicky stabilním prostředím, neohrožují zdroje podzemní vody a sestupují hluboko pod úroveň terénu,“ uvedl. Stavba bude podle něj hluboká až 80 metrů. Původně SŽDC zvažovala, že tunely povede pod ulicemi Václavkova nebo Cukrovarnická.
Radní pro strategický rozvoj Prahy 6 Eva Smutná (za TOP 09) na dotaz ČTK uvedla, že z pohledu městské části jde o dobré řešení. „Věříme, že tato maximálně odkloněná trasa, která vede v mimořádné hloubce, nebude v rámci území Prahy 6 vyvolávat žádné konflikty,“ uvedla. Dodala, že na čtvrtek 18:00 je naplánovaná veřejná prezentace zvolené varianty v Národní technické knihovně. Setkání se zúčastní zástupci SŽDC, Prahy 6 a magistrátu.
Šéf správy železnic dnes řekl, že ražení tunelů nijak nenaruší statiku okolní zástavby. Organizace plánuje využít razicích štítů. „Stejná technologie byla využita při prodlužování metra linky A do Motola, a přestože štíty přímo podcházely sídliště, nikdo to prakticky nezaregistroval,“ dodal Svoboda.
V rámci modernizace trati Praha-Kladno, která zahrnuje připojení Letiště Václava Havla, zůstává zatím jedinou rozestavěnou částí rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Ten bude hotový v červnu příštího roku. SŽDC v současnosti vyřizuje územní řízení k úsekům mezi pražskými částmi Bubny a Výstaviště, dále Praha-Ruzyně – Kladno a mezi Kladnem a Ostrovcem. Nedávno organizace zahájila řízení i v úseku mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem.
Organizace také pokročila v tendru na architektonickou podobu železniční stanice v pražském Veleslavíně. Do druhého kola postoupilo pět návrhů. Vítězný návrh bude podle podniku vodítkem pro další budované a modernizované stanice.
Úprava jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na pražské letiště by podle odhadu SŽDC měla vyjít zhruba na 31 miliard korun. Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a mělo by umožnit desetiminutové intervaly vlaků jedoucích na letiště i do Kladna.
Zdroj: čtk

Praha vymění ledolamy, které chrání pilíře Karlova mostu

Před 19 minutami
Praha 7 připravuje proměnu vltavského nábřeží severně od ulice Varhulíkové mezi holešovickým přístavem a mostem...
Včera, 18:26
Pražská policie v úterý v noci společně se záchranáři a hasiči nacvičovala v obchodním centru...
Včera, 18:03
Pražští radní na svém jednání vyzvali dopravní podnik (DPP), aby zastavil exekuce dluhů vzniklých dětem...
Včera, 17:45
Fotbalová Dukla prožívá po sestupu z nejvyšší soutěže období velkých změn. Z A-týmu už odešlo...
Včera, 15:32
Obyvatelé pražských Vinohrad podepisují petici proti kácení stromů v zahradě školy v ulici Na Smetance....
Včera, 14:26
Proč právě vějíř? Jde o dobový symbol ženskosti, který byl s osobností hraběnky Žofie Chotkové...
Včera, 14:04
Areál bývalých jatek Interlovu nedaleko stanice metra Roztyly donedávna nepatřil mezi vyhledávaná místa Prahy 11.
Včera, 13:25
Praha 11 předloží magistrátu žádost na bezúročnou půjčku 130 milionů korun, peníze chce použít na...
Včera, 12:31
Pražský dopravní podnik (DPP) začal hloubit u tramvajové smyčky na Barrandově jámu, ze které bude...
Včera, 11:00
Pražský magistrát si nechá vypracovat analýzu návštěvnosti divadel v hlavním městě. Měla by popsat skladbu...
Reklama