Tramvaje v případě stavby trati nepojedou v Bohnicích sídlištěm

Tramvaje v pražských Bohnicích nepojedou v případě výstavby trati zdejším sídlištěm, jak bylo původně plánováno. Dohodl se na tom s Prahou 8 Institut plánování a rozvoje (IPR). Proti původně plánované trati sídlištěm se postavila radnice i místní obyvatelé. Informoval o tom mluvčí IPR Marek Vácha. Institut nyní vypracuje novou studii tramvajové trati z Prahy 6 Bohnicemi až ke stanici metra C Kobylisy. Kdy by případně trať vznikla, zatím není rozhodnuto.

„Dohodli jsme se s Prahou 8 na studii tramvajové trati, která má spojit Prahu 8 a Prahu 6 bez zajíždění tramvají do sídliště, jak bylo původně uvažováno. Na základě této dohody budeme nyní pracovat na zadání. Předpokládáme, že do konce roku bude hotové,“ uvedl Vácha.
Vybudování trati je zaneseno do městských zásad územního rozvoje (ZUR). Cílem nynějšího postupu je zabránit tomu, aby v možné trase vznikly například jiné stavby a znemožnily tak její výstavbu. „Účelem studie je aktualizovat územně technické řešení, přičemž bude kladen důraz na městské řešení, nebude to tedy pouze technická studie,“ uvedl Vácha.
IPR v minulosti navrhl most z Podbaby k zoo, odkud by do Bohnic tramvaje jely tunelem ústícím do Mazurské ulice. Následně by koleje vedly ulicemi Lodžská, K Pazderkám, přes Podhajská pole, Odru a ze Zhořelecké by byla odbočka do Feřtekovy, kde by byla konečná. Z křižovatky K Pazderkám a Čimická by byla odbočka a tramvaje by tak mohly jet i do Kobylis. Právě tento záměr radnice již před dvěma lety odmítla.
Podle nového předběžného návrhu by tak tramvaje ve směru do Kobylis jely nově od Polikliniky Mazurská ulicemi K Pazderkám a Čimickou. Na trati by bylo osm zastávek. První by byla Podhoří-zoologická zahrada hned za zmíněným mostem přes Vltavu. Poté, co by tramvaj vyjela do Bohnic, byla by tu zastávka Poliklinika Mazurská a následovaly by Botanická zahrada, Dunajecká, Velká Skála, Plavecký areál Šutka, Písečná a Kobyliské náměstí. Odtud by tramvaje jely ke stanici metra C Kobylisy a trať se zde napojila na tu již fungující.
Na území hlavního města je navržena stavba více než dvou desítek nových tratí. Nejblíže k výstavbě jsou trať ze Sídliště Barrandov směrem do Slivence, prodloužení trati z Modřan na Libuš a rovněž prodloužení ze zastávky Divoká Šárka na sídliště Dědina. Město plánuje i prodloužit tramvaje z Pražského povstání na Pankrác a Budějovickou.
Zdroj: čtk

Právní názor: Radní Lang mohl spáchat několik trestných činů

Dnes, 14:07
Od soboty 4. července do neděle 12. července 2020 bude z důvodu opravy trati obousměrně...
Dnes, 11:44
Od jara 2020 probíhá rekonstrukce MUK 16 Slivenec na dálnici D0 (silniční okruh kolem Prahy)...
Včera, 17:30
Do zrekonstruovaného zookoutku u hájovny v lesoparku Kamýku v Praze 12 se koncem června opět...
Včera, 15:21
Pietní artefakt je věnovan generálmajorovi Josefu Dudovi (1905 – 1977). Duda působil jako velitel českých...
Včera, 14:40
Čtyřicet let na profesionální hudební scéně letos slaví zpěvák Dalibor Janda. Své turné musel kvůli...
výstava JUDr. Milada Horáková a největší politický proces
Včera, 12:47
Do 24. srpna bude instalována plenérová výstava "Nezapomeňte na mne. JUDr. Milada Horáková a největší...
Včera, 10:53
Fungoval roku 1620 na Bílé hoře lyžařský vlek? Jak dopadla play off pro české stavy?...
1.7.2020
Ve středu ráno hořelo ve dvou domech ve Strojnické ulici v pražských Holešovicích.
1.7.2020
Tak tenhle týden nám pšenka moc nepokvete. Koncertů je jak šafránu.
1.7.2020
V rámci podpory kulturních institucí v době po koronavirové krizi se hlavní město rozhodlo umožnit...
Reklama