Už žádné běhání přes koleje. Žižkov a Vinohrady s hlavním nádražím spojí podchod

Myšlenka bezpečně propojit důležitou centrální dopravní tepnu s přilehlými čtvrtěmi je letitá. Severovýchodní část hlavního nádraží dosud neměla s Prahou 1, Vinohrady a Žižkovem kromě nepřehledné křižovatky U Bulhara žádné bezpečné spojení pro pěší.

Často se stávalo, že lidé ve snaze ukrátit cestu od vlaku přebíhali přes kolejiště. Právě tomu má zabránit stavba nového podchodu, který vznikne prodloužením severní části podchodu ze sedmého vlakového nástupiště.

Bezpečné pěší spojení začala Správa železnic stavět letos v květnu, první chodci si jím zkrátí cestu příští rok v srpnu.

Vyústění pěší trasy bude situováno do Seifertovy ulice přes komerční centrum Churchill Square. Výstup z podchodu zajistí kromě schodiště také dvojice eskalátorů a výtah, takže bude zajištěný bezbariérový přístup,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Prodloužení podchodu je řešené tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště. Stavba bude stát bezmála 220 milionu korun a podílí se na ní sdružení firem, jehož společníky jsou Metrostav a HOCHTIEF CZ.

Praha 5 zná podobu Nového Barrandova. Seznámí s ní i veřejnost

Proměnu čeká i nádraží. Práce na výstavbě nového podchodu budou dále zahrnovat potřebné přeložky kolejí, stávajícího kabelového kolektoru, vodovodu a úpravy kanalizace. V prodlouženém podchodu se současně zřídí informační a orientační systém. Součástí stavby jsou také související úpravy trakčního vedení a doplnění komunikace a pěších ploch u výstupu z podchodu. Podél části upravované areálové komunikace se rovněž vybuduje oplocení a venkovní osvětlení. V následujících letech na tuto stavbu naváže další část, v rámci které dojde k výměně informačního a orientačního systému v celé železniční stanici a rekonstrukci nástupišť č. 5 až 7 včetně doplnění eskalátorů. Dále se provede výměna podhledů ve všech třech podchodech, které budou sjednoceny s prodlouženým severním podchodem. Přístřešky z 90. let nahradí nové a jejich vzhled bude jednotný na celém hlavním nádraží.

Zdroj: JE, Noviny Prahy 2

hlavák p2+
Vizualizace SŽ.
(Noviny Prahy 2)
Dnes, 17:00
Za jídlo přes rozvoz utratí Pražané průměrně 220 až 300 korun. K nejoblíbenějším objednávaným jídlům...
Dnes, 16:20
Matce šesti dětí z Prahy uložil soud za dlouhodobé týrání jejích dvojčat pět let vězení....
Dnes, 15:00
Komerční článek
Za aktivitu v aplikaci získáváte WCR body, které je následně možné zpeněžit, nakoupit za ně v...
Dnes, 15:00
Není příliš vzhledná a do prostoru Ortenova náměstí se nehodí. To je ve zkratce kritika,...
Dnes, 14:20
Jako jeden z posledních v Praze byl 12. listopadu vypuštěn chaberský Prostřední rybník. Období výlovů...
Dnes, 13:00
Cenově dostupných bytů je v Praze nedostatek. Pomůže rozšíření fondu obecních bytů či výstavba na...
Dnes, 12:20
Národní knihovna v Praze neotevře okénko pro kontakt se čtenáři, přestože s pondělním přechodem České...
Dnes, 11:00
Pro Pražské vodovody a kanalizace je kvalita dodávané pitné vody dlouhodobě naprostou prioritou. Pro lepší...
Dnes, 09:40
Dvakrát se vdala a dvakrát rozvedla s jedním Josefem Vinklářem, když začala na prahu padesátky...
Dnes, 08:59
Torzo Koněvova pomníku v pražském Bubenči obklíčila ohrada, za kterou se objevili dělníci a stroje....
Dnes, 08:05
Víte, že pražské byty patří k nejdražším ve střední Evropě? Ceny bytů v ČR stále...
Reklama