29℃
Dnes je 19. červen , svátek má Leoš

V Praze by mohla od roku 2022 jezdit nová vlaková linka S61

Na území hlavního města by měla přibýt nová železniční linka S61. Jezdit by mohla od roku 2022, řekl Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou integrovanou dopravu (PID). Nová linka by propojila Smíchov, Vršovice a Běchovice. Podmínkou spuštění je mimo jiné vybudování nového nástupiště ve Vršovicích. V Praze jezdí více než desítka linek označených písmenem S, v rámci celé PID zahrnující i středočeské spoje jich je asi pět desítek.

Reklama

„Jelikož spuštění této linky závisí i na dalších zastávkách na trase, předpokládáme její spuštění přibližně v roce 2022. Soutěž na dopravce této linky předpokládáme současně s připravovanou soutěží na elektrickou linku S49 (Praha-Roztoky u Prahy), termín vyhlášení soutěže zatím není znám,“ uvedl Drápal.
Linka S61 by ve finální podobě měla jezdit ze železniční stanice Praha-Smíchov do Vršovic a dále do zamýšlené zastávky na Zahradním Městě. Odtud by jezdila do zastávky Praha-Malešice, kde by bylo možné přestoupit na metro. Linka by končila v Běchovicích.
Kromě zamýšlené zastávky na Zahradním Městě je nutné ve Vršovicích vybudovat čtvrté nástupiště, které by bylo směrem k Michli. Sloužilo by primárně pro novou příměstskou linku. Na jejím vybudování by se finančně se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) podílela Praha. Podle dokumentu, který měl minulý týden na programu jednání magistrátní dopravní výbor, by mělo město přispět 12,5 milionu korun.
Pro fungování linky v celé zamýšlené trase je nutné navíc vyřešit problémy s nízkou kapacitou na železničním mostě mezi Smíchovem a Podskalím. Do té doby, než se tak stane, vlaky by jezdily pouze mezi Vršovicemi a Běchovicemi, a to v intervalu 30 minut ve špičkách pracovního dne a 60 minut v ostatní časy. V konečné podobě se podle dokumentu předpokládá interval 30 minut celodenně a celotýdenně.
Vlaky začaly být do PID výrazněji zapojovány po povodních v roce 2002, kdy nahrazovaly některá spojení, která přerušila velká voda. Lidé využívali vlaky například při cestě ze Smíchova na druhý břeh, když částečně nejezdilo metro B. První linka s označením S se objevila o asi pět let později.

Odborníci u Lán vytvářejí krajinu, která odolává suchu i povodním

Zdroj: čtk

4 věci, které musíte vědět, než půjdete do vztahu s introvertem. Stojí to za to?

Před 60 minutami
Praha 7 připravuje proměnu vltavského nábřeží severně od ulice Varhulíkové mezi holešovickým přístavem a mostem...
Včera, 18:26
Pražská policie v úterý v noci společně se záchranáři a hasiči nacvičovala v obchodním centru...
Včera, 18:03
Pražští radní na svém jednání vyzvali dopravní podnik (DPP), aby zastavil exekuce dluhů vzniklých dětem...
Včera, 17:45
Fotbalová Dukla prožívá po sestupu z nejvyšší soutěže období velkých změn. Z A-týmu už odešlo...
Včera, 15:32
Obyvatelé pražských Vinohrad podepisují petici proti kácení stromů v zahradě školy v ulici Na Smetance....
Včera, 14:26
Proč právě vějíř? Jde o dobový symbol ženskosti, který byl s osobností hraběnky Žofie Chotkové...
Včera, 14:04
Areál bývalých jatek Interlovu nedaleko stanice metra Roztyly donedávna nepatřil mezi vyhledávaná místa Prahy 11.
Včera, 13:25
Praha 11 předloží magistrátu žádost na bezúročnou půjčku 130 milionů korun, peníze chce použít na...
Včera, 12:31
Pražský dopravní podnik (DPP) začal hloubit u tramvajové smyčky na Barrandově jámu, ze které bude...
Včera, 11:00
Pražský magistrát si nechá vypracovat analýzu návštěvnosti divadel v hlavním městě. Měla by popsat skladbu...
Reklama