Vášně vystřídala shoda: Zastupitelé schválili záměr městského okruhu

Vášnivá diskuse se na pražském zastupitelstvu rozhořela kolem vnitřního pražského okruhu, názory byly různé, zmiňovány byly zájmy různých městských částí, to, jak se jich okruh dotkne nebo ten částečný už dotýká. Přesto zastupitelé záměr na dostavbu městského okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol podpořili, pro zvedlo ruku přítomných 54 zastupitelů.

Ačkoli Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN) upřednostňuje jinou variantu, záměr na zpracování projektové dokumentace podpořila, neboť zadávací dokumentace pro zpracovatele projektu bude připravena s respektem k tomu, že o finální variantě doposud rozhodnuto nebylo.

“Trojkoalice upřednostňuje vedení městského okruhu zahloubenými Holešovičkami, Libereckou, Kbelskou a Průmyslovou, tedy z části po stávajících komunikacích, které budou rekonstruované a upravené pro nový dopravní režim. Na trase má být několik tunelových úseků, mj. V Holešovičkách nebo v celém úseku mezi ulicemi Kolbenovou a Poděbradskou. Naopak v oblasti Průmyslové, kde není obytná zástavba, by okruh vedl po povrchu. Pro tuto variantu zpracovává město podrobnou studii, tak aby byla plně srovnatelná s trasou, která byla projednávána v procesu EIA,” řekl zastupitel Ondřej Mirovský (SZ).

Kontrolní termín ke schválenému záměru je 30. června 2018, teprve pak by se rozhodlo o konečné variantě. Zatímco Trojkoalice chce vést trasu hlavně po povrchu, ostatní strany v pražském zastupitelstvu dávají přednost původní variantě, tedy tunelové. V průběhu diskuse vystoupili občané z Prahy 8, kteří nechtějí, aby městskou částí projíždělo více aut. “V potaz má být vzat nejen život občanů centra Prahy, ale třeba i Libně,” řekla například místní občanka Zuzana Ondomišiová.

Zastupitel Ivan Hrůza (KSČM) reagoval, že Praha už dva roky extrémním nárůstem vozů trpí, protože Tunelovým komplexem Blanka, který běží ve zkušebním režimu, byla do města přivedena tranzitní doprava. Trpí tím podle jeho slov hlavně občané kolem ulic Patočkova a V Holešovičkách. Vše je podle něj třeba řešit komplexně. Nutné je dostavit silniční okruh kolem Prahy, pokud první vznikne ten městský, budou jej využívat i mimopražští a aut ve městě opět přibude.

Podle zastupitele Marka Doležala (TOP 09) je nexistence okruhu tragická i pro Prahu 9. Podle zastupitele Ondřeje Profanta (Piráti) je kvůli nárůstu dopravy potřeba i parkovišť P+R. Náměstek Petr Dolínek (ČSSD) řekl, že záchytná parkoviště je možné stavět někde napůl mezi stanicí metra a přivaděčem do okruhu. “Přímo u okruhu se neosvědčila,” řekl. O dostavbě okruhu jednají zastupitelé už několik měsíců, schválení záměru záležitost významně posunuli.

 

Zdeněk Hořánek
Včera, 15:01
Společnost SNEO, kterou vlastní městská část a která má na starost správu městského majetku, má...
Včera, 12:01
Radní hlavní města Prahy a někteří pracovníci ROPIDu a DPP se snaží prezentovat, jak mají...
Včera, 09:42
Komerční článek
Momentálně nabízíme: BYTY Nabízíme byty v moderních bytových domech, vysokého standardu a urbanistickou funkcí. Projekty...
Včera, 09:42
No v Troji, pochopitelně! Nikoli však v zoologické, nejde o opičky ani jiné zástupce říše...
5.8.2020
Po jedenácté letos odstartovaly na Kulaťáku oblíbené trhy. Letošní sezónu, tak jako život nás všech,...
5.8.2020
Lodní dopravě na území Prahy 5 slouží plavební komora mezi Janáčkovým nábřežím a Dětským ostrovem....
4.8.2020
Park Santoška se nabízí k oddechu, příjemným procházkám i krásným výhledům na Prahu. Díky rekonstrukci...
4.8.2020
Hrnčířské trhy v Berouně se kvůli koronaviru neuskuteční ani na podzim. Pořadatelé se snažili s...
4.8.2020
V bubenečské kavárně Zasekávák předvádí několik svých pěkně barevných pláten výtvarník Miloš Vacík. Pokud máte...
4.8.2020
21. července tohoto roku by Milan Rastislav Štefánik oslavil 140. narozeniny. V nedávné době také...
Reklama