Vedení Prahy schválilo plán rozvoje dopravy do roku 2023

Vedení hlavního města v pondělí schválilo plán rozvoje dopravy na další roky, takzvaný akční plán udržitelné mobility. Dokument určuje strategické dopravní stavby, které mají být hotovy či se na nich začne pracovat do roku 2023.

Zahrnuje mimo jiné rozšíření tramvajových tratí, stavbu metra D nebo silničních okruhů. Novinářům to řekl náměstek primátora Adam Scheihnerr (Praha Sobě). Materiál navazuje na plán udržitelné mobility zahrnující projekty do roku 2030, který schválili letos v květnu pražští zastupitelé.

„Akční plán jednak vypořádává připomínky ministerstva životního prostředí a dále říká, jaké projekty se mají prioritně uskutečnit do roku 2023 v oblasti dopravy v Praze,“ řekl Scheinherr.

V plánu je 244 projektů, na kterých chce město v následujících pěti letech minimálně začít pracovat. „Většina z nich je nyní již zahájená, a to v přípravné projektové fázi,“ řekl Scheinherr. Mezi zahájenými projekty jmenoval mimo jiné prodloužení tramvajových tratí z Barrandova do Slivence, z Modřan na Libuš a od Divoké Šárky na Dědinu, zahájení geologického průzkumu stavby metra D nebo přípravu dostavby městského okruhu navazujícího na tunel Blanka.

Mezi projekty, na kterých práce zatím nezačaly, je pak mimo jiné bezbariérové zpřístupnění stanic metra C Opatov, na trase B Invalidovny a na lince A Jiřího z Poděbrad. „Jsou to všechno nákladné věci okolo 200 milionů korun,“ řekl Scheinherr.

Celkem dokument zahrnuje projekty za asi 122,8 miliardy korun. Nejedná se ale o projekty a finance, které by vydala pouze Praha, ale rovněž například Středočeský kraj nebo stát prostřednictvím Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která bude stavět trať na Kladno.

Souběžně se schválením plánu vzniká pracovní skupina, která bude řešit financování projektů a povede ji náměstek primátora pro finance Pavel Vyhnánek (Praha Sobě).

Zmíněný v květnu schválený plán udržitelné mobility počítá s dostavbou silničních okruhů a metra či rozvojem železnice. Dokument rovněž navrhuje, jak by mělo město postupovat v otázkách rozvoje silniční sítě, parkování, MHD a podpory cyklistiky. Vedení města by z něho mělo vycházet při rozhodování, přijetí plánu je také podmínkou pro čerpání evropských dotací na dopravní projekty.

ČTK

Dnes, 09:45
V Galerii Villa Pellé je od 10. července k vidění výstava s názvem BrrrainFreeze!!! JuliuseReichela...
Dnes, 07:59
Nejvýznamnější příslušníky rodu Valdštejnů představuje výstava ve Valdštejnské zahradě.
Včera, 09:59
Srážka dvou vlaků, při níž přišlo o život 42 cestujících, se stala v pražských Kbelích...
Včera, 09:05
Entomologové žádají veřejnost o pomoc při hledání denních motýlů na území hlavního města Prahy. Do...
Včera, 07:38
V rychlém sledu po květnovém otevření prvních čtyř tříd tzv. Center interaktivní výuky otevřelo ve...
9.7.2020
Klasický titul Cyrano z Bergeracu v novém přebásnění, světovou premiéru původní hry Srpnové světlo napsanou...
9.7.2020
Letní dovolenou „odpískala“ letos řada lidí kvůli pandemii koronaviru. Jednoduše se bojí vycestovat k moři....
9.7.2020
Tradičním cílům rodinných výletů – klasickým zoologickým zahradám – v poslední době roste zdatná konkurence....
8.7.2020
V rámci podpory kulturních institucí v době po koronavirové krizi se hlavní město rozhodlo umožnit...
8.7.2020
Národní muzeum otevřelo 2. července v pořadí už čtvrtou „pokoronavirovou“ výstavu, tentokrát s názvem Poklady...
Reklama