mapa regionů
zavřít mapu

Bude ulice Na Krutci jednosměrná? Kroky k jejímu případnému zjednosměrnění učiní MČ Praha 6 nejdříve poté, co koncem března situaci v této vokovické lokalitě vyhodnotí. Po dotazech rezidentů a redakce Našeho REGIONU se začíná vedení radnice probouzet.
Náš REGION informoval o vokovické zahradní čtvrti, která se proměnila v dopravní peklo. Především tamní ulice Na Krutci, kterou hojně využívají Středočeši při cestování do Prahy, se ve špičkách stává nehybnou kolonou. A vinou výfukových výparů zde rezidenti mohou větrat jen o víkendu. Místní podepisovali petice a žádají zjednosměrnění ulice Na Krutci. A lobbují za toto řešení i na veřejných zasedáních zastupitelstva. Městská část Praha 6 situaci řeší už deset let. Starosta Ondřej Kolář (TOP 09) po tlaku rezidentů i Našeho REGIONU dotčeným občanům po e-mailu slibuje, že do konce března situaci vyhodnotí.
„Od samotného začátku řešení této věci bylo nepochybné, že v dané ulici bude od ledna 2019 navrácen původní (trvalý) dopravní režim a v období prvního čtvrtletí 2019 budou na základě odborného vyhodnocení situace případně učiněny kroky, které povedou k zahájení procesu vydání opatření obecné povahy ve formě trvalé místní úpravy provozu na pozemních komunikacích. Trvalou úpravu zjednosměrnění ulice Na Krutci lze totiž učinit pouze po projednání v řádném správním procesu, jinou cestou tak skutečně učinit nelze,“ odpověděl místostarosta Jiří Lála (ODS).
Za hlavu se zřejmě chytla už i vedoucí úřednice Dana Charvátová, když se jí Náš REGION dotazoval, jak její odbor dopravy a životního prostředí hodlá problém nadměrné dopravy v ulicích Vokovická – Na Krutci – Horoměřická řešit.
„Praha 6 počítá s tím, že bude aplikována řada dopravně-bezpečnostních opatření (navýšení chodníkových ploch, stavební zpomalovací prahy, vyvýšené křižovatkové plochy apod.), které vcelku přispějí k dalšímu zklidnění dopravního provozu a k výraznému zlepšení podmínek pro pěší účastníky silničního provozu v celé lokalitě. Další významnou připravovanou akcí je rozšíření Horoměřické ulice a vytvoření samostatného vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy ve směru k Evropské, což by mělo přispět ke snížení kongescí na tomto komunikačním tahu,“ odpověděla Charvátová redakci.
Úřednice rovněž uvedla, že Praha 6 prosadila zóny placeného stání, problematickou oblast zařadila do režimu zóny s nejvyšší dovolenou rychlostí 30 km/hod, omezila vjezd nákladním automobilům, což podle ní vedlo ke snížení počtu projíždějících vozidel a vyšší bezpečnosti chodců.
S tím ale nesouhlasí jeden z rezidentů Vokovic. „Charvátová nemluví pravdu a toleruje nezákonný stav,“ myslí si Štěpán Gála.