Vyhlásil pražský magistrát autům válku?

Některé nápady vedení hlavního města vůči automobilistům jako například uzavření Smetanova nábřeží dokázaly s pražskou dopravou pořádně zamíchat. A poslední návrh, aby do pruhů vyhrazených ve špičce například autobusům MHD, už nesměli běžní motoristé, opozici pěkně nadzdvihnul. Mluví o šikaně, buzeraci a trestání řidičů. Radní Scheinherr se ale brání, že město proti automobilistům žádné kroky nekoná.

Nápad zakázat časově omezený průjezd do mimo špičku obvykle prázdných pruhů na listopadovém zastupitelstvu nakonec neprošel. Přesto vzbudil mezi opozičními politiky bouři nevole. Vedle nekonečných rekonstrukcí ulic a silnic, ubírání jízdních pruhů nebo rezidenčního parkování, které platí jen pro jednu městskou část, je to podle nich jen další důkaz, že koalice ve vedení magistrátu pražskou dopravu nezvládá. „Úplně zbytečně se tím blokuje doprava. Někde se přidají přechody, rozšíří se tramvajová zastávka nebo třeba na Praze 7 na nábřeží se přidají cyklopruhy. Nenápadně tím trestají řidiče, protože takhle vznikají umělé kolony,“ řekl Našemu REGIONU pražský zastupitel Patrik Nacher (ANO).

Praha zavede 6 zbytečných spojů metra bez navazujících přípojů

Chybí strategie?

„Není tu žádná racionální strategie, která by spočívala ve změně myšlení a ne v tom, že se proti sobě postaví dva tábory – automobilistů a toho zbytku. A to v tomhle okamžiku zejména Piráti dělají,“ myslí si bývalý ministr financí a nynější pražský zastupitel Ivan Pilný (ANO). „Stále žijí v jakémsi aktivistickém módu, tzn. zavřeme Smetanovo nábřeží, aniž by se to projednalo s městskou částí, aby tam byly nějaké předzahrádky, do kterých stejně nikdo nechodí, nebo budeme rozvážet věci na elektrokolech atd. Demokracie má ale i druhou stranu mince a tou je zodpovědnost. Takhle mezi motoristy a ostatními zbytečně vytvářejí příkop,“ řekl Našemu REGIONU Pilný. V dnešní situaci, kdy je v Praze podle něj zhruba o 10 až 20 procent aut víc, než se do ní reálně vejde, pak stačí jedna rekonstrukce nebo bouračka, a z provozu to vyřadí půl Prahy. Je přesvědčený, že vedení města by se mělo zaměřit především na eliminaci zbytečných cest, třeba na úřady, a také na hledání nových možností, které poskytují například sdílená auta. „Hlavně mladší generace, a já to vidím u svých dětí, by chtěla mít auto v okamžiku, kdy ho potřebuje, a neřešit, kam ho pak zaparkuje.“

Dopravní komplikace v Nuslích a Vršovicích, železniční most Otakarova se opravuje

Nesjednocené zóny

Právě parkování je dalším bolehlavem pražských řidičů. Pokud někdo bydlí na Praze 4, ale pracuje třeba na Praze 7 a příbuzné má na Praze 6, za svých zaplacených dvanáct set korun ročně může bezplatně parkovat jen u sebe doma. „Pokud někdo musí za parkování na modré zóně platit víckrát, tak to považujeme za zbytečnou buzeraci a šikanu motoristů. Chápeme, že je potřeba zohlednit to, že určitou výsadou by mělo být parkování v Pražské památkové zóně, ale zbytek Prahy by měla být jedna zóna, ve které by se dalo po zaplacení poplatku parkovat bez omezení,“ řekl Našemu REGIONU pražský zastupitel a starosta Prahy – Běchovic Ondřej Martan (ODS).

Po Praze jezdí méně aut. Doprava klesla kvůli boji s koronavirem o pět procent

Podle něj se pražští radní zřejmě rozhodli vyhlásit válku nejen automobilistům, ale asi také letadlům a turistům. „Orientace na cyklodopravu je sice velmi vznešená a ekologicky asi hodnotná, ale vzhledem k počtu pohybů cyklodopravy v rámci města, který je minoritní, není možné, abychom touto minoritou utlačovali ty, kteří Praze a jejím obyvatelům vydělávají finance,“ prohlásil. Při projednávání zákazu vjezdu motoristů do vymezených pruhů i mimo dosud vyhrazený čas ho podle něj žádný z radních ani z ředitelů příspěvkových organizací, kteří tam vystupovali, nedokázal zdůvodnit. „Je to jeden z dalších dílků, jak znepříjemnit automobilistům život. Mimo jiné jsou to i ti, kteří jezdí do práce také v době koronaviru. Lidé se přitom dnes bojí chodit do MHD, do míst, kde se střetávají bez jakéhokoliv omezení. Žádných patnáct metů na osobu, jsou tam nahňácaný vedle sebe a nikdo to neřeší!“

Obyvatelé Berounska budou cestovat snadněji a levněji

Falešný dojem!

S obviněním opozice zásadně nesouhlasí pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). „Rozhodně nekonáme kroky proti automobilistům. Někdo se pouze snaží vytvářet takový falešný dojem. Naopak jsme konečně začali projektovat dostavbu Městského okruhu, na kterém se nic před námi nedělo,“ sdělil Našemu REGIONU. „Taktéž rozšíření Jižní spojky, opravy Štěrboholské radiály či opravy důležitých mostů včetně toho nejdůležitějšího a nejvytíženějšího Barrandovského. Jeho rozsáhlou rekonstrukci jsme zahájili v letošním roce. A v neposlední řadě jsme dotáhli kolaudaci Tunelového komplexu Blanka, která byla u ledu a v minulosti se jen neustále prodlužoval zkušební provoz,“ řekl.

Včera, 14:16
Pražští strážníci se při kontrole zakrytí dýchacích cest zaměří primárně na to, zda má dotyčný...
Včera, 12:00
Fotbalový trenér klubu Bohemians vloni Klokany z vršovického Ďolíčku zachránil a dokonce s nimi atakoval...
Včera, 09:25
Komerční článek
1. Jaké jsou v současnosti hlavní přednosti virtuálních strojů a jaké další formy virtualizace se...
Včera, 09:25
Jak ovlivnil covid-19 dění na Praze 10 a její rozpočet? Jaké má teď starostka Desítky...
Včera, 04:00
Národní technická knihovna se spolu s Prahu 6 rozhodla obdarovat literaturou seniory v domech s...
23.2.2021
Soud přikázal pražskému Gymnáziu Na Zatlance obnovit denní formu vzdělávání. Distanční formu výuky mu zakázal...
23.2.2021
Díky spolupráci společnosti Czech Photo a České tiskové kanceláře zakončí svou tour venkovní výstava Nežádoucí...
23.2.2021
Opoziční zastupitel Tomáš Pek (TOP 09) kritizuje magistrát za přidělení dotace Praze 10 na téměř...
22.2.2021
Kunratický les rozkládající se na území městské části Praha–Kunratice nabízí úžasnou příležitost k rekreaci. Je...
22.2.2021
Spousty koček, čtrnáct psů, tři kozy, dvě slepice a prase. A také patnáct lidských bytostí,...
22.2.2021
Na pražském Spořilově neznámý psychicky narušený člověk rozházel pečivo, které v sobě ukrývalo hřebíky. Po...
Reklama