Vznikl návrh využití budovy žižkovského nákladového nádraží

V čelní budově někdejšího Nákladového nádraží Žižkov by měl v budoucnu sídlit Národní filmový archiv, v severním křídle má vzniknout základní škola a v jižním by měla firma Sekyra Group vybudovat komerční prostory a střešní nástavbu s byty.

Vyplývá to z návrhu memoranda o využití památkově chráněné funkcionalistické budovy, které se chystají podepsat hlavní město, Praha 3, ministerstvo kultury a firmy majetkově zainteresované v nádražní budově. Podle pražského radního pro majetek Jana Chabra (TOP 09) by se memorandum mělo podepsat do měsíce.

Chabr uvedl, že momentálně se znění memoranda dokončuje a začátkem listopadu by mělo jít na pražskou radu. Zároveň ho musí schválit ministerstvo kultury a rada Prahy 3. Stranami, které ho budou podepisovat, je pražský magistrát, Prahy 3, ministerstvo kultury, České dráhy, Sekyra Group a firma Žižkov Station Development, což je společný podnik Českých drah a Sekyra Group, který byl založený k rozvoji areálu a má na budovu předkupní právo.

O odkupu objektu bývalého nádraží od Českých drah začalo původně jednat hlavní město, po loňské výměně politické reprezentace se magistrát dohodl, že jej bude spoluvlastnit s ministerstvem kultury, respektive Národním filmovým archivem (NFA), a Žižkov Station Development. V budoucnu by tak měla být v budově zastoupena kulturní a společenská funkce, kterou zajistí NFA, veřejná vybavenost v podobě školy a komerční plochy.

Společnost Sekyra Group by vedle komerčních prostor měla v jižním křídle podle návrhu memoranda přistavět dvoupodlažní střešní nástavbu s nájemními byty. Společnost plánuje také stavbu obytných domů jižně a východně od budovy. Další projekty na brownfieldu o rozloze zhruba 33 hektarů plánují firmy Central Group a Penta Real Estate.

Město původně zvažovalo, že středem nádraží povede tramvaj, z toho však podle Chabra sešlo. „Rozbouralo by to celou dohodnutou koncepci,“ řekl. Tramvajová trať tak s největší pravděpodobností povede na sever od nádraží paralelně s Malešickou ulicí. Město nyní připravuje změnu územního plánu, která je nutná pro zástavbu brownfieldu a hotova by měla být v druhé polovině příštího roku.

Osud nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002, se řeší roky. Původně mělo ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů z demolice sešlo. Podle studie Institutu plánování a rozvoje (IPR) by na okolních pozemcích měla v budoucnu vzniknout nová čtvrť pro až 15.000 obyvatel.

OMH, ČTK

Dnes, 18:51
Malostranská beseda v červenci absentuje, přesněji se soustředí na program na Střeleckém ostrově. Muzika ale...
Dnes, 16:15
Hlavní město schválilo dva dotační programy na rok 2021. V prvním z nich rozdělí dotace...
Dnes, 15:42
Nový zookoutek v lesoparku v Kamýku přivítal první návštěvníky. Celý areál prošel zásadní proměnou, během...
Dnes, 14:40
Do pěti let propojí Prahu 6, Troju a Prahu 8 lanová dráha. Zastupitelstvo hl. m....
Dnes, 13:22
Zastupitelstvo hlavního města Prahy schválilo poskytnutí dotace z Fondu rozvoje dostupného bydlení na území hl....
Dnes, 10:35
Sezonu zahájí až na přelomu července a srpna. Teď probíhá testování bazénové technologie a kolaudační...
Včera, 18:20
„Řada lidí možná toto místo objevila teprve letos na jaře, když se zazelenala velká travnatá...
Včera, 11:40
Rada Prahy schválila záměr odkoupit pozemky, na kterých stojí část areálu tenisových kurtů na Letné,...
Včera, 10:30
Symbol vzdoru, i tak by se dala nazvat jedna z nejnavštěvovanějších pražských památek Petřínská rozhledna....
5.7.2020
Zastupitelé hl. m. Prahy na čtvrtečním zasedání schválili rozšíření spolupráce na projektu Kampus Hybernská formou...
Reklama