16℃
Dnes je 17. říjen , svátek má Hedvika

Z Veleslavína na letiště mají jezdit velkokapacitní elektrobusy

Na Letiště Václava Havla mají z Veleslavína na lince 119 místo klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. Důvodem je nízká kapacita naftových autobusů a zlepšení ovzduší. Jezdit by mohly začít do tří let, řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Náklady budou zhruba 900 milionů korun. Praha zavedla elektrobusy již na lince z Palmovky do Letňan a plánuje elektrifikovat ještě další linky.

Reklama

„Myslím, že bychom mohli mít během dvou let povolení a do tří let by se tam mohlo jezdit. Dnes zkrátka nejsme schopni těmi kloubovými autobusy, které máme, zajistit kvalitní dopravu na letiště. Elektrobus poskytuje přínos v celkovém komfortu, je velkokapacitní, takže se nemusí autobusy zdvojovat jako letos v létě,“ řekl Scheinherr.

Magistrát chce pořídit elektrobusy s takzvaným dynamickým dobíjením. Vozy bude pohánět baterie, které bude moci za jízdy na některých místech dobíjet z troleje. Nové trolejové vedení chce Praha vybudovat obousměrně na některých místech v úseku mezi Nádražím Veleslavín, Dědinou a Terminálem 3. Trolej by měla v součtu délku 4,8 kilometru. Dobíjecí trolej by byla rovněž v obratišti na Veleslavíně a na letišti.

Náklady na vybudování infrastruktury radnice odhaduje na necelých 300 milionů korun. Dalších 600 milionů korun má stát pořízení 20 elektrobusů.

V garáži Řepy má vzniknout základna pro další rozvoj elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy. V areálu tak budou například dobíjecí stanice. Nové troleje by budoucnu mohl dopravní podnik troleje využít při rozšiřování tramvajových tratí.

Kromě linky číslo 119 zamýšlí město v této části Prahy elektrifikovat další dvě linky, a to autobusy číslo 131 a 191. „Ty přijdou na řadu ale až po zavedení elektrobusu na lince 119,“ řekl Scheinherr.

Elektrobus, který je schopen se dobíjet během jízdy z troleje, jezdí od loňska na lince z Palmovky do Letňan. Na trase se z troleje nabíjí v Prosecké ulici, kde překonává velké stoupání, při kterém se rychleji vybíjí baterie.

V hlavním městě vyjel první klasický trolejbus před více než 80 lety, tedy 9. srpna 1936. První linka vyjela od tramvajové vozovny Střešovice a trolejbusy jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972.

OMH, ČTK

Před 1 hodinou
Návštěvníci letošního Čokoládového festivalu v Galerii Harfa se mohou těšit na velkou atrakci – jedinečnou...
Dnes, 09:32
Na jaře vyrostl ve Vysočanech nový tramvajový označník. Měl být nejnovějším technologickým výstřelkem. Digitální tabule...
Dnes, 09:11
Komerční článek
Při přechodu na DVB-T2 je vhodné zohlednit několik kritérií, která mají pro každého jinou prioritu....
Dnes, 09:11
Hlídané parkoviště při ulici Chilská s kapacitou 212 parkovacích míst a 4 místa pro ZTP...
Dnes, 08:34
Luděk Klusáček převzal po Martinovi Haškovi během reprezentační pauzy místo na lavičce Bohemians a spolu...
Včera, 14:15
Současnou pantomimu v nejlepší formě a kvalitě představí od 17. do 19. října přehlídka Mime...
Včera, 10:55
Mamut mezi stromy je opět mezi námi. V ďáblickém zahradnictví už na své nové majitele...
Včera, 08:51
Tak mnoho, tak málo. Pod tímto názvem se od 9. října 2019 v Domě U...
15.10.2019
Po roce se vrací do Prahy Divadlo bratří Formanů se svojí kočovnou Wild West Show...
15.10.2019
Pražský dopravní podnik (DPP) si nechá vypracovat projekt opravy haly a dvora tramvajové vozovny ve...
15.10.2019
Osm z deseti lidí, kterým se v Praze zastaví srdce, resuscitují ještě před příjezdem záchranářů...
Reklama