Komerční článek

Z velké části Prahy zmizí reklamní plachty. Hlavní město schválilo nová pravidla pro reklamu

Hlavní město rozhodlo o rozšíření vyhlášky, která reguluje reklamu na veřejných prostranstvích. Změna se dotkne všech památkově chráněných území, kde budou zakázány reklamní plachty, které přispívají k reklamnímu smogu. Vyhláška bude účinná od 1. července 2021.

Nařízení, které reguluje reklamu, v Praze platí od roku 2006. Dosud se však týkalo pouze nejpřísněji chráněné památkové rezervace v historickém centru Prahy. Nově se rozšiřuje na všechna další památkově chráněná území, a to zejména na čtvrti v širším centru Prahy, jako jsou Vinohrady, Letná, Dejvice, či Smíchov a další oblasti, kam sahá ochranné pásmo Pražské památkové rezervace.

Vyhláška bude mít tři stupně přísnosti. Nejpřísnější pravidla budou i nadále platit na území Pražské památkové rezervace, kde se oproti současnému stavu téměř nic nemění. Do druhého pásma budou spadat památkové zóny, kde bude platit méně přísná varianta zakazující šíření reklamních plachet a bannerů, reklamy dodatečně umístěné na dopravních prostředcích, ale také rozdávání letáků a vylepování plakátů mimo zkolaudovaná místa. Ve třetím pásmu, konkrétně na území ochranného pásma Pražské památkové rezervace, budou zakázány jen ty nejrušivější druhy reklamy – reklamní plachty a reklamy na dopravních prostředcích, zejména přívěsy s reklamními tabulemi, umisťované podél silnic a na parkovištích.

Vyhláška je koncipovaná tak, aby se vztahovala jen na reklamu, která není zkolaudovaná podle stavebního zákona. Nepostihne tedy podnikatele tím, že by jim znemožnila instalovat si reklamní zařízení v blízkosti jejich provozovny. I nadále bude možné reklamní zařízení umístit, jen bude nutné dodržet ustanovení Pražských stavebních předpisů, které stanoví kupříkladu její maximální rozměry. Stavební úřad také zkontroluje provedení a stabilitu nosiče. Skončí však praxe, kdy si dnes lidé umísťují plachty a bannery na ploty či fasády podle vlastního uvážení. Na reklamní plachty se totiž dosud žádná regulace nevztahovala.

Právě v památkově chráněných územích se nachází řada historických domů, reklamní plachty na fasádách je však často zakrývají a tím zcela mění nejen vnímání architektury samotných objektů, ale i celkový dojem z prostoru. Hlavní město se proto dlouhodobě snaží o zlepšování kvality veřejných prostranství. Nová vyhláška bude platit od 1. července příštího roku, což by mělo provozovatelům reklamních plachet a dalších typů reklamy dát dostatek času k tomu, aby svá zařízení odstranili.

Dnes, 18:00
Na ministerstvu zdravotnictví dnes skončil náměstek pro zdravotní péči Aleksi Šedo, který nastoupil loni od...
Dnes, 13:13
Hlavní město připravilo web ockovani.praha.eu, kde návštěvníci naleznou informace k očkování. Web má rovněž vyvracet zavádějící...
Dnes, 10:20
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
Dnes, 10:20
Zbigniew Kalina získal cenu Thálie pro činoherce do 33 let i Cenu českého divadla za...
Včera, 16:30
Příroda jedné z největších a nejlidnatějších pražských městských částí, Prahy 5, je mimořádná a v...
Včera, 13:53
Během loňského prosince přibylo na území desáté městské části 46 nových dřevin. Ty radnice zasadila...
Včera, 13:01
Ze 131 diplomových prací na vysokých školách architektury a příbuzných oborů zvítězila práce studenta Vysoké...
Včera, 11:20
V průběhu roku 2022 vyroste ve vršovickém parku pojmenovaném po básnířce Jiřině Haukové a jejím...
Včera, 10:20
V městské části Praha 20 rezignovali v prosinci na svou funkci dva radní – Jana...
Včera, 09:30
  Přípravy na stavbu nové plavební komory Praha - Staré Město na smíchovské straně Vltavy...
Včera, 06:00
O pětatřicet milionů méně na běžné výdaje z rozpočtu, investice do školství a oprav bytového fondu,...
Reklama