Začala oprava Barrandovského mostu. Skončí v roce 2025

Technická správa komunikací začala s opravou Barrandovského mostu. Rekonstruovat se bud stavba následujících několik let, a to po jednotlivých etapách. Most je jedna z nejvytíženějších komunikací v Česku, má osm jízdních pruhů a dva chodníky pro pěší a je součástí Městského okruhu.

„Barrandovský most patří k nejvytíženějším komunikacím, v pracovních dnech jej k dopravě využije 144 000 vozidel. Právě pro jeho nenahraditelnost je ale nezbytné udržovat most v dobré kondici, a to se bez průběžných rekonstrukcí neobejde,“ uvedl pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Omezení budou drobná

Výhodou první započaté etapy je to, že se nedotkne řidičů. Pracovat se totiž bude na sanaci konstrukcí spodní stavby mostu. Zatím je rekonstrukce naplánována do listopadu příštího roku s tím, že přes zimu bude nutná přestávka související s počasím.

Doprava však během této fáze oprav mostu zůstane zachovaná, omezení budou jen drobnější, například v Modřanské ulici bude v úseku pod mostem sveden provoz v obou směrech do jednoho pruhu a zúží se také cyklostezka v okolí pilíře mostu a v souvislosti s přistavěním a obsluhou pontonu při pravém břehu.

Na Smíchovské náplavce zaparkovaly Lifeboats. Symbolizují obtížného období pandemie

Náročnější na doprav bude druhá fáze oprav. To totiž začne rekonstrukce vrchní stavby, ta začne na jaře za dva roky a potrvá možná až do roku 2025. A tato etapa už se motoristů dotkne.

„Abychom řidiče na jejich cestách omezili co nejméně, pracujeme již nyní na návrzích náhradního vedení dopravy a zkapacitnění navazující komunikační sítě a objízdných tras. Proto jsme dopředu zkapacitnili nájezd a výjezd z Modřanské ulice. Celá akce byla koordinovaná s chystanou celkovou rekonstrukcí Barrandovského mostu, kterou jsme naplánovali tak, aby měla pokud možno co nejmenší dopad na dopravu v Praze. Na to budeme potřebovat kapacitní nájezdy a sjezdy, až do nich budeme směrovat auta a MHD v rámci jednotlivých etap. A hledáme další takové možnosti,“ doplnil Scheinherr.

Nedostatky v oblasti výztuže mostu

Stav spodní a vrchní části je rozdílný. Zatímco diagnostika z loňského roku ukázala, že stav spodní stavby je na sedmibodové škále na úrovni IV, tedy uspokojivý, do oprav vrchní stavby je potřeba se v následujících letech pustit zejména z důvodu neuspokojivého stavu nosné konstrukce, který se nachází na úrovni V (tedy špatný stav).

Na Plzeňské pozor. V sobotu začíná první fáze rekonstrukce, potrvá do listopadu

„Z diagnostiky vyplynulo, že nedostatky jsou zejména v oblasti výztuže mostu, která je součástí nosného systému. Tato oprava vyžaduje již kompletní sejmutí betonových svodidel a říms, přeizolaci celého mostu a výměnu vozovky i chodníků. Chystáme rovněž úpravy osvětlení a přeložky inženýrských sítí,“ vypočítává některé naplánované práce Jozef Sinčák.

Dnes, 17:00
Zatímco na jaře, když Prahu trápila první vlna nákazy Covid-19 bylo parkování v metropoli zdarma,...
Dnes, 15:00
Pro vysvětlení a poučení místních a (někdy snad i) turistů budou sloužit nové modré tabulky....
Dnes, 14:20
V omezeném režimu fungují na základě nařízení vlády ČR radnice v Česku. Omezení úředních hodin se týká...
Dnes, 13:00
Z Hradce Králové do Prahy vyrazil dnes v osm hodin ráno vojenský konvoj, který poveze...
Dnes, 12:20
Situace Všeobecné fakultní nemocnice v Praze je v případě první a druhé vlny pandemie koronaviru...
Dnes, 10:48
Tištěné noviny Náš REGION Praha jsou od pondělí 19. října k dispozici zdarma u kamelotů...
Dnes, 07:35
Obyvatelé Prahy se snad nikdy v minulosti nepotkávali s příslušníky městské policie tak často jako...
Včera, 18:35
Do pražských Letňan dnes již dorazila první část organizačního týmu a část vojáků, kteří mají...
Včera, 15:52
Stovky sportovních fanoušků demonstrovalo proti vládním opatřením proti koronaviru. Protože se jich v Praze na...
Včera, 10:10
Oblíbený měsíčník Náš region Praha mění svoji periodicitu. Nově bude Pražanům k dispozici nové číslo...
Reklama