8℃
Dnes je 15. říjen , svátek má Tereza

Začala oprava secesní budovy hlavního nádraží

Dlouho odkládaná rekonstrukce fasády historické Fantovy budovy konečně začala. Oprava, která jejího investora Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) vyjde na 212 milionů, by měla trvat dva a půl roku.

Reklama

Stavební úpravy budou probíhat po etapách. Práce začnou na krajních věžích, ve druhé fázi se budou řešit křídla objektu. V poslední fázi dojde na revizi stavu střední části budovy, která prošla v nedávné době stavebními úpravami.

FOTO: Oprava budovy hlavního nádraží

Oprava budovy hlavního nádraží - Hlavní nádraží 6,19Oprava budovy hlavního nádraží - Hlavní nádraží 6,19Oprava budovy hlavního nádraží - Hlavní nádraží 6,19

„Příprava této rozsáhlé akce probíhala vzhledem k významu budovy v těsné spolupráci s památkáři. To znamená, že všechny stavební a technologické postupy byly navrženy tak, aby odpovídaly požadavkům státní péče,“ uvedl generální ředitel SŽDC. Stavební a restaurátorské práce provede společnost AVERS, která se na opravu historických objektů specializuje. V současné době se například podílí i na opravě Negrelliho viaduktu.

V rámci samostatné investiční akce připravuje SŽDC také rekonstrukci vnitřních prostor Fantovy budovy. Záměr projektu by měl být hotov již letos v létě. V závěru příštího roku by pak měla vyhlásit soutěž na zhotovitele rekonstrukce. Interiéry by podle Svobody neměly být spojeny s businessem, ale měly by sloužit i pro kulturní a společenské účely.

Šéf SŽDC v této souvislosti zmínil i nutnost rekonstrukce moderní odbavovací haly, kam střechou zatéká. Svoboda již vedl i jednání s pražským magistrátem o budoucnosti parkoviště naproti Fantovy budovy. Minimálně část z něj by se podle Svobody měla proměnit tak, aby navazovala na prostor před dolní částí nádraží, a vytvořit tak volnou zónu. Částečně by se mohla i zazelenit.

Secesní budova někdejšího nádraží císaře Františka Josefa (později Wilsonovo) pochází z let 1901 až 1909 a cestujícím sloužila až do otevření nového podzemního odbavovacího terminálu v roce 1977. Od té doby však budova odříznutá od města z jedné strany kolejemi a z druhé magistrálou, chátrá. Rekonstrukce měla být původně hotová do roku 2013. Firma Grandi Stazioni, která měla nádraží v pronájmu od roku 2003, však opravy nestihla, protože jí SŽDC v roce 2016 neprodloužila smlouvu.

Stále záhadný krysař z Hamelnu. Dávná pověst může mít pozadí reálné i ezoterické

Včera, 17:11
Vivat Vlasta! zvolal v závěru svého projevu herec David Prachař. Rozloučení s herečkou Vlastou Chramostovou,...
Včera, 15:01
V pondělí v šest se v Galerii Pštrossova 23 uskuteční vernisáž výstavy Dějiny klubu Bunkr....
Včera, 13:32
Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) nechá vypracovat koncepční studii úprav veřejných prostranství v dejvickém...
Včera, 10:28
Provoz na dálnici D1 po nedělní tragické hromadné nehodě na Benešovsku by měl být ve...
13.10.2019
Lidé v Praze mohou prostřednictvím aplikace Moje Praha sledovat naplněnost některých kontejnerů na tříděný odpad....
13.10.2019
Pražský magistrát vyčlenil 38 bytů pro rodiny s dětmi, které nyní bydlí v ubytovnách. Přes...
13.10.2019
Stavba vysokorychlostní železniční trati, která povede z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan, bude...
12.10.2019
V pražské zoologické zahradě se počátkem října narodilo šest mláďat mimořádně vzácného varanovce bornejského. Jednoho...
12.10.2019
Čechy byly v onom čase – po rakousko-uherském vyrovnání v roce 1867 – součástí Předlitavska.
12.10.2019
První výlov proběhl letos 24. září na rybníce Kančík na Milíčovském potoce a poslední 12....
Reklama