Začíná několikaletá rekonstrukce kolejí a nádraží v Radotíně

Od května roku 2022 bude mít radotínské nádraží nová nástupiště, bezbariérový podchod dostane výtahy, podél trati vyrostou protihlukové stěny a nádraží se propojí s místem, kde vyroste nové centrum. Přejezd v ulici Na Betonce zmizí a úzký tunýlek pod tratí v Prvomájové ulici se rozšíří, aby jím mohla auta projíždět v obou směrech. Oprava viaduktu nad Karlickou ulicí má přinést zásadní snížení hluku při průjezdu vlaků.

Rekonstrukce tratě už běží, ale zatím ji lidé příliš nepocítili, dělníci provádějí přípravu celé stavby. Komplikace nastanou před Velikonocemi na jaře příštího roku.
Stavební společnost Eurovia se na konci března pustí do postupné výměny mostu v Karlické ulici. Uzavírka silnice a chodníku pod ním potrvá do 9. prosince 2020.
Téměř na devět měsíců se tak uzavře hlavní průjezd Radotínem.

Radnice usiluje o to, aby během výměny železničního mostu proběhla zároveň i jedna z etap budování nového centra Radotína – úprava křižovatky u Koruny, která má přinést lepší a plynulejší průjezd aut.

Vysočanský park Zahrádky čeká vylepšení. A bude také lépe dostupný

Zrušení přejezdu v centru Radotína je součástí modernizace železniční trati.
Vlaky budou po modernizaci železniční tratě jezdit rychlostí až 140 km/h a podle SŽDC provoz na trati v příštích letech citelně naroste. Závory by tak padaly dolů ještě častěji než nyní.
Vlakové přejezdy pro auta ubývají i z toho důvodu, aby se na frekventovaných úsecích zvýšila bezpečnost. Kde to jde, tam se staví nadjezdy nebo tunely pod tratí. Proto dojde k rozšíření podjezdu v Prvomájové ulici, který nahradí zrušený přejezd. Ten v ulici Na Betonce navíc stojí na nevhodném místě těsně vedle křižovatky.

V příštím roce se rozběhnou také úpravy radotínského nádraží. Stavební firma postaví nad tratí dočasnou lávku pro pěší. Nahradí dnešní podchod, který se uzavře v březnu 2021. Jeho úpravy budou trvat 14 měsíců. Na nový podchod se mohou těšit všichni, kterým dnes chybí bezbariérový přístup. U východů se totiž objeví výtahy pro kočárky nebo pro lidi se sníženou pohyblivostí.

V Holešovicích vzniklo moderní řídící centrum městského osvětlení. Na starost bude mít i kamerový systém

Změní se také všechna nástupiště. Vzniknou celkem tři a budou dlouhá přes sto metrů. Od nádražní budovy, před kterou budou vlaky i nadále zastavovat, se totiž nástupní platformy prodlouží směrem k novému sídlišti.
„Domluvili jsme se s SŽDC na prodloužení nástupišť až k novému sídlišti, na vybudování bezpečných a bezbariérových podchodů, snažíme se minimalizovat dopady stavebních prací na všechny, kdo v Radotíně žijí nebo pracují,“ uvedl v místním zpravodaji starosta Prahy 16 Karel Hanzlík.

Společnost SŽDC, která vlastní trať a také nádražní budovu v Radotíně, přišla před začátkem rekonstrukce kolejiště s návrhem zbourat historický objekt s pokladnami, restaurací, čekárnou a dalšími prostory.
„Proti tomuto záměru jsme se postavili. Chceme starý ráz nádraží v Radotíně zachovat. Platí to také pro historicky cennou dlažbu pod přístřeškem u nástupiště, která je zhotovena z vápence z okolních lomů,“ uvádí místostarosta Radotína Miroslav Knotek.
Radnice proto v září vyzvala občany, aby přišli s nápadem, jak nádražní budovu v budoucnu využít. Pro provoz nádraží je dnes už zbytečně velká. Následovat budou jednání se společností SŽDC o rekonstrukci a dalším uplatnění této historické stavby.

Zdroj: Petr Buček, Noviny Prahy 16

Budoucí radotínské nádraží – vizuál SŽD
Budoucí radotínské nádraží - vizuál SŽDC
(Noviny Prahy 16)
Dnes, 14:02
V červnu budou mít příslušníci Integrovaného záchranného systému a pracovníci ve zdravotnictví vstup do pražské...
Včera, 16:30
Dva případy nákazy koronavirem potvrdili lékaři v alzheimer centru v pražských Malešicích. Nemoc covid-19 se...
29.5.2020
Komerční článek
Náš REGION představuje top produkty tohoto boxu, které lze zakoupit a testovat na www.brandnooz.cz. KINDER...
29.5.2020
Návštěvníci historických objektů či výstav na Pražském hradu nemusí od dneška do pondělí platit vstupné....
29.5.2020
Harmonogram stavby trojské lávky koronavirová krize nenarušila. Stavebníci už dokončili pilíře a pracují na mostních...
28.5.2020
Městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) otevřela nové výjezdové středisko v Praze Michli. Středisko...
28.5.2020
Týden starý incident mezi pražským primátorem Zdeňkem Hřibem a předsedkyní zastupitelského klubu ODS Alexandrou Udženijou...
28.5.2020
Život v Česku se pomalu vrací do běžných kolejí. Otevřena je většina obchodů, lidé mohou...
Invalidovna
28.5.2020
Výpůjčku západního křídla Invalidovny v pražském Karlíně získalo do konce letošního roku Multikulturní centrum Studia...
28.5.2020
Vlaky se na opravený Negrelliho viadukt v Praze vrátí hned v první den jeho otevření,...
27.5.2020
Na trať mezi pražskými Hlubočepy a Sídlištěm Barrandovem se vrátí od pondělí 1. června tramvaje....
Reklama