Zájmy lidí z Baterií hájí nový spolek

Do Spolku za ochranu Střešovic a Břevnova se koncem srpna sdružili obyvatelé Baterií, kteří nesouhlasí s novou jižní trasou připravované trati k pražskému letišti. „Věříme v to, že se nám podaří najít takovou optimální trasu, která by byla přijatelná pro všechny,“ říká předseda nového spolku Roman Mejstřík.

● Co je cílem spolku?

Spolek vznikl coby reakce obyvatel na představenou jižní trasu. Chtěl bych zdůraznit, že jednoznačně podporujeme modernizaci této dráhy. Myslíme si však, že najít lze takovou optimální trasu, která by byla přijatelná pro všechny a která by se co nejvíc vyhýbala zastavěným oblastem. Navíc jižní varianta je delší, a tudíž řádově o stovky milionů dražší. Nás nikdo předem o tom, kudy má nová trasa vést, neinformoval. Byli jsme postaveni před hotovou věc.

Trať by vedla pod Vojenskou nemocnicí

● Co vám nejvíc vadí?

Dostali jsme konečně do ruky nějaké podklady, z kterých vyplývá, že podloží v oblasti se neliší od toho na Ořechovce, kudy měl tunel vést původně. Celá trasa by vedla pod hladinou spodní vody, je tam zmíněna možnost odstřelů horniny a další věc je ta, že se nejedná o skalní masiv, ale směs opuky a pískovce, která v případě odvedení spodní vody může vyvolat změny na povrchu. Kolem
trati bude vytyčeno ochranné pásmo a stavět zde bude možné pouze s povolením SŽDC. Byly by akceptovány jen povrchové stavby, nikoliv zahloubené. A vel mi zajímavé je i to, že trať by vedla pod Vojenskou nemocnicí, třeba pod oddělením, kde se provádějí laserové operace očí. To vážně ni komu nevadí?

SŽDC vybrala pro střešovické tunely novou jižní variantu

● Vy jste SŽDC představili vlastní trasu…

Ano, měli jsme jednání u ministra dopravy. Náš návrh je prověřován, byť s odchylkami. Vedla by pod ulicí Střešovická, Na Petřinách a stáčela se do pruhu zeleně, kde by pokračovala po stávající trati ve Veleslavíně tak, jak plánuje SŽDC. Minimalizovala by vedení tunelu pod obytnou zástavbou, vyhýbala by se i Vojenské nemocnici.

● Věříte tomu, že se vám podaří plány zvrátit?

Samozřejmě nás trochu zaskočila věta pronesená ředitelem SŽDC na posledním set kání, že jižní varianta už je poslední a definitivní trasa. Na 22. října je naplánována veřejná diskuze, kam by mělo přijít co nejvíce místních, aby věděli, co se chystá. Věříme ale to mu, že přijatelnou variantu se najít podaří.

Tento článek pochází z webu Vaše 6.
Včera, 17:40
Muzeum literatury, které vzniká jako součást Památníku národního písemnictví (PNP), otevře svoji expozici v roce...
Včera, 17:00
Za jídlo přes rozvoz utratí Pražané průměrně 220 až 300 korun. K nejoblíbenějším objednávaným jídlům...
Včera, 16:20
Komerční článek
Praha spustila novou kampaň na základě zážitků skutečných lidí z první linie, kteří denně bojují proti...
Včera, 16:20
Matce šesti dětí z Prahy uložil soud za dlouhodobé týrání jejích dvojčat pět let vězení....
Včera, 15:00
Není příliš vzhledná a do prostoru Ortenova náměstí se nehodí. To je ve zkratce kritika,...
Včera, 14:20
Jako jeden z posledních v Praze byl 12. listopadu vypuštěn chaberský Prostřední rybník. Období výlovů...
Včera, 13:00
Cenově dostupných bytů je v Praze nedostatek. Pomůže rozšíření fondu obecních bytů či výstavba na...
Včera, 12:20
Národní knihovna v Praze neotevře okénko pro kontakt se čtenáři, přestože s pondělním přechodem České...
Včera, 11:00
Pro Pražské vodovody a kanalizace je kvalita dodávané pitné vody dlouhodobě naprostou prioritou. Pro lepší...
Včera, 09:40
Dvakrát se vdala a dvakrát rozvedla s jedním Josefem Vinklářem, když začala na prahu padesátky...
Včera, 08:59
Torzo Koněvova pomníku v pražském Bubenči obklíčila ohrada, za kterou se objevili dělníci a stroje....
Reklama