D6 by mohla být hotová dřív, než plánovalo ŘSD

Dálnice D6 do Karlových Varů by mohla být dle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) hotová o rok či dva dříve, než Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánovalo, řekl na stavbě D6 u Řevničova. Původní termín byl 2026. K urychlení podle ministra přispěje minulý týden schválená novela takzvaného liniového zákona, která má umožnit rychlejší přípravu infrastrukturních staveb.

Na konci letošního roku otevře ŘSD dva úseky dálnice u Řevničova a příští rok má začít stavba tří středočeských úseků, stavba posledních úseků v Karlovarském kraji měla dle předpokladů začít až v roce 2023. Novela liniového zákona zkrátí přípravu i zahájení staveb infrastruktury.

„V době, kdy je usnesení a stavební povolení, můžeme začít stavět a paralelně začít vykupovat, případně vyvlastňovat, a právě to mělo pomoci tomu poslednímu úseku,“ uvedl Havlíček.

Podle ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové (za ANO) bude ČR jednat o využití peněz z evropských fondů určených na pomoc regionům postiženým po těžbě uhlí na stavbu dálnice D6. Odhadované náklady na stavbu úseků v Karlovarském kraji činí zhruba deset miliard korun bez DPH.

Policie při srážce se zvěří radí neuhýbat. Je vhodné se připojistit

Dle dřívějších plánů měl být úsek z Bošova do Karlových Varů postaven užší kvůli úsporám a slabšímu provozu, a mělo se po něm jezdit jen 110 kilometrů v hodině. Karlovarská hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová (ANO) už dříve označila za nesmysl, že by do Bošova byla hustota dopravy malá a od Bošova do Prahy už velká, usilovala o vybudování plnohodnotné dálnice. Loni v září centrální komise ministerstva dopravy přehodnotila svůj návrh, po celé trase do Karlových Varů se tedy bude po dokončení dálnice jezdit 130 kilometrů v hodině.

Přípravu staveb podle ŘSD brzdí například také byrokracie. U velkých staveb by dle premiéra Andreje Babiše (ANO) pomohla větší spolupráce úředníků, což by mohla pomoci řešit i uvažovaná stavba moderního dopravního centra republiky, v němž by kromě Správy železnic a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mohlo mít nové sídlo i ministerstvo dopravy a České dráhy (ČD). Dle Dostálové je komplikací též roztříštěnost řízení u stavebních úřadů, což by měl změnit nový stavební zákon, na velkých projektech pak budou moci spolupracovat specializované týmy.

vera/čtk

Přes hořínský plavební kanál jsou průjezdné nové dva mosty

Včera, 14:45
Ředitelství silnic a dálnic zahájí 12. července Celostátní sčítání dopravy 2020 (CSD). Výstupy z CSD...
Včera, 10:54
Do letošního 17. ročníku se přihlásilo šestnáct základních a dvanáct mateřských škol. Poprvé také školy...
Včera, 10:24
S téměř čtyřměsíčním zpožděním dnes začne sezona mistrovství republiky v automobilových soutěžích.
Včera, 09:05
Entomologové žádají veřejnost o pomoc při hledání denních motýlů na území hlavního města Prahy. Do...
Včera, 07:38
V rychlém sledu po květnovém otevření prvních čtyř tříd tzv. Center interaktivní výuky otevřelo ve...
9.7.2020
Středočeští zemědělci v uplynulých dnech začali sklízet ozimou pšenici a ječmen. Zatím jsou sklizené desítky...
9.7.2020
Klasický titul Cyrano z Bergeracu v novém přebásnění, světovou premiéru původní hry Srpnové světlo napsanou...
9.7.2020
Roztocké vlakové nádraží bude bezbariérové, vznikne podchod a opravena budou mimo jiné nástupiště i manipulační...
9.7.2020
Kontrola se skládá z vizuálního posouzení vody přímo na vlastní lokalitě a následně je odbornými...
9.7.2020
Práce na rekonstrukci silnice I/16 mezi Velvary a Chržínem běží po týdenním odkladu zahájení celé...
Reklama