D6 by mohla být hotová dřív, než plánovalo ŘSD

Dálnice D6 do Karlových Varů by mohla být dle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) hotová o rok či dva dříve, než Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánovalo, řekl na stavbě D6 u Řevničova. Původní termín byl 2026. K urychlení podle ministra přispěje minulý týden schválená novela takzvaného liniového zákona, která má umožnit rychlejší přípravu infrastrukturních staveb.

Na konci letošního roku otevře ŘSD dva úseky dálnice u Řevničova a příští rok má začít stavba tří středočeských úseků, stavba posledních úseků v Karlovarském kraji měla dle předpokladů začít až v roce 2023. Novela liniového zákona zkrátí přípravu i zahájení staveb infrastruktury.

„V době, kdy je usnesení a stavební povolení, můžeme začít stavět a paralelně začít vykupovat, případně vyvlastňovat, a právě to mělo pomoci tomu poslednímu úseku,“ uvedl Havlíček.

Podle ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové (za ANO) bude ČR jednat o využití peněz z evropských fondů určených na pomoc regionům postiženým po těžbě uhlí na stavbu dálnice D6. Odhadované náklady na stavbu úseků v Karlovarském kraji činí zhruba deset miliard korun bez DPH.

Policie při srážce se zvěří radí neuhýbat. Je vhodné se připojistit

Dle dřívějších plánů měl být úsek z Bošova do Karlových Varů postaven užší kvůli úsporám a slabšímu provozu, a mělo se po něm jezdit jen 110 kilometrů v hodině. Karlovarská hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová (ANO) už dříve označila za nesmysl, že by do Bošova byla hustota dopravy malá a od Bošova do Prahy už velká, usilovala o vybudování plnohodnotné dálnice. Loni v září centrální komise ministerstva dopravy přehodnotila svůj návrh, po celé trase do Karlových Varů se tedy bude po dokončení dálnice jezdit 130 kilometrů v hodině.

Přípravu staveb podle ŘSD brzdí například také byrokracie. U velkých staveb by dle premiéra Andreje Babiše (ANO) pomohla větší spolupráce úředníků, což by mohla pomoci řešit i uvažovaná stavba moderního dopravního centra republiky, v němž by kromě Správy železnic a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mohlo mít nové sídlo i ministerstvo dopravy a České dráhy (ČD). Dle Dostálové je komplikací též roztříštěnost řízení u stavebních úřadů, což by měl změnit nový stavební zákon, na velkých projektech pak budou moci spolupracovat specializované týmy.

vera/čtk

Přes hořínský plavební kanál jsou průjezdné nové dva mosty

Včera, 15:00
Města v Karlovarském kraji obnovují dovoz potravin pro seniory, kteří žijí osaměle nebo jsou v...
19.10.2020
V Karlovarském kraji začne ode dneška fungovat druhé zařízení pro pacienty nakažené covidem-19, pro které...
16.10.2020
Pokus o sestavení široké koalice v Karlovarském kraji nevyšel. I nadále se tak o sestavení...
14.10.2020
Podle pověsti přijel 13. září 1349 císař Karel IV. se svou družinou při lovu na...
7.10.2020
Noví učitelé v Karlovarském kraji mohou získat náborový příspěvek. Kraj tím chce pomoci řešit problém...
6.10.2020
Karlovarský kraj pokračuje v přípravě projektů, na které by mohl získat dotace z Fondu spravedlivé...
6.10.2020
V Chebu vznikne příspěvková organizace Správa sportovišť města Chebu, která bude spravovat velká městská sportoviště....
4.10.2020
Volební výsledky v Karlovarském kraji umožňují vznik koalice i bez vítězného ANO. Musely by se...
4.10.2020
Vřesová mívá nízkou volební účast tradičně. Letos ze 316 voličů přišlo volit jen 43 lidí....
4.10.2020
Nejvíce přednostních hlasů získala v Karlovarském kraji Jana Mračková Vildumetzvá (ANO). Bývalé hejtmance a současné...
Reklama