D6 by mohla být hotová dřív, než plánovalo ŘSD

Dálnice D6 do Karlových Varů by mohla být dle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) hotová o rok či dva dříve, než Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánovalo, řekl na stavbě D6 u Řevničova. Původní termín byl 2026. K urychlení podle ministra přispěje minulý týden schválená novela takzvaného liniového zákona, která má umožnit rychlejší přípravu infrastrukturních staveb.

Na konci letošního roku otevře ŘSD dva úseky dálnice u Řevničova a příští rok má začít stavba tří středočeských úseků, stavba posledních úseků v Karlovarském kraji měla dle předpokladů začít až v roce 2023. Novela liniového zákona zkrátí přípravu i zahájení staveb infrastruktury.

„V době, kdy je usnesení a stavební povolení, můžeme začít stavět a paralelně začít vykupovat, případně vyvlastňovat, a právě to mělo pomoci tomu poslednímu úseku,“ uvedl Havlíček.

Podle ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové (za ANO) bude ČR jednat o využití peněz z evropských fondů určených na pomoc regionům postiženým po těžbě uhlí na stavbu dálnice D6. Odhadované náklady na stavbu úseků v Karlovarském kraji činí zhruba deset miliard korun bez DPH.

Policie při srážce se zvěří radí neuhýbat. Je vhodné se připojistit

Dle dřívějších plánů měl být úsek z Bošova do Karlových Varů postaven užší kvůli úsporám a slabšímu provozu, a mělo se po něm jezdit jen 110 kilometrů v hodině. Karlovarská hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová (ANO) už dříve označila za nesmysl, že by do Bošova byla hustota dopravy malá a od Bošova do Prahy už velká, usilovala o vybudování plnohodnotné dálnice. Loni v září centrální komise ministerstva dopravy přehodnotila svůj návrh, po celé trase do Karlových Varů se tedy bude po dokončení dálnice jezdit 130 kilometrů v hodině.

Přípravu staveb podle ŘSD brzdí například také byrokracie. U velkých staveb by dle premiéra Andreje Babiše (ANO) pomohla větší spolupráce úředníků, což by mohla pomoci řešit i uvažovaná stavba moderního dopravního centra republiky, v němž by kromě Správy železnic a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mohlo mít nové sídlo i ministerstvo dopravy a České dráhy (ČD). Dle Dostálové je komplikací též roztříštěnost řízení u stavebních úřadů, což by měl změnit nový stavební zákon, na velkých projektech pak budou moci spolupracovat specializované týmy.

vera/čtk

Přes hořínský plavební kanál jsou průjezdné nové dva mosty

Včera, 18:46
Vlastně nemají volno, je léto, písničkáři jsou na festivalech, obrážejí hrady a zámky a jiné...
Včera, 15:42
Smečno na Kladensku má nový školní pavilon, žáci jej začnou využívat v září. Stavba je...
Včera, 08:59
Bezpečnostní přeliv na Orlické přehradě se má začít stavět v dubnu 2021. Nyní pokračuje tendr,...
Včera, 08:11
Posázavský pacifik je lidové označení pro železniční tratě z Prahy přes Vrané nad Vltavou do...
10.8.2020
Úpravy plavební hloubky pod plavební komorou Kořensko na Českobudějovicku mají být hotové na jaře. Prohloubení...
10.8.2020
Ve Slaném na Kladensku postaví město sběrný dvůr vybavený moderními technologiemi. Dosud jej provozovalo na...
10.8.2020
Chrášťanský zemědělský podnik Lupofyt postupně na Rakovnicku obnovuje chmelnice a modernizuje i zařízení pro zvýšení...
9.8.2020
V automobilce Škoda Auto dnes končí čtrnáctidenní celozávodní dovolená. Ve 14.00 hodin nastoupili na směnu...
9.8.2020
Policisté dnes našli v řece Sázavě na Kutnohorsku těla dvou mladíků, po nichž od čtvrtka...
9.8.2020
Dnem D bude 8. srpen. Zavedeno bude 9 nových linek (689 – 697), změněny budou...
Reklama