11℃
Dnes je 17. listopad , svátek má Mahulena

V Čelákovicích u Prahy skončila rekonstrukce nádraží za 680 milionů

Nádraží Čelákovice

V Čelákovicích u Prahy skončila po více než dvou letech rekonstrukce železničního nádraží. Náklady dosáhly 680 milionů korun bez DPH, více než 80 procent zaplatila evropská dotace. Při rekonstrukci zde byla postavena také nová parkovací věž pro kola, v plánu je dále parkovací dům pro zhruba 100 aut, řekli zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a města Čelákovice.

Při rekonstrukci vzniklo v Čelákovicích jedno ostrovní a dvě vnější nástupiště a dva podchody pro pěší a cyklisty. Vyměnil se železniční spodek a svršek, opravena byla nádražní budova.
Přestavba stanice udělala z Čelákovic bezpečný a propustný bod vytížené tratě mezi Prahou a Lysou nad Labem na Nymbursku. Podle místostarosty Petra Studničky (ODS) projde čelákovickým nádražím ve všední den přes 6000 lidí, patří tak mezi 50 nejvytíženějších nádraží v zemi.
Parkovací věž pro více než 100 kol je první v ČR, kterou financovalo SŽDC, jindy ji ze svého rozpočtu platí města. Cyklověž má oproti jiným v Česku modernější vzhled, je obložena dřevem. Cyklistům je k dispozici také převlékárna či nabíječka na baterie elektrokola.
V příštím roce by se na prostranství mezi nádražní budovou a cyklověží mohl začít stavět třípodlažní parkovací dům pro zhruba 100 aut. Město chce na stavbu žádat dotaci, pokud vše půjde podle plánu, první auta tady zaparkují v roce 2021.
„Ta oblast je mimořádně exponovaná z hlediska parkování. Díky tomu, že v Praze jsou postupně zaváděny zóny placeného stání, tak řada lidí se postupně přesouvá z osobní dopravy do vlakové dopravy a vlaky využívají stále častěji,“ řekl Studnička.
SŽDC opravu nádraží financovalo jako součást projektu optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany. Zhotovitelem stavby je společnost Elektrizace železnic Praha, a.s.
Na trati nyní bude pokračovat oprava úseku mezi Čelákovicemi a Lysou nad Labem. Součástí projektu za 1,47 miliardy korun je mimo jiné stavba nového železničního mostu přes Labe nedaleko Čelákovic. SŽDC zrekonstruuje železniční svršek a spodek, upraví také nástupiště ve stanici Čelákovice-Jiřina, železniční přejezdy na trati, opraví trakční vedení, zabezpečovací zařízení nebo přístřešky pro cestující.
Díky investici má vzrůst kapacita dráhy a zvýšit traťová rychlost až na 140 kilometrů za hodinu. Hlavní stavební práce začnou v březnu příštího roku, kdy se předpokládá zahájení dlouhodobých výluk. Konec stavby se pak plánuje na listopad 2021, do konce května 2022 budou pokračovat dokončovací práce.
Zdroj: čtk

90 procent ptáků zachovává svým partnerům věrnost. Co jste o ptačích vztazích nevěděli

14.11.2019
Středočeský kraj přispěje na obnovu lesních porostů a budování oplocenek. O dotaci požádalo 203 lesních...
13.11.2019
Prosté, až vás zamrazí, hluboké, až vás donutí k zamyšlení. Těmito slovy zhodnotil generální ředitel...
13.11.2019
Opoziční zastupitel Pavel Šanda upozornil na to, že z neratovické polikliniky odcházejí lékaři, podle dostupných...
12.11.2019
V neděli 20. října se v úvalském centru volnočasových aktivit Pětašedesátka konal křest knížky o...
11.11.2019
Mezinárodní řád Křižovníků s červeným srdcem – Cyriaci (International order Knights of the cross, with...
11.11.2019
V posledním roce se mluví o velkém rozvoji tramvajové sítě v Praze. Oprašují se nejrůznější...
8.11.2019
Otevřený dopis předsedovi Pirátské strany Ivanu Bartošovi (dále předsednictvu Pirátů, členům pražského vedení, primátorovi, zastupitelům...
6.11.2019
Přesně po dvou týdnech, od vyhlášení omezení a změn v pražské MHD, přichází ROPID s...
6.11.2019
Společnost ROPID potvrdila, že obdržela nabídky na zajištění provozu linek MHD od soukromým dopravců v...
5.11.2019
Ve středních Čechách chce ve volbách do krajského zastupitelstva, které se konají příští rok na...
Reklama