V Čelákovicích u Prahy skončila rekonstrukce nádraží za 680 milionů

Nádraží Čelákovice

V Čelákovicích u Prahy skončila po více než dvou letech rekonstrukce železničního nádraží. Náklady dosáhly 680 milionů korun bez DPH, více než 80 procent zaplatila evropská dotace. Při rekonstrukci zde byla postavena také nová parkovací věž pro kola, v plánu je dále parkovací dům pro zhruba 100 aut, řekli zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a města Čelákovice.

Při rekonstrukci vzniklo v Čelákovicích jedno ostrovní a dvě vnější nástupiště a dva podchody pro pěší a cyklisty. Vyměnil se železniční spodek a svršek, opravena byla nádražní budova.
Přestavba stanice udělala z Čelákovic bezpečný a propustný bod vytížené tratě mezi Prahou a Lysou nad Labem na Nymbursku. Podle místostarosty Petra Studničky (ODS) projde čelákovickým nádražím ve všední den přes 6000 lidí, patří tak mezi 50 nejvytíženějších nádraží v zemi.
Parkovací věž pro více než 100 kol je první v ČR, kterou financovalo SŽDC, jindy ji ze svého rozpočtu platí města. Cyklověž má oproti jiným v Česku modernější vzhled, je obložena dřevem. Cyklistům je k dispozici také převlékárna či nabíječka na baterie elektrokola.
V příštím roce by se na prostranství mezi nádražní budovou a cyklověží mohl začít stavět třípodlažní parkovací dům pro zhruba 100 aut. Město chce na stavbu žádat dotaci, pokud vše půjde podle plánu, první auta tady zaparkují v roce 2021.
„Ta oblast je mimořádně exponovaná z hlediska parkování. Díky tomu, že v Praze jsou postupně zaváděny zóny placeného stání, tak řada lidí se postupně přesouvá z osobní dopravy do vlakové dopravy a vlaky využívají stále častěji,“ řekl Studnička.
SŽDC opravu nádraží financovalo jako součást projektu optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany. Zhotovitelem stavby je společnost Elektrizace železnic Praha, a.s.
Na trati nyní bude pokračovat oprava úseku mezi Čelákovicemi a Lysou nad Labem. Součástí projektu za 1,47 miliardy korun je mimo jiné stavba nového železničního mostu přes Labe nedaleko Čelákovic. SŽDC zrekonstruuje železniční svršek a spodek, upraví také nástupiště ve stanici Čelákovice-Jiřina, železniční přejezdy na trati, opraví trakční vedení, zabezpečovací zařízení nebo přístřešky pro cestující.
Díky investici má vzrůst kapacita dráhy a zvýšit traťová rychlost až na 140 kilometrů za hodinu. Hlavní stavební práce začnou v březnu příštího roku, kdy se předpokládá zahájení dlouhodobých výluk. Konec stavby se pak plánuje na listopad 2021, do konce května 2022 budou pokračovat dokončovací práce.
Zdroj: čtk

90 procent ptáků zachovává svým partnerům věrnost. Co jste o ptačích vztazích nevěděli

30.3.2020
Jednou z nejvíce ohrožených skupin při současné pandemii koronaviru jsou nemohoucí. O ty se napříč...
29.3.2020
Všichni, kteří právě v těchto dnech rozhodují o našich osudech, o nouzovém stavu, stojí v...
25.3.2020
„Máme jeden respirátor na stanovišti. Zatímco civilisté jsou vyzýváni k nošení roušek i v MHD,...
22.3.2020
V Lysé nad Labem na Nymbursku by mělo vzniknout přístaviště pro rekreační lodě. Město na...
Pražští zastupitelé jednali v rouškách, přišel jich jen nutný počet, jednání bylo možné, tak jako jindy, sledovat online.
22.3.2020
Pražské zastupitelstvo, které v březnu kvůli šíření koronavirové infekce jednalo v mimořádných podmínkách, kdy především...
21.3.2020
Brandýs nad Labem u Prahy plánuje opravit kino i areál letního kina ve Staré Boleslavi...
20.3.2020
Šíření koronavirové infekce zmobilizovalo i samosprávy. V obcích, městysech, městech i městských částech jedou na...
17.3.2020
Vedení města Kralupy nad Vltavou se sešlo na pracovní poradě s ředitelkami kralupských mateřských škol,...
17.3.2020
Neratovická radnice informovala o tom, že s ohledem na aktuální situaci nabízí město osamoceným seniorům...
17.3.2020
Na Facebooku, takřka neprodleně po vyhlášení vládních mimořádných opatření, vznikla skupina "Dobrovolníci pro lidi ohrožené...
Reklama