V srpnu skončí rekonstrukce čelákovického nádraží. Bude stanice bezpečnější?

Nádraží Čelákovice

Rozsáhlá rekonstrukce vlakového nádraží v Čelákovicích u Prahy skončí v srpnu. Drobné úpravy pak potrvají až do listopadu, provoz vlaků ani cestující to však nebude nijak omezovat. Náklady na rekonstrukci nádraží činí zhruba 165 milionů korun.

Při rekonstrukci vzniklo v Čelákovicích jedno ostrovní a dvě vnější nástupiště a dva podchody pro pěší a cyklisty. Nové bezbariérové ostrovní nástupiště dlouhé 200 metrů bylo dokončeno v lednu. Zprovoznění obou podchodů, výtahů a přístupových chodníků na ostrovní nástupiště se pak chystá na 17. července.

Konečně! Po dvanácti letech vlaky opět spojí Mochov s Čelákovicemi. Jezdit budou každou hodinu

Přestavba stanice udělá z Čelákovic bezpečný a propustný bod vytížené tratě mezi Prahou a Lysou nad Labem na Nymbursku. „Velmi nám pomohlo, že jsme zde nasadili nejmodernější stavební stroje. Třeba kolejové jeřáby Kirow se dosud v Česku objevovaly jen výjimečně,“ řekl stavbyvedoucí Jan Hrazdíra.

Investorem projektu je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Kromě modernizace nádraží zahrnuje projekt také rekonstrukci železničního mostu přes ulici U Podjezdu, osazení nového trakčního vedení a natažení nového zabezpečovací zařízení a s tím spojené úpravy ve výpravní budově.

Čelákovičtí spekulují, jestli někdo po městě pohazuje psům otrávené buřty. Co na to policie?

„Co se týká celé stavby, tak já musím říct, že mě hrozně moc mile překvapilo, jakým způsobem stavba probíhá v koordinaci s městem. Je to tedy hlavně díky oběma stavbyvedoucím, kteří na té stavbě byli. Myslím si, že občany zbytečně neobtěžují nad míru, která je bezpodmínečně nutná, ať už je to hluk, prach, doprava,“ řekl starosta Čelákovic Josef Pátek (ODS). Rekonstrukce a s ní spojený zvýšený pohyb nákladních aut se podle něj projevil na místních silnicích. „To se nedá nic dělat při takhle obrovské stavbě. V srpnu a září nás ale čekají významné opravy komunikací,“ dodal Pátek.

V příštích letech má optimalizace trati pokračovat dalšími etapami. Hlavním cílem je zvýšení traťové rychlosti do 140 kilometrů za hodinu, zkrácení jízdních dob a zvýšení kapacity tratě. Ve všech stanicích vzniknou bezbariérová nástupiště.

Zdroj:čtk

 

Dnes, 15:59
Výzkumníci z Technoparku Kralupy nad Vltatovou, který je součástí Vysoké školy chemicko-technochnologické v Praze, ve spolupráci...
Včera, 16:12
Finančí dotaci kraje využijí i na údržbu značení pěších a cyklistických tras ve Středočeském kraji.
17.2.2020
Středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) nevěří informacím o rozkrádání v krajské správě a údržbě...
15.2.2020
Železnici v hlavním městě loni využilo 161.495 cestujících za jeden pracovní den. Předloni to bylo...
14.2.2020
Myslivec objevil v honitbě v Radonicích u Prahy uhynulého srnce, kterého možná zabil vlk. Odebrané...
14.2.2020
Nezaměstnanost ve středních Čechách v lednu vzrostla o 0,2 procentního bodu na 2,6 procenta. Úřady...
13.2.2020
Ve středních Čechách se sčítají škody. Silný nárazový vítr především lámal stromy. Nápory větrné bouře...
11.2.2020
Hlavní město samo pořídí asi 930 přístřešků pro zastávky MHD. V současnosti mobiliář vlastní a...
10.2.2020
Hasiči ve Středočeském kraji vyjížděli od nedělních 22:00 do dnešních 8:00 zhruba ke 350 událostem...
10.2.2020
Občas se stává, že se někteří lidé vytahují tím, že jsou Češi, nepatřičným způsobem -...
Reklama