V srpnu skončí rekonstrukce čelákovického nádraží. Bude stanice bezpečnější?

Nádraží Čelákovice

Rozsáhlá rekonstrukce vlakového nádraží v Čelákovicích u Prahy skončí v srpnu. Drobné úpravy pak potrvají až do listopadu, provoz vlaků ani cestující to však nebude nijak omezovat. Náklady na rekonstrukci nádraží činí zhruba 165 milionů korun.

Při rekonstrukci vzniklo v Čelákovicích jedno ostrovní a dvě vnější nástupiště a dva podchody pro pěší a cyklisty. Nové bezbariérové ostrovní nástupiště dlouhé 200 metrů bylo dokončeno v lednu. Zprovoznění obou podchodů, výtahů a přístupových chodníků na ostrovní nástupiště se pak chystá na 17. července.

Konečně! Po dvanácti letech vlaky opět spojí Mochov s Čelákovicemi. Jezdit budou každou hodinu

Přestavba stanice udělá z Čelákovic bezpečný a propustný bod vytížené tratě mezi Prahou a Lysou nad Labem na Nymbursku. „Velmi nám pomohlo, že jsme zde nasadili nejmodernější stavební stroje. Třeba kolejové jeřáby Kirow se dosud v Česku objevovaly jen výjimečně,“ řekl stavbyvedoucí Jan Hrazdíra.

Investorem projektu je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Kromě modernizace nádraží zahrnuje projekt také rekonstrukci železničního mostu přes ulici U Podjezdu, osazení nového trakčního vedení a natažení nového zabezpečovací zařízení a s tím spojené úpravy ve výpravní budově.

Čelákovičtí spekulují, jestli někdo po městě pohazuje psům otrávené buřty. Co na to policie?

„Co se týká celé stavby, tak já musím říct, že mě hrozně moc mile překvapilo, jakým způsobem stavba probíhá v koordinaci s městem. Je to tedy hlavně díky oběma stavbyvedoucím, kteří na té stavbě byli. Myslím si, že občany zbytečně neobtěžují nad míru, která je bezpodmínečně nutná, ať už je to hluk, prach, doprava,“ řekl starosta Čelákovic Josef Pátek (ODS). Rekonstrukce a s ní spojený zvýšený pohyb nákladních aut se podle něj projevil na místních silnicích. „To se nedá nic dělat při takhle obrovské stavbě. V srpnu a září nás ale čekají významné opravy komunikací,“ dodal Pátek.

V příštích letech má optimalizace trati pokračovat dalšími etapami. Hlavním cílem je zvýšení traťové rychlosti do 140 kilometrů za hodinu, zkrácení jízdních dob a zvýšení kapacity tratě. Ve všech stanicích vzniknou bezbariérová nástupiště.

Zdroj:čtk

 

Dnes, 09:40
Stavba středočeských přístavišť pro rekreační plavidla v Mělníku a Poděbradech má začít v listopadu a...
Dnes, 08:12
Vesnice Mírovice ležící těsně za hranicí Prahy je jen menší osadou, ačkoliv v posledních letech...
17.9.2020
Ve dnech 2. a 3. října se v České republice, vyjma Prahy, uskuteční krajské volby....
16.9.2020
Od září 2020 jezdí pražská MHD v omezeném provozu. Z vedení města i ROPIDu zaznívá,...
Shotokan
15.9.2020
Klub japonského karate Shotokan oslaví v listopadu třicet let od svého vzniku. Neratovický občan Pavel...
Příjezd Šlechtičny do Úval
14.9.2020
V Úvalech se v sobotu 12. října uskutečnily oslavy železnice, které organizoval Klub přátel historie...
9.9.2020
Na svém kontě má desítku knih mapujících historii pražských Čakovic či Třeboradic, ale i okolních...
8.9.2020
Cukrovarnický průmysl patřil k tradičnímu životu nejen v pražských Čakovicích. Kdo však byli ti, kteří...
7.9.2020
Sebevražd loni v ČR meziročně ubylo o desetinu, při pandemii covid-19 může jejich počet narůst,...
7.9.2020
Radnice v pražských Běchovicích vypracuje studii a nutnou dokumentaci rozšíření železniční zastávky Praha-Běchovice střed. Běchovice...
Reklama