Kraj změnil trasu D3 v Posázaví, dálnice má být šetrnější k životnímu prostředí

Úpravy trasy budoucí dálnice D3 v úseku Jílové u Prahy – Hostěradice mají být podle náměstka hejtmanky Miloše Petery šetrnější ke krajině. Změny mají vycházet z požadavků okolních měst a obcí a zprávy EIA, posuzující vliv stavby na životní prostředí.

Úsek dálnice D3 mají tvořit čtyři hlavní části mezi devátým a čtrnáctým kilometrem. Ty představují tunel Luka s délkou 1845 metrů, most přes řeku Sázavu v délce 780 metrů a dvě mimoúrovňové křižovatky u Jílového a Hostěradic. Tvoří prakticky celý posuzovaný úsek dálnice. Změny schválené radou oddálí trasu budoucí D3 od obytné zástavby Hostěradic a chatových oblastí v lokalitách Kamenná vrata a Bohuliby.

„V souladu s jednou z podmínek stanoviska EIA byla trasa D3 například oddálena od obytné zástavby Hostěradic a rekreační zástavby v lokalitách Kamenná vrata a Bohuliby. Na základě požadavku města Jílové u Prahy byla zakryta trasa D3 u sídla Horné Studené prodloužením tunelu Luka. Prodloužení tunelu Luka vyvolalo potřebu zahloubení trasy D3,“ upřesnil náměstek hejtmanky pro oblast životního prostředí Miloš Petera.

Další změny podle Petery souvisejí mimo jiné i se soustavou podzemních štol u Nové jámy Bohuliby.

Petera konstatoval, že nedošlo ke změnám, které by mohly mít významný negativní vliv na životní prostředí. „Závěry provedeného posouzení potvrzují, že v důsledku navržených změn se zmírní původně očekávané vlivy dálnice D3,“ dodal.

Středočeští radní nepožadují další posuzování. „Na tento úsek již bylo vydáno souhlasné stanovisko EIA ve stupni technické dokumentace, nyní však šlo o projednání deseti změn trasy v rámci dalšího kroku, jímž je dokumentace pro územní rozhodnutí,“ uvedl Petera.

Vedení trasy dálnice Posázavím se stále setkává s odporem. Zástupci spolku Alternativa středočeské D3 navrhují zastavit přípravu a zvýšit kapacitu silnice I/3. „Řešení stávajících dopravních problémů je možné mnohem dříve, levněji a snadněji s pomocí obchvatů obcí a důsledné modernizace silnice I/3 oproti stavbě komplikované dálnice. Ta může situaci ještě zhoršit, neboť přitáhne do daného území další dopravu včetně zahraničních kamionů,“ řekl právník Alternativy Michal Bernard. O stavbě dálnice D3 rozhodla vláda už před 30 lety.

Dnes, 12:26
V Županovicích na Příbramsku řešila policie nevšední dopravní nehodu. Splašený kůň vběhl pod auto. Aby toho...
Dnes, 09:05
Prodejna nakladatelství Naše vojsko zmizí z prostor Domu dětí a mládeže hl. m. Prahy na...
Dnes, 07:48
Komerční článek
Kvůli šíření nového typu koronaviru zakázal ministr zdravotnictví vývoz dezinfekčních přípravků na ruce do zahraničí...
Dnes, 07:48
V Praze v loňském roce poklesl počet cyklistů. Sčítače zaznamenaly v celém městě zhruba 3,22...
Včera, 14:38
Konkrétně hudební klub v Malostranské besedě kvůli zmenšení kapacity zvedl vstupné na 400 korun. Koncerty...
Včera, 12:36
Kralupy nad Vltavou na Mělnicku chystají úpravu ploch u železničního nádraží, kde by měl být...
Včera, 11:12
V květnu město zahájilo stavební práce na rekonstrukci chodníků a komunikace v lokalitě Pod Hájem....
Včera, 07:52
V centru Kutné Hory bude 12. června při akci Noc kostelů otevřený pouze chrám svaté...
25.5.2020
Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) dnes po více než dvouměsíční odstávce obnovila výrobu,...
25.5.2020
Zoopark Zájezd na Kladensku zpřístupnil pro návštěvníky novou expozici jihoamerických pěvců. Najdou ji v pavilonu...
25.5.2020
Od poloviny minulého týdne je na základě usnesení pražské rady možné podat elektronickou „Žádost na...
Reklama