mapa regionů
zavřít mapu

Lidé darovalipražské zoologické zahradě během dvanácti dní téměř 1,4 milionu korun. Peníze od 692 dárců jsou určeny na chov zvířat, které dárci podpořili sponzorským darem nebo adoptovali, uvedla vedoucí publikačního oddělení Helena Petáková.
„Adoptivním rodičem se může stát každý, kdo přispěje ročním příspěvkem, který je u jednotlivých druhů odlišný a je odvozen od ročních nákladů na krmivo a další péči o dané zvíře. Sponzorem pak ten, kdo zaplatí částku minimálně 100 Kč na kterékoli zvíře,“ uvedla Petáková.
Jako sponzor nebo adoptivní rodič mohou zájemci podpořit jakékoli zvíře žijící v Zoo Praha. Letošní kampaň je mimo jiné cílena na mláďata narozená či vylíhnuvší se po uzavření zoo. Seznam mláďat narozených od uzavření zoo, tedy od 13. března, čítá 130 více než čtyř desítek druhů.
Kampaň na podporu adopcí a sponzoringu zvířat byla vyhlášena 9. dubna. K nim zoo vyzvala mimo jiné proto, aby kompenzovala finanční ztráty v příjmech ze vstupného, parkovného či prodeje suvenýrů.
Zoologická zahrada v Troji se návštěvníkům poprvé otevřela 28. září 1931. Loni do ní přišlo 1,456.526 návštěvníků. O více než 8000 lidí tak padl její dosavadní rekord z roku 2016. Chová přes 670 druhů zvířat. Patří k nejnavštěvovanějším místům v Praze.
čtk