Omezení dopravy a parkování v centru Kutné Hory likviduje podnikatele, nelíbí se ani občanům

Návrh nového „Generelu dopravy pro město Kutná Hora“ podle okresní Hospodářské komory likviduje podnikatele. Na základě dokumentu má být ve městě omezen provoz aut a zmenšen počet parkovacích míst. Na veřejném slyšení nesklidil úspěch ani u místních obyvatel.

„Pro místní podnikatele je to zcela neuvěřitelná, nepředstavitelná a likvidační koncepce. Vedení města si v loňském roce pozvalo k otevřené debatě nad stavem centra města zbývající podnikatele, kteří ještě poskytují v centru nějaké služby. Není jich mnoho, ale i tak se na těchto setkáních sešlo kolem 40 těchto posledních odvážlivců,“ uvedl šéf Hospodářské komory v Kutné Hoře Vladimír Střihavka. Podle něj byl návrh podroben ostré kritice veřejnosti hned při jeho prvním představení.

Školáky na Kutnohorsku čeká zásadní změna. Do školy budou chodit rádi

Ke zlepšení situace měl pomoci dopravní generel, který pro město zpracovali experti z Dopravní fakulty ČVUT. Ten měl zlepšit mobilitu a dostupnost města, zvýšit dopravní bezpečnost, účinnost a efektivitu přepravy osob a zboží. Také bylo součástí zadání zvýšení kvality života ve městě, ekonomický a společenský rozvoj města a zlepšení image města.

„V pondělí 27. ledna se sešli zástupci kutnohorských podnikatelů s vedením města, aby se dohodli na dalším postupu při zpracování dopravního generelu, týkající se především centra města. Ze strany vedení města bylo přislíbeno, že jednání nad touto specifickou částí města, budou v následujících týdnech pokračovat. Ze strany podnikatelů pak byla nabídnuta spolupráce ve formě věcných připomínek, které budou předloženy ke společnému jednání se zpracovateli. K problematice řešení dopravy v centru města se dále budou muset vyjádřit zástupci integrovaného záchranného systému, Technické služby a další zainteresované strany, včetně občanů,“ uvedl starosta města Josef Viktora.

Policie na Kutnohorsku chytala opilé řidiče, pozornosti neunikli ani chodci

„Cesta, jak k tomuto dojít, je omezení ‚individuální‘ automobilové dopravy, omezení tranzitní a zbytné nákladní dopravy, vyšší přizpůsobení města potřebám pěších, cyklistů a alternativních způsobů dopravy a posílení využívání MHD a hodně dalších opatření,“ uvedl místostarosta Vít Šnajdr.

„Vágní zadání nového dopravního generelu centra města, kdy město neurčilo jasné a konkrétní priority, které by vzešly ze široké veřejné diskuse s obyvateli města, zadání, které nezohledňuje místní znalost dopravně problematických míst ještě před vypsáním výběrového řízení, má nyní za následek vlnu nesouhlasu,“ dodává Střihavka.

„Například ve Žďáru nad Sázavou diskutovalo vedení města s občany o zadání nově navrhovaných dopravních řešení v centru města déle než dva roky, dokud nedošlo ke shodě,“ uvedl Střihavka.

„Zastupitelstvo města se zavázalo projednávat dotčené oblasti s veřejností, ale asi bude nutné zjistit, co si veřejnost v Kutné Hoře skutečně přeje dělat a zda je to reálné,“ prohlásil Šnajdr

„Jediným ‚přínosem‘ bude zřejmě to, že v Tylově ulici již nebude možné parkovat vůbec a tak nám v centru ubude dalších 20 parkovacích míst. Klienti Komerční banky jistě budou blahem bez sebe, že nemají kde zaparkovat, a o nadšení majitelů místních obchodů též nelze pochybovat, protože majitelé domů, kde jsou nyní prázdné nebytové prostory – a v této ulici je jich prázdných většina – si určitě budou hledat nové nájemníky mnohem snadněji, když před obchodem nepůjde ani zastavit,“ pokračuje kriticky Střihavka.

„Pohled každé skupiny bude velmi odlišný, zároveň i velmi subjektivní, nepřesný, ovlivněný pamětí a velmi složitě se budou získávat přesná data, co které opatření může přinést. Je velmi pravděpodobné, že se nepodaří sjednotit na tom, které řešení je pro Kutnou Horu to správné, toto bude věc konsenzu a kompromisu,“ dodal Šnajdr.

Okresní hospodářská komora Kutná Hora se bude podle Střihavky zasazovat o to, aby dokument, který byl veřejnosti představen zatím pouze jako návrh nového „Generelu dopravy pro město Kutná Hora“, byl opětovně a veřejně projednáván a také veřejně připomínkován. „Jsme přesvědčeni, že tento návrh nového dopravního generelu města Kutná Hora omezuje principy svobodného podnikání a nepřispívá k rozvoji podnikatelského prostředí jako celku,“ dodal Střihavka.

Včera, 19:10
V provizorním operačním a informačním středisku si všichni návštěvníci mohli vyzkoušet, jak správně událost nahlašovat.
Včera, 17:50
Dalším případem pytláctví, kdy padli dva jeleni, se zabývají rakovničtí kriminalisté.
Včera, 17:11
Blížící se jaro začíná lákat k vycházkám a výletům. Jednou zajímavou předjarní vycházkou může být...
Včera, 15:59
Výzkumníci z Technoparku Kralupy nad Vltatovou, který je součástí Vysoké školy chemicko-technochnologické v Praze, ve spolupráci...
Včera, 11:01
Příbram chce v ještě v tomto volebním období postavit parkovací dům na autobusovém nádraží. Měl...
Včera, 10:11
Nymburk prodal pozemky v průmyslové zóně Sever. Za zhruba 16 hektarů zaplatí investor 60 milionů...
21.2.2020
Finančí dotaci kraje využijí i na údržbu značení pěších a cyklistických tras ve Středočeském kraji.
21.2.2020
Středočeští záchranáři mají v Kostelci nad Černými lesy u Prahy nové výjezdové stanoviště. Vzniklo v...
21.2.2020
Začátkem února si hořovičtí městští policisté převzali nový automobil značky Škoda. Vozidlo zakoupila společnost NH...
21.2.2020
Vedení Kladna jedná o podobě obnovy železničních stanic ve městě a jejich okolí. Pokračují úpravy...
Reklama