Praha chystá dopravní změny na Smetanově nábřeží. Vznikne zde nový veřejný prostor

Praha po vzoru Barcelony, Paříže, Bruselu, New Yorku, Berlína a dalších desítek měst reaguje na „koronakrizi“ zpřístupňováním ulic a otevíráním veřejného prostoru ve prospěch chodců. První z nich bude část Smetanova nábřeží, kde se automobilová doprava směrem ke Křížovnickému náměstí u Karlova mostu svede do ulic Divadelní a Karoliny Světlé

Podle vedení města je při postupném uvolňování opatření proti koronaviru třeba hledat cesty, jak znovu oživit centrum města i ekonomiku. Pilotní dopravní režim začne platit od soboty 23. května 2020 minimálně do konce letních prázdnin.

„Koronakrize je stejně jako jakákoli jiná krize příležitostí zamyslet se, co dělat jinak, než se věci zase vrátí do zajetých kolejí. Stejně jako mnoho moderních metropolí na západ od Prahy využijeme úbytek provozu, abychom centrum města udělali přívětivější pro Pražany, naše spoluobčany z jiných měst, kteří do Prahy v létě přijedou na výlet, a především pro chodce obecně. Chci, aby novým standardem bylo víc prostoru pro lidi,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

Na místě také od soboty 23. května vzniknou předzahrádky. Město tak reaguje na žádost podniků, které sídlí na Smetanově nábřeží mezi ulicí Národní a Parkem Národního probuzení. „Kde jinde začít probouzet centrum města než v Parku Národního probuzení. Momentálně vymýšlíme, jakým způsobem využít tento nádherný prostor s výhledem na Pražský hrad. Chceme sem Pražany přilákat za kulturou, dobrým jídlem a pitím či jen tak na posezení s přáteli a rodinou,“ uvedla radní hl. m. Prahy pro kulturu Hana Třeštíková.

Návrat skoro zapomenuté byliny. Chřest se vrací do českých kuchyní

Se svedením automobilové dopravy mimo Smetanovo nábřeží i Malé Strany počítá Zastupitelstvem hl. m. Prahy schválený Plán udržitelné mobility, usnesení Rady hl. m. Prahy z roku 2013 a Zastupitelstva MČ Praha 1 z roku 2015 včetně platných Zásad územního rozvoje i Územního plánu hl. m. Prahy.

„Nepíchli jsme náhodně prstem do mapy a řekli si, že tady upravíme provoz. Na Smetanově nábřeží tvoří individuální automobilová doprava menšinových 15 procent. V tramvajích je 33 procent lidí a chodců je zde 52 procent, a ti v našem rozhodování hráli největší roli. Od roku 2009 se zde jejich počet skoro zpětinásobil. Pominout nelze ani nárůst chodců na Královské cestě. Místo se dá snadno objet a nepředpokládáme zásadní dopravní komplikace. Dopravní situaci budeme samozřejmě nepřetržitě monitorovat mobilními sčítači,“ doplnil Adam Scheinherr.

pha

Dnes, 22:08
Při nehodě na obchvatu Slaného na Kladensku se dnes navečer zranilo pět lidí, jsou mezi...
Dnes, 18:17
Rada města Kladno odsouhlasila pomoc podnikatelským subjektům na území Kladna formou prominutí úhrady nebo části...
Dnes, 15:40
Komerční článek
Kvůli šíření nového typu koronaviru zakázal ministr zdravotnictví vývoz dezinfekčních přípravků na ruce do zahraničí...
Dnes, 15:40
Kladenští kriminalisté celý rok šetřili skupinku pachatelů, kteří vyráběli a distribuovali omamné a psychotropní látky...
Mladá Boleslav
Dnes, 12:27
Život se, byť stále s jistými omezeními, pomalu vrací do běžných kolejí. Pětadvacátého května došlo...
Dnes, 10:40
Novelizací zákona o pozemních komunikacích získaly obce pro účely organizování dopravy na svém území přístup...
Dnes, 08:29
Areál barokní roubené fary je unikátně zachovanou kulturní památkou, kterou máte jedinečnou možnost navštívit v...
Včera, 17:36
Stavbaři budou o víkendu u Brandýska na Kladensku bourat most přes dálnici D7. Řidiči musejí...
Včera, 16:06
Jedním z dlouhodobých cílů koalice je zvyšování dostupnosti bydlení. Rostoucí ceny nájemného nejvíce zatěžují nájemce...
Včera, 15:25
Mělnické vinobraní bude letos jednodenní. Uskuteční se 19. září a přesune se do ulic, hlavní...
Včera, 13:15
Tento týden začaly přípravy ke stavbě nového P+R parkovacího domu Černý Most III. Ten vznikne...
Reklama