Překladiště v Malešicích zřejmě nebude, firma stáhla žádost o EIA

Firma Rail Cargo Group, která chtěla postavit železniční překladiště v pražských Malešicích, požádala o zastavení posuzování vlivu projektu na životní prostředí (EIA). Posudek, který si k plánu nechal zpracovat magistrát, doporučil vydat záporné stanovisko, řekl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Bez kladného stanoviska projekt nemůže pokračovat. Se stavbou terminálu dlouhodobě nesouhlasí Praha 10 a další dotčené městské části.

Terminál měl vzniknout na pozemcích na okraji průmyslové zóny na rozhraní Malešic, Hrdlořez a Hloubětína, které jsou k tomu od 60. let určeny územním plánem. Sloužit měl k překládání zboží z vlaků na kamiony, které by poté zásobovaly primárně skladové zóny v okolí metropole.
„Investor před vydáním stanoviska, které zpracovatel posudku navrhl jako nesouhlasné, požádal o ukončení procesu. Proces je tím ukončen a investor pravděpodobně odstoupil od svého záměru. Důvod požadavku o ukončení procesu investor neudal,“ uvedl mluvčí.
Podle posudku, který si nechal magistrát zpracovat, dokumentace firmy pro EIA nesprávně označila za nevýznamný vliv terminálu na kvalitu ovzduší. Záměr by podle dokumentu naopak již nyní problematickou kvalitu vzduchu v oblasti ještě zhoršil další dopravou. To autor posudku označil z hlediska vlivu na zdraví obyvatel za nepřijatelné a doporučil odboru životního prostředí magistrátu vydat nesouhlasné stanovisko.

Nedávno objevená pravěká příšera z Utahu. Postrach svého okolí

„Věříme, že i kdyby v budoucnu přišel investor s výrazně upraveným projektem, tak překladiště, jak bylo zamýšleno, v Malešicích s velkou pravděpodobností nikdy nevznikne,“ uvedl místostarosta Prahy 10 Martin Valovič (ODS). Dodal, že podle představy vedení městské části by se malešická zóna měla změnit v oblast pro bydlení doplněnou pouze lehkým průmyslem.
Projekt terminálu počítal s rozlohou zhruba 75.000 metrů čtverečních, dvěma jeřáby na manipulaci s kontejnery, čtyřmi železničními kolejemi a umístěním až 900 kontejnerů. Firma plánovala podle dokumentace pro EIA zahájit stavbu v roce 2023 a dokončit o dva roky později. S plánem vyjádřily nesouhlas Praha 10, 9 a 14, stejně jako vedení Prahy.
čtk

Dnes, 16:45
Rakovník nechá opravit zeď u kostela sv. Bartoloměje, která je ve špatném technickém stavu. Kostel...
Dnes, 14:07
Od soboty 4. července do neděle 12. července 2020 bude z důvodu opravy trati obousměrně...
Dnes, 13:08
Dopravně preventivní akce se uskutečnila ve sportovním areálu Sletiště, kde cyklisté, ale i chodci běžně...
Dnes, 11:44
Od jara 2020 probíhá rekonstrukce MUK 16 Slivenec na dálnici D0 (silniční okruh kolem Prahy)...
Dnes, 09:20
Obyvatelé domů v oblasti kolem Jesenice a Kamenice u Prahy si už nejspíše mohou oddychnout....
Dnes, 07:43
Mírná zima bez sněhu a s tím související sucho je v posledních týdnech hojně diskutovaným tématem. V poslední...
Včera, 17:30
Do zrekonstruovaného zookoutku u hájovny v lesoparku Kamýku v Praze 12 se koncem června opět...
Včera, 15:21
Pietní artefakt je věnovan generálmajorovi Josefu Dudovi (1905 – 1977). Duda působil jako velitel českých...
Včera, 14:40
Čtyřicet let na profesionální hudební scéně letos slaví zpěvák Dalibor Janda. Své turné musel kvůli...
Včera, 12:07
V letním čase obří sály multiplexů pomalu ztrácejí své kouzlo a letní kina zažívají renesanci....
Reklama