mapa regionů
zavřít mapu

Zhotovitel rekonstrukce je už známý, pro zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun, vyhlásila Správa železnic výběrové řízení.
K nedávno vybudovaným moderním nástupištím v Berouně přibude v brzké době také renovovaná výpravní budova, jejímž zhotovitelem její rekonstrukce bude BAK stavební společnost. Stavbaři zahájí dílo už v nejbližších dnech a dokončit by ji měli v létě roku 2022. Celkové náklady dosáhnou 288 milionů korun.
Objekt osobního nádraží v Berouně tvoří komplex celkem tří navzájem propojených budov, které zahrnují odjezdovou halu, administrativní budovu a provozní prostory. Cílem modernizace je oživení celého objektu a zvýšení cestovního komfortu.
Především odjezdová hala zaznamená větší změny, zejména dispoziční. Přemístěny budou pokladny a vzniknu další komerční prostory. Rekonstrukce bude zahrnovat také novou fasádu a její zateplení, novou střechu, výměnu oken a dveří a úpravu povrchů stěn, stropů a podlah.
Projekt počítá i s tím, že budou v celém komplexu budov nové rozvody kanalizace, vody, topení a elektroinstalace, objekt osobního nádraží bude nově také vybaven systémem chlazení a výměny vzduchu. Stavební práce se dotknou i podzemních podlaží, kde se provede nová hydroizolace stěn pod úrovní terénu, sanace sklepních prostor i odstranění vlhkosti. Rekonstrukce bude dále řešit i rozšíření informačního a kamerového systému.
Vzhledem k tomu, že budou práce probíhat po etapách, odjezdová hala bude cestujícím k dispozici po celou dobu rekonstrukce, nutno ale počítat s tím, že v omezeném režimu.
Výstavba tunelu mezi Prahou a Berounem se opět přiblížila, i když malým krokem, k realizaci. Správa železnic totiž vyhlásila výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun, jejímž předmětem je výstavba nové dvoukolejné trati na 3. tranzitním koridoru přímo propojující stanice Praha-Smíchov a Beroun. Vítěz výběrového řízení by měl být znám už letos na podzim.
Předpokládaná cena zakázky na zpracování aktualizace dokumentace na územní řízení je 160,5 milionu korun. Nová dvoukolejná koridorová trať začne úpravou výjezdu ze stanice Praha-Smíchov, kde ke dvěma stávajícím kolejím přibudou další dvě. Trasa nové tratě povede převážně v tunelu o délce téměř pětadvaceti kilometrů, jehož ústí bude pod Barrandovem a výjezd u Berouna. Koridor bude dále pokračovat estakádou přes údolí Berounky. Na pražské straně tunelu bude vybudována odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na berounské straně tunelu bude připravena odbočka pro navazující novou vysokorychlostní trať ve směru Hořovice/Plzeň. Nový tunel bude navržený na maximální rychlost 200 km/h.
Po dokončení stavby se zkrátí jízdní doba v úseku Praha-Smíchov – Beroun zhruba na dvanáct minut, dalším benefitem bude zrychlení a zkvalitnění regionální dopravy na této trati a dále celé jihozápadní části Středočeského kraje ve vazbě na Prahu, zrychlení a zkvalitnění vnitrostátní i mezinárodní dopravy v úseku Praha – Plzeň – Norimberk/Mnichov. Současně odlehčení současné přetížené železnice podél Berounky od dálkové osobní a nákladní dopravy pak umožní zvýšit frekvenci příměstských vlaků na této trati.
Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2028 a dokončení v roce 2042.