Stavbaři dokončili založení nové pražské trojské lávky

Stavebníci dokončili založení nové pražské trojské lávky a všech pět pilířů. Nyní pilíře takzvaně osazují a staví dvě opěry. V červnu začnou usazovat mostovku. Novinářům to řekli vedoucí projektu Tomáš Záruba, primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Lávka bude hotova do konce letošního roku a vyjde na 128 milionů korun. Staví ji firma SMP CZ.

„Lávka bude 256 metrů dlouhá a čtyři metry široká, takže se po ní bude dát nejen chodit, ale i jezdit na bruslích nebo na kole. Když by na to přišlo, tak po ní projede i záchranka,“ řekl primátor Hřib.
Stavebníci v současné době montují osazení na pilíře. „Pilíře jsme začali montovat na pravém břehu včera. Po montáži pilířů budeme od příštího týdne připravovat předmontážní plochu na levém břehu, kde v průběhu května bude docházet k montování hlavního pole, které v průběhu června budeme dávat na pilíře ve Vltavě,“ řekl Záruba. Do půlky července by měla být osazena celá trojská lávka. „Následně budou pokračovat kompletační práce,“ dodal Záruba.
Oproti původní zřícené lávce bude ta nová širší i vyšší. Původní byla postavena tzv. předpjatou konstrukcí, kdy jsou například lana v betonu. Nová bude mít obloukový spojitý nosník z ocelového profilu s potrubím o průměru 913 milimetrů. „Lávka je záměrně dělána tak, aby byla dobře kontrolovatelná, zda někde nedochází ke korozi. Trubka uvnitř bude přetlakovaná, takže se do ní nedostane žádná vlhkost a nebude reznout v místech, která bychom neviděli,“ řekl Scheinherr.
Lávka snese zatížení až 500 kilogramů na metr čtvereční a může po ní přejet vozidlo o hmotnosti 3,5 tuny. Při povodni se u jejích pilířů nebudou nedělat víry. Také bude mít sklopitelné zábradlí a voda přes něj případně lépe přeteče. Stavebníci na obou březích vytvořili umělé poloostrovy, z nichž dělali pilíře. Poloostrovy budou po dokončení lávky zase odtěženy.
Stavební firma předá hlavnímu městu návod na údržbu lávky. Podle Záruby by neměla být ničím výjimečná. Bude se jednat o standardní údržbu jako pravidelné nátěry a podobně. Některé části mostovky jsou z nerezové oceli, což zajistí delší životnost. Povrch pro pěší bude z velmi tvrdého dřeva azobe.
Původní lávka se zřítila 2. prosince 2017 a zraněni byli čtyři lidé, z toho dva vážně. Případ stále vyšetřuje policie. Na konci prosince 2017 vyplul mezi Císařským ostrovem a Trojou přívoz, který nahradil zřícenou lávku. V provozu bude až do dokončení nové lávky, poté bude zrušen.
čtk

Dnes, 18:20
Koncert Norbiho Kovácse ve čtvrtek 22. října – od 17 do 18 hodin – nabídne...
Dnes, 17:10
Praha 6 odhalila sochu Marie Terezie. Stojí ve stejnojmenném parku na pražských Hradčanech. Socha byla...
Dnes, 11:00
Pražští hasiči kvůli rostoucímu počtu nakažených a lidí v karanténě či izolaci slouží v minimálním...
Dnes, 10:20
Zatímco všechny tramvajové linky jezdí v omezeném provozu, třicítka autobusových linek končí předčasně ve 22...
Dnes, 07:35
Praha 8 dala domov čtvrtému pražskému babyboxu. V České republice je jich již 77 a...
Včera, 17:40
V Praze se turisté budou moci v budoucnu vydat i po trasách mimo centrum, vznikne...
Včera, 17:00
Zatímco na jaře, když Prahu trápila první vlna nákazy Covid-19 bylo parkování v metropoli zdarma,...
Včera, 15:00
Pro vysvětlení a poučení místních a (někdy snad i) turistů budou sloužit nové modré tabulky....
Včera, 14:20
V omezeném režimu fungují na základě nařízení vlády ČR radnice v Česku. Omezení úředních hodin se týká...
Včera, 13:00
Z Hradce Králové do Prahy vyrazil dnes v osm hodin ráno vojenský konvoj, který poveze...
Reklama