Nejvyšší kontrolní úřad vystavil silničářům vizitku za desetiletou modernizaci dálnice mezi Mirošovicemi a Kývalkou. A žádné pěkné čtení to věru není.
Poukazuje na o tři roky protažený termín dokončení, na konečnou částku, která stále ještě není dopočítána, nebo na devět mostů a tři nadjezdy nad D1, které jsou ve špatném a nebo dokonce ve velmi špatném stavu. Nadjezd u Jihlavy podle NKÚ dokonce ohrožuje zdraví a bezpečnost desítek tisíc automobilů a jejich řidičů, kteří pod ním každý den projíždějí. Také hovoří o nerovnostech vozovky na již opravených úsecích, stovkách reklamací a přetížených autech, které dálnici poškozují.
Silničáři i ministerstvo dopravy, a také bývalý ministr dopravy Havlíček, se závěrům kontrolorů brání zuby nehty. Zpráva je prý účelově negativní, plná polopravd a nepřesností vytržených z kontextu. Bezpečnost dopravy údajně ohrožená není a také komfort řidičů je mnohem vyšší, ať si NKÚ tvrdí, co chce. Šlo přece o nejnáročnější stavbu v historii Ředitelství silnic a dálnic.
Asi bychom měli být nakonec rádi, že někdejší „tankodrom“ či „Ťokův průsmyk“ se už dá projet bez „hrkání se“ jedním pruhem po téměř celém úseku z Prahy do Brna. To opravdu potěší! Co budou ale silničáři říkat, když třeba jeden z těch údajně (ne)bezpečných mostů doopravdy spadne?
Autorský text