Dálnici D7 z Chomutova a Loun do Prahy stavbaři dokončí do 7 let. Víme, kdy bude který úsek zprovozněn

Sedm let si řidiči počkají, než stavbaři dokončí dálnici D7 v celé délce. Nejdále je práce na zkapacitnění u Panenského Týnce a Loun, kde po čtyřpruhu projedou auta do dvou let. Nejméně připraveno úseků je v katastru Středočeského kraje. Nejnáročnější je pak 5kilometrový úsek u Postoloprt.

„Dostavba dálnice D7 je prioritou nejen ŘSD ČR, ale také Ministerstva dopravy, které s financováním stavby počítá. Proto se nám letos podařilo zahájit stavbu obchvatu Panenského Týnce a v příštím roce zahájíme zkapacitnění Loun a Chlumčan. Celou dálnici pak chceme mít v provozu v roce 2026,“ uvedl pro Náš REGION ředitel ŘSD Správy Chomutov Martin Vidimský. Dodal, že plánují v Lounech zřídit informační kiosek, který bude veřejnost o postupu přípravy a realizace chybějících úseků dálnice D7 informovat. Důvody, které prodlužují dostavbu D7, jsou podle Vidimského výkupy pozemků či odvolávání neúspěšných uchazečů o zakázku na realizaci stavby.

Kolem Loun do dvou let

Nejdříve se automobilisté projedou po rozšířených úsecích na čtyři pruhy v rámci území Ústeckého kraje tady: po obchvatu Panenského Týnce za rok, okolo Loun v roce 2022 a okolo Chlumčan pak o rok později.

Nejdéle si naopak počkají tam, kde se děje spousta nehod, a to u Postoloprt. Nutné je zde řešit úpravu mostů mimo těleso dálnice, a to v souvislosti s hladinou stoleté vody. „Předpokládáme, že tento úsek budeme realizovat až jako poslední. Aktualizované modely potvrdily, že se dálnice nachází v záplavovém území při průtoku stoleté vody. Na druhou stranu jsme našli řešení v úpravě stávajících i navržených mostů přes řeku Chomutovku,“ popsal situaci koordinátor přípravy dálnice D7 Václav Marvan. Zkapacitnění obchvatu Postoloprt by mělo začít v roce 2023 a skončit v roce 2026.

Pravidelné řidiče do Prahy uklidní, že ŘSD v roce 2020 neplánuje žádná dopravní omezení na stávající silnici I/7.

 

Kdy bude který úsek zprovozněn?

CHOMUTOV-d7-mapa

D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu

Délka: 4,80 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: U9

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2026

Cena: 2 140 000 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba „D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Louny, zkapacitnění obchvatu

Délka: 6,10 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: U8

Zahájení: 2020

Zprovoznění: 2022

Cena: 807 000 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Chlumčany, zkapacitnění

Délka: 4,50 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: U7

Zahájení: 2020

Zprovoznění: 2023

Cena: 1 057 851 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba „D7 Chlumčany, zkapacitnění“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu

Délka: 3,50 km

Stav: V realizaci

Komunikace: D7

Kód stavby: U5

Zahájení: 2019

Zprovoznění: 2021

Cena: 685 227 425 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba „D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Kutrovice – Panenský Týnec

Délka: 6,80 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: S22

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2025

Cena: 1 237 528 925 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba D7 Kutrovice – Panenský Týnec je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyř-pruhovou dálnici D7.

 

D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice

Délka: 3,40 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: S21

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2025

Cena: 1 033 000 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ

Délka: 6,60 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: S20

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2025

Cena: 1 306 371 900 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba D7 MÚK Knovíz – Slaný-západ je součástí souboru staveb, jejichž cílem je zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 MÚK Aviatická

Délka: 1,10 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: A16

Zahájení: 2021

Zprovoznění: 2025

Cena: 2 090 535 181 (bez DPH)

Popis stavby

Realizací stavby dojde k rozšíření stávajícího úseku komunikace D7 mezi MÚK Ruzyně a MÚK Aviatická na 3 + 3 pruhy. Účelem stavby je kapacitní napojení Letiště Václava Havla na dálnici D7 směr centrum a opačně. Jedná se o změnu stávající dopravně nevyhovující a nebezpečné mimoúrovňové křižovatky, která je tvořena dopravně nevyhovujícími rampami.

Včera, 11:03
Státní podnik Palivový kombinát Ústí (PKÚ) se sídlem v Chlumci na Ústecku nabídl uplatnění odborníkům...
Včera, 09:49
Jeden z největších poválečných masakrů německy mluvících obyvatel se odehrál před 75 lety v Postoloprtech...
1.6.2020
Komerční článek
Kvůli šíření nového typu koronaviru zakázal ministr zdravotnictví vývoz dezinfekčních přípravků na ruce do zahraničí...
1.6.2020
Univerzita J. E. Purkyně (UJEP) v Ústí nad Labem si připravila na Den dětí jako...
1.6.2020
Lázeňskou sezonu v Teplicích včera zahájili herci. Před zámkem se sešli v kostýmech významných postav,...
29.5.2020
Po pěti letech od otevření pro veřejnost si jezero Milada nedaleko Ústí nad Labem získalo...
29.5.2020
Most zjišťuje prostřednictvím ankety zájem občanů o kompostéry určené na bioodpad. Chtělo by je pořídit...
28.5.2020
Na hranicích Česka s Německem a Polskem se v sobotu opět sejdou sousedé, přátelé a...
28.5.2020
Teplická nemocnice má nový pavilon s operačními sály, centrální sterilizací a anesteziologicko-resuscitačním oddělením (ARO). Za...
28.5.2020
V Děčíně začala plánovaná oprava střechy zimního stadionu, vyjde na 26 milionů korun. Město ji...
27.5.2020
Osmačtyřicetiletý muž našel na Lounsku u Podbořan pomocí detektoru kovů dvakrát za poslední dobu zbraně...
Reklama