Dálnici D7 z Chomutova a Loun do Prahy stavbaři dokončí do 7 let. Víme, kdy bude který úsek zprovozněn

Sedm let si řidiči počkají, než stavbaři dokončí dálnici D7 v celé délce. Nejdále je práce na zkapacitnění u Panenského Týnce a Loun, kde po čtyřpruhu projedou auta do dvou let. Nejméně připraveno úseků je v katastru Středočeského kraje. Nejnáročnější je pak 5kilometrový úsek u Postoloprt.

„Dostavba dálnice D7 je prioritou nejen ŘSD ČR, ale také Ministerstva dopravy, které s financováním stavby počítá. Proto se nám letos podařilo zahájit stavbu obchvatu Panenského Týnce a v příštím roce zahájíme zkapacitnění Loun a Chlumčan. Celou dálnici pak chceme mít v provozu v roce 2026,“ uvedl pro Náš REGION ředitel ŘSD Správy Chomutov Martin Vidimský. Dodal, že plánují v Lounech zřídit informační kiosek, který bude veřejnost o postupu přípravy a realizace chybějících úseků dálnice D7 informovat. Důvody, které prodlužují dostavbu D7, jsou podle Vidimského výkupy pozemků či odvolávání neúspěšných uchazečů o zakázku na realizaci stavby.

Kolem Loun do dvou let

Nejdříve se automobilisté projedou po rozšířených úsecích na čtyři pruhy v rámci území Ústeckého kraje tady: po obchvatu Panenského Týnce za rok, okolo Loun v roce 2022 a okolo Chlumčan pak o rok později.

Nejdéle si naopak počkají tam, kde se děje spousta nehod, a to u Postoloprt. Nutné je zde řešit úpravu mostů mimo těleso dálnice, a to v souvislosti s hladinou stoleté vody. „Předpokládáme, že tento úsek budeme realizovat až jako poslední. Aktualizované modely potvrdily, že se dálnice nachází v záplavovém území při průtoku stoleté vody. Na druhou stranu jsme našli řešení v úpravě stávajících i navržených mostů přes řeku Chomutovku,“ popsal situaci koordinátor přípravy dálnice D7 Václav Marvan. Zkapacitnění obchvatu Postoloprt by mělo začít v roce 2023 a skončit v roce 2026.

Pravidelné řidiče do Prahy uklidní, že ŘSD v roce 2020 neplánuje žádná dopravní omezení na stávající silnici I/7.

 

Kdy bude který úsek zprovozněn?

CHOMUTOV-d7-mapa

D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu

Délka: 4,80 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: U9

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2026

Cena: 2 140 000 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba „D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Louny, zkapacitnění obchvatu

Délka: 6,10 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: U8

Zahájení: 2020

Zprovoznění: 2022

Cena: 807 000 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Chlumčany, zkapacitnění

Délka: 4,50 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: U7

Zahájení: 2020

Zprovoznění: 2023

Cena: 1 057 851 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba „D7 Chlumčany, zkapacitnění“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu

Délka: 3,50 km

Stav: V realizaci

Komunikace: D7

Kód stavby: U5

Zahájení: 2019

Zprovoznění: 2021

Cena: 685 227 425 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba „D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Kutrovice – Panenský Týnec

Délka: 6,80 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: S22

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2025

Cena: 1 237 528 925 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba D7 Kutrovice – Panenský Týnec je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyř-pruhovou dálnici D7.

 

D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice

Délka: 3,40 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: S21

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2025

Cena: 1 033 000 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ

Délka: 6,60 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: S20

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2025

Cena: 1 306 371 900 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba D7 MÚK Knovíz – Slaný-západ je součástí souboru staveb, jejichž cílem je zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 MÚK Aviatická

Délka: 1,10 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: A16

Zahájení: 2021

Zprovoznění: 2025

Cena: 2 090 535 181 (bez DPH)

Popis stavby

Realizací stavby dojde k rozšíření stávajícího úseku komunikace D7 mezi MÚK Ruzyně a MÚK Aviatická na 3 + 3 pruhy. Účelem stavby je kapacitní napojení Letiště Václava Havla na dálnici D7 směr centrum a opačně. Jedná se o změnu stávající dopravně nevyhovující a nebezpečné mimoúrovňové křižovatky, která je tvořena dopravně nevyhovujícími rampami.

4.8.2020
Druhé setkání dobrovolných, profesionálních i podnikových hasičů a jejich příznivců se uskuteční v sobotu 24....
3.8.2020
Ústecký kraj letos oslavil kulaté, dvacáté výročí. Prvním hejtmanem se v roce 2000 stal Jiří...
3.8.2020
Dýně, rajčata, okurky, kedlubny a další plodiny si mohou lidé vypěstovat na komunitní zahradě v...
2.8.2020
V červenci zahynulo při dopravních nehodách na silnicích v Ústeckém kraji šest lidí, o dva...
31.7.2020
V Ústí nad Labem v městské části Střekov se před několika dny otevřela vyhlídka známého...
30.7.2020
V Ústeckém kraji je devět odběrových míst, kde se mohou na covid-19 nechat otestovat pacienti,...
28.7.2020
Zemědělci v Ústeckém kraji považují stav hrabošů za kritický. Na jednom hektaru pole je i...
27.7.2020
V Jirkově na Chomutovsku je otevřené nové informační a populárně naučné centrum spojené s multimediálním...
27.7.2020
V Ústí nad Labem končí generální oprava železničního mostu přes Labe. Kromě pilířů se dotkla...
26.7.2020
Restaurátoři na zámku Duchcov na Teplicku ladí poslední detaily nového prohlídkového okruhu věnovaného Valdštejnům. První...
Reklama