Dálnici D7 z Chomutova a Loun do Prahy stavbaři dokončí do 7 let. Víme, kdy bude který úsek zprovozněn

Sedm let si řidiči počkají, než stavbaři dokončí dálnici D7 v celé délce. Nejdále je práce na zkapacitnění u Panenského Týnce a Loun, kde po čtyřpruhu projedou auta do dvou let. Nejméně připraveno úseků je v katastru Středočeského kraje. Nejnáročnější je pak 5kilometrový úsek u Postoloprt.

„Dostavba dálnice D7 je prioritou nejen ŘSD ČR, ale také Ministerstva dopravy, které s financováním stavby počítá. Proto se nám letos podařilo zahájit stavbu obchvatu Panenského Týnce a v příštím roce zahájíme zkapacitnění Loun a Chlumčan. Celou dálnici pak chceme mít v provozu v roce 2026,“ uvedl pro Náš REGION ředitel ŘSD Správy Chomutov Martin Vidimský. Dodal, že plánují v Lounech zřídit informační kiosek, který bude veřejnost o postupu přípravy a realizace chybějících úseků dálnice D7 informovat. Důvody, které prodlužují dostavbu D7, jsou podle Vidimského výkupy pozemků či odvolávání neúspěšných uchazečů o zakázku na realizaci stavby.

Kolem Loun do dvou let

Nejdříve se automobilisté projedou po rozšířených úsecích na čtyři pruhy v rámci území Ústeckého kraje tady: po obchvatu Panenského Týnce za rok, okolo Loun v roce 2022 a okolo Chlumčan pak o rok později.

Nejdéle si naopak počkají tam, kde se děje spousta nehod, a to u Postoloprt. Nutné je zde řešit úpravu mostů mimo těleso dálnice, a to v souvislosti s hladinou stoleté vody. „Předpokládáme, že tento úsek budeme realizovat až jako poslední. Aktualizované modely potvrdily, že se dálnice nachází v záplavovém území při průtoku stoleté vody. Na druhou stranu jsme našli řešení v úpravě stávajících i navržených mostů přes řeku Chomutovku,“ popsal situaci koordinátor přípravy dálnice D7 Václav Marvan. Zkapacitnění obchvatu Postoloprt by mělo začít v roce 2023 a skončit v roce 2026.

Pravidelné řidiče do Prahy uklidní, že ŘSD v roce 2020 neplánuje žádná dopravní omezení na stávající silnici I/7.

 

Kdy bude který úsek zprovozněn?

CHOMUTOV-d7-mapa

D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu

Délka: 4,80 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: U9

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2026

Cena: 2 140 000 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba „D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Louny, zkapacitnění obchvatu

Délka: 6,10 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: U8

Zahájení: 2020

Zprovoznění: 2022

Cena: 807 000 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Chlumčany, zkapacitnění

Délka: 4,50 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: U7

Zahájení: 2020

Zprovoznění: 2023

Cena: 1 057 851 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba „D7 Chlumčany, zkapacitnění“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu

Délka: 3,50 km

Stav: V realizaci

Komunikace: D7

Kód stavby: U5

Zahájení: 2019

Zprovoznění: 2021

Cena: 685 227 425 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba „D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 Kutrovice – Panenský Týnec

Délka: 6,80 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: S22

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2025

Cena: 1 237 528 925 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba D7 Kutrovice – Panenský Týnec je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyř-pruhovou dálnici D7.

 

D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice

Délka: 3,40 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: S21

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2025

Cena: 1 033 000 000 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ

Délka: 6,60 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: S20

Zahájení: 2023

Zprovoznění: 2025

Cena: 1 306 371 900 Kč (bez DPH)

Popis stavby

Stavba D7 MÚK Knovíz – Slaný-západ je součástí souboru staveb, jejichž cílem je zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 

D7 MÚK Aviatická

Délka: 1,10 km

Stav: V přípravě

Komunikace: D7

Kód stavby: A16

Zahájení: 2021

Zprovoznění: 2025

Cena: 2 090 535 181 (bez DPH)

Popis stavby

Realizací stavby dojde k rozšíření stávajícího úseku komunikace D7 mezi MÚK Ruzyně a MÚK Aviatická na 3 + 3 pruhy. Účelem stavby je kapacitní napojení Letiště Václava Havla na dálnici D7 směr centrum a opačně. Jedná se o změnu stávající dopravně nevyhovující a nebezpečné mimoúrovňové křižovatky, která je tvořena dopravně nevyhovujícími rampami.

Včera, 17:01
Most se dočká moderního dopravního terminálu. Zahrnovat bude spojení vlaku s autobusovou dopravou. Autobusové nádraží...
22.1.2020
V zastupitelstvu Ústeckého kraje nahradí náhle zesnulého Jaroslava Kuberu (ODS) dlouholetý pracovník Památníku Terezín Tomáš...
22.1.2020
Zhruba 820.000 diváků v Ústeckém kraji se musí od 30. ledna připravit na postupnou změnu...
22.1.2020
Nemocnice ve Varnsdorfu v žádném případě nenahradí zdravotní péči poskytovanou Lužickou nemocnicí v Rumburku, mohla...
22.1.2020
Silničáři se letos vrátí na silnici I/13 v Bílině. V plánu mají rekonstrukci průtahu městem...
Ilustrační foto.
21.1.2020
O dotaci až 200 tisíc korun se mohou ucházet živnostníci v Mostě. Magistrát tím chce...
21.1.2020
Narodí se a už druhý den má rodný list. Méně starostí a běhání po úřadech...
21.1.2020
Klouzačky, hřiště, opravy chodníků, grilovací místa. To je část výčtu nápadů veřejnosti, co by ústecký...
21.1.2020
Děčínská zoologická zahrada jako prevenci proti ptačí chřipce přemístila ptáky z volných prostor do uzavřených...
20.1.2020
Děčín chce opravit chátrající gloriet v Růžové zahradě u zámku. Vyhlídka ze 17. století je...
Reklama