12℃
Dnes je 20. listopad , svátek má Nikola

Fasády v kraji hyzdí název úklidové firmy. Poškozením majetku si způsobila problém, míní experti

Ani po roce nezmizely nápisy vandala, který po Teplicích, Mostě a Chomutově nasprejoval po fasádách nemovitostí a podchodů název úklidové firmy. Lidé ji podezřívají, že vandalismus zvolila jako levnou reklamu. Valnou pověst nemá společnost ani mezi klienty a bývalými zaměstnanci. Experti na marketing, které Náš REGION oslovil, se shodují, že tento druh prezentace z dlouhodobého hlediska vždy jen uškodí.

Špatná reklama taky reklama. To si řekne většinou laik nebo krátkozraký hlupák nedomýšlející důsledky. I když to úklidová firma z Mostu popírá, nabízí se možnost, že za vandalismem stál někdo s ní propojený. Nasprejovaný název společnosti se totiž v masivní míře objevil na mnoha místech regionu v době, kdy firma spouštěla kampaň na sociálních sítích. I když se její jednatel Martin Fajner od sprejování distancoval, a vypsal odměnu za dopadení pachatele vandalismu, jeho slova u lidí moc důvěry nebudí.

Pracovníci firmy lepili samolepky

Náš REGION má totiž výpovědi svědků, kteří údajně viděli, jak zaměstnanci firmy vylepují svá loga na soukromý majetek. Případ vandalismu vyšetřovala i Policie ČR. Jelikož ale nechytila nikoho při činu, pro nedostatek důkazů případ odložila. „Všechny případy, které jsme prověřovali v souvislosti s těmito nápisy, byly již v loňském roce odloženy, jelikož provedeným šetřením se nepodařilo zjistit skutečnosti opravňující zahájit trestní stíhání (pachatel neznámý),“ potvrdil policejní mluvčí Daniel Vítek.

Nejdražší cestování MHD má nejchudší Chomutov! Čím víc lidí v exekuci, tím vyšší jízdné

Lidé mají ale jasno. Sociální sítě firmy – jak Facebook, tak Instagram – negativními komentáři překypují. „Ať jdou do pr**le, ty nápisi sprejem bych jim naúčtoval. Jejich odstranění stojí město Most velké peníze,“ má jasno Stanislav Krejčí. Kritika padá nejen na způsob prezentace uklízečů, ale i jejich práci. Veronika Macháčová ji zhodnotila jako nedostatečnou. „Hrozný! Ze začátku se snaží a pak to jde od desíti k pěti! Bordel, mám pocit, že tu nikdo neuklízí,“ napsala na firemní profil žena, která bydlí v domě, jenž firma uklízí.

–15.7.2019-uklid-pohoda-most-jednosmerka
Firma zřejmě nejenže poškozovala v minulosti cizí majetek sprejováním, ale dokonce je arogantní i vůči dodržování dopravních předpisů. Zaměstnanec firmy na obrázku vyjíždí z jednosměrky a hrozí tak čelní střet s protijedoucím vozidlem, z něhož je fotografie pořízena.
(čtenář)

Svoji zkušenost pod jedním z příspěvků na Facebooku připojila i údajně bývalá zaměstnankyně. „Nejhorší firma, co může být. Dělala jsem u nich rok a všechno bylo v pořádku. Ale předposlední měsíc, co jsem u nich byla, tak mně nevyplatili. Nikdy bych k nim nešla dělat, jsou to podvodníci,“ tvrdí Kateřina Boubelíková.

Uklízeči porušují i dopravní předpisy

Uživatel Tomáš Jirisch přidal na Facebook zase důkaz, že pro zaměstnance firmy zákon neplatí, když služební vůz vyjížděl z jednosměrky opačným směrem tak, že hrozil střet s protijedoucím vozidlem. Může tak jít o další indicii, že když zaměstnanci nedodržují ani dopravní předpisy, mohli mít prsty i ve vandalismu. Na sítích jsou i pochvalné recenze, ovšem většinou od rodinných příslušníků zaměstnanců firmy.

Experti na marketing: Veřejnost nevnímá firmu kladně

Náš REGION se obrátil na experty z oblasti marketingové komunikace a public relations. Pokud by za sprejováním, které vyvolalo rozruch, firma stála, těžila by z toho? Shodli se, že nikoli. „I když se někdy říká, že negativní reklama taky reklama, není to pravda. Jakým způsobem se značka prezentuje, ovlivňuje její vnímání veřejností a zákazníky a některé přešlapy se mohou táhnout s firmou dlouhá léta. Poškozování majetku sprejováním na fasádu, i když by byla sebepoškozenější, je pořád poškozování cizího majetku. Samostatnou kapitolou je pak fakt, že pošpinění veřejného prostoru nejde úplně dohromady s úklidovou firmou, která by se měla prezentovat opačným způsobem,“ ohodnotil Roman Binder z největší české PR agentury AMI Communications. Podle něj si zákazníci i po letech na reputační problém vzpomenou, a proto by neradil jít cestou rychlého vzbuzení zájmu i za cenu poškození pověsti.

Stejně to vidí Marie Zouharová z kreativního studia Adis Art. „Člověk nemusí být ani odborník ani policajt, aby si odpověděl na to, kdo může mít zájem a profit z toho, že se název firmy objeví v konkrétním období na tolika místech v úplně stejném provedení. A navíc paralelně v době, kdy firma spustila kampaň v různých typech médií,“ kroutí hlavou. Krátkodobě tak možná uklízeči stoupli do povědomí spousty lidí, dlouhodobě si ale pošramotili pověst. „Nelze vyloučit ani konkurenční boj. I tak by to byl ale ukázkový příklad toho, že firma své PR nezvládá. A potřebuje pomoc,“ myslí si Zouharová.

 

Omezení na Vinohradské v Chomutově trvá. Kaufland se o opravu opěrné zdi pře s městem

Před 2 hodinami
Memorandum o partnerství a spolupráci při rozvoji využití vodíku jako zdroje čisté energie v Ústeckém...
Včera, 15:01
Policisté objevili v panelovém bytě v Ústí nad Labem 38 koček, z toho 16 mrtvých....
17.11.2019
Prázdné, pusté a zahlcené odpadky zůstávají domky v ulici Matiční v ústecké čtvrti Neštěmice. A...
16.11.2019
Výročí sametové revoluce si v Česku vedle metropole připomene řada měst a obcí. Vedle demonstrací...
16.11.2019
Za svou odvahu se dočkal David Michaljak (26) ocenění. Prezident Miloš Zeman mu udělil medaili...
16.11.2019
Kvalitní zámek a bezpečnostní řetízek na dveře je prevencí, jak uchránit svůj majetek i zdraví....
lávka, ústí nad labem, střekov
15.11.2019
Střekovské nábřeží a prostor Zanádraží v Ústí nad Labem by měla v budoucnu spojit lávka...
14.11.2019
Most plánuje na sídlišti Chanov zbourat další panelový dům a vystavět kontejnerové bydlení. V bloku...
13.11.2019
Sperma a sliny zanechal na dívce (15). Přesto Libyjec Abdalláh Ibráhím Diallo (30) obžalovaný ze...
kremační pec, spalování, žeh, mrtvoly, smrt
13.11.2019
Aby se Ústečan bál zemřít! Ve městě je totiž ochromeno spalování těl nebožtíků. Důvodem jsou...
Reklama