Fasády v kraji hyzdí název úklidové firmy. Poškozením majetku si způsobila problém, míní experti

Ani po roce nezmizely nápisy vandala, který po Teplicích, Mostě a Chomutově nasprejoval po fasádách nemovitostí a podchodů název úklidové firmy. Lidé ji podezřívají, že vandalismus zvolila jako levnou reklamu. Valnou pověst nemá společnost ani mezi klienty a bývalými zaměstnanci. Experti na marketing, které Náš REGION oslovil, se shodují, že tento druh prezentace z dlouhodobého hlediska vždy jen uškodí.

Špatná reklama taky reklama. To si řekne většinou laik nebo krátkozraký hlupák nedomýšlející důsledky. I když to úklidová firma z Mostu popírá, nabízí se možnost, že za vandalismem stál někdo s ní propojený. Nasprejovaný název společnosti se totiž v masivní míře objevil na mnoha místech regionu v době, kdy firma spouštěla kampaň na sociálních sítích. I když se její jednatel Martin Fajner od sprejování distancoval, a vypsal odměnu za dopadení pachatele vandalismu, jeho slova u lidí moc důvěry nebudí.

Pracovníci firmy lepili samolepky

Náš REGION má totiž výpovědi svědků, kteří údajně viděli, jak zaměstnanci firmy vylepují svá loga na soukromý majetek. Případ vandalismu vyšetřovala i Policie ČR. Jelikož ale nechytila nikoho při činu, pro nedostatek důkazů případ odložila. „Všechny případy, které jsme prověřovali v souvislosti s těmito nápisy, byly již v loňském roce odloženy, jelikož provedeným šetřením se nepodařilo zjistit skutečnosti opravňující zahájit trestní stíhání (pachatel neznámý),“ potvrdil policejní mluvčí Daniel Vítek.

Nejdražší cestování MHD má nejchudší Chomutov! Čím víc lidí v exekuci, tím vyšší jízdné

Lidé mají ale jasno. Sociální sítě firmy – jak Facebook, tak Instagram – negativními komentáři překypují. „Ať jdou do pr**le, ty nápisi sprejem bych jim naúčtoval. Jejich odstranění stojí město Most velké peníze,“ má jasno Stanislav Krejčí. Kritika padá nejen na způsob prezentace uklízečů, ale i jejich práci. Veronika Macháčová ji zhodnotila jako nedostatečnou. „Hrozný! Ze začátku se snaží a pak to jde od desíti k pěti! Bordel, mám pocit, že tu nikdo neuklízí,“ napsala na firemní profil žena, která bydlí v domě, jenž firma uklízí.

–15.7.2019-uklid-pohoda-most-jednosmerka
Firma zřejmě nejenže poškozovala v minulosti cizí majetek sprejováním, ale dokonce je arogantní i vůči dodržování dopravních předpisů. Zaměstnanec firmy na obrázku vyjíždí z jednosměrky a hrozí tak čelní střet s protijedoucím vozidlem, z něhož je fotografie pořízena.
(čtenář)

Svoji zkušenost pod jedním z příspěvků na Facebooku připojila i údajně bývalá zaměstnankyně. „Nejhorší firma, co může být. Dělala jsem u nich rok a všechno bylo v pořádku. Ale předposlední měsíc, co jsem u nich byla, tak mně nevyplatili. Nikdy bych k nim nešla dělat, jsou to podvodníci,“ tvrdí Kateřina Boubelíková.

Uklízeči porušují i dopravní předpisy

Uživatel Tomáš Jirisch přidal na Facebook zase důkaz, že pro zaměstnance firmy zákon neplatí, když služební vůz vyjížděl z jednosměrky opačným směrem tak, že hrozil střet s protijedoucím vozidlem. Může tak jít o další indicii, že když zaměstnanci nedodržují ani dopravní předpisy, mohli mít prsty i ve vandalismu. Na sítích jsou i pochvalné recenze, ovšem většinou od rodinných příslušníků zaměstnanců firmy.

Experti na marketing: Veřejnost nevnímá firmu kladně

Náš REGION se obrátil na experty z oblasti marketingové komunikace a public relations. Pokud by za sprejováním, které vyvolalo rozruch, firma stála, těžila by z toho? Shodli se, že nikoli. „I když se někdy říká, že negativní reklama taky reklama, není to pravda. Jakým způsobem se značka prezentuje, ovlivňuje její vnímání veřejností a zákazníky a některé přešlapy se mohou táhnout s firmou dlouhá léta. Poškozování majetku sprejováním na fasádu, i když by byla sebepoškozenější, je pořád poškozování cizího majetku. Samostatnou kapitolou je pak fakt, že pošpinění veřejného prostoru nejde úplně dohromady s úklidovou firmou, která by se měla prezentovat opačným způsobem,“ ohodnotil Roman Binder z největší české PR agentury AMI Communications. Podle něj si zákazníci i po letech na reputační problém vzpomenou, a proto by neradil jít cestou rychlého vzbuzení zájmu i za cenu poškození pověsti.

Stejně to vidí Marie Zouharová z kreativního studia Adis Art. „Člověk nemusí být ani odborník ani policajt, aby si odpověděl na to, kdo může mít zájem a profit z toho, že se název firmy objeví v konkrétním období na tolika místech v úplně stejném provedení. A navíc paralelně v době, kdy firma spustila kampaň v různých typech médií,“ kroutí hlavou. Krátkodobě tak možná uklízeči stoupli do povědomí spousty lidí, dlouhodobě si ale pošramotili pověst. „Nelze vyloučit ani konkurenční boj. I tak by to byl ale ukázkový příklad toho, že firma své PR nezvládá. A potřebuje pomoc,“ myslí si Zouharová.

 

Omezení na Vinohradské v Chomutově trvá. Kaufland se o opravu opěrné zdi pře s městem

Kámen, který není ve svém lůžku
Dnes, 09:09
Čtrnáct kamenných řad, které jsou od roku 1958 chráněnou kulturní památkou, se nachází na náhorní...
Včera, 13:29
Do mezinárodní soutěže na budoucí podobu okolí jezera Milada u Ústí nad Labem se přihlásilo...
4.8.2020
Druhé setkání dobrovolných, profesionálních i podnikových hasičů a jejich příznivců se uskuteční v sobotu 24....
3.8.2020
Ústecký kraj letos oslavil kulaté, dvacáté výročí. Prvním hejtmanem se v roce 2000 stal Jiří...
3.8.2020
Dýně, rajčata, okurky, kedlubny a další plodiny si mohou lidé vypěstovat na komunitní zahradě v...
2.8.2020
V červenci zahynulo při dopravních nehodách na silnicích v Ústeckém kraji šest lidí, o dva...
31.7.2020
V Ústí nad Labem v městské části Střekov se před několika dny otevřela vyhlídka známého...
30.7.2020
V Ústeckém kraji je devět odběrových míst, kde se mohou na covid-19 nechat otestovat pacienti,...
28.7.2020
Zemědělci v Ústeckém kraji považují stav hrabošů za kritický. Na jednom hektaru pole je i...
27.7.2020
V Jirkově na Chomutovsku je otevřené nové informační a populárně naučné centrum spojené s multimediálním...
Reklama