Opravy na estakádě na dálnici D8 skončily

dálnice D8, estakáda

Opravy na prackovické estakádě na dálnici D8 skončily. Řidiči tudy projedou bez omezení. Náklady na dodatečné práce činily zhruba čtvrt miliardy korun.

„Provedli jsme výměnu mostních závěrů a speciální údržbové práce v klíčových bodech mostní konstrukce,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Práce spočívaly v přizvednutí mostu, úpravě ložisek, na nichž konstrukce leží, a spuštění konstrukce. Koordinátor dálnice D8 za ŘSD Jan Jirák uvedl, že dálnice nevykazuje žádné pohyby. „Dlouhodobé měření pravidelně vyhodnocujeme, stav je uklidněný,“ potvrdil. Údržbové práce jsou podle ŘSD běžné na každém mostě.

Byla zahájena stavba dálnice D7 u Panenského Týnce

Za tři roky provozu projelo po dálnici D8 podle Rýdla 28 milionů vozidel, z toho 7 milionů aut bylo nákladních, což představuje 200 milionů tun nákladu. Stavba 92 kilometrů dlouhé dálnice D8 z Prahy do Ústí nad Labem k hranici s Německem trvala více než 32 let. Sesuv zavalil v červnu 2013 rozestavěný úsek dálnice v délce asi 200 metrů a poškodil nedalekou železniční trať. Poslední 12kilometrový úsek přes České středohoří začali motoristé využívat v polovině prosince 2016. Kvůli nestabilnímu podloží byl tehdy u estakády provoz sveden do jednoho pruhu. ŘSD jej zpevňovalo piloty a vysokotlakou injektáží betonu. V prosinci 2018 skončily práce na zpevnění svahu pod dálnicí D8. Podle některých geologů nejsou vyloučeny další sesuvy. Úsek přes České středohoří zatím není zkolaudován, a to kvůli opakování posuzování vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA. „Pokud se něco bude upravovat na D8, tak je pravděpodobné, že se to bude týkat protihlukových stěn nebo něčeho takového, nemáme v plánu stavbu přestat užívat nebo dokonce bourat,“ zdůraznil Rýdl.

 

Co je estakáda…

… typ mostu nesený sloupy. Na rozdíl od mostů, jejichž účelem je překlenout údolí či řeky, se estakády staví tam, kde by vzhledem k profilu terénu bylo nemožné nebo příliš složité vybudovat pozemní komunikaci, v husté zástavbě pro překlenutí vzdálenosti bez úrovňového křížení, za účelem oddělení dopravní trasy od okolní krajiny nebo zvýšení komunikace nad záplavovou oblast.

 

Kámen, který není ve svém lůžku
Včera, 09:09
Čtrnáct kamenných řad, které jsou od roku 1958 chráněnou kulturní památkou, se nachází na náhorní...
7.8.2020
Do mezinárodní soutěže na budoucí podobu okolí jezera Milada u Ústí nad Labem se přihlásilo...
4.8.2020
Druhé setkání dobrovolných, profesionálních i podnikových hasičů a jejich příznivců se uskuteční v sobotu 24....
3.8.2020
Ústecký kraj letos oslavil kulaté, dvacáté výročí. Prvním hejtmanem se v roce 2000 stal Jiří...
3.8.2020
Dýně, rajčata, okurky, kedlubny a další plodiny si mohou lidé vypěstovat na komunitní zahradě v...
2.8.2020
V červenci zahynulo při dopravních nehodách na silnicích v Ústeckém kraji šest lidí, o dva...
31.7.2020
V Ústí nad Labem v městské části Střekov se před několika dny otevřela vyhlídka známého...
30.7.2020
V Ústeckém kraji je devět odběrových míst, kde se mohou na covid-19 nechat otestovat pacienti,...
28.7.2020
Zemědělci v Ústeckém kraji považují stav hrabošů za kritický. Na jednom hektaru pole je i...
27.7.2020
V Jirkově na Chomutovsku je otevřené nové informační a populárně naučné centrum spojené s multimediálním...
Reklama