ZŠ Školní v Chomutově se potýká s výtkami České školní inspekce dlouhodobě

Výuka ve speciálních třídách 2. stupně ZŠ Školní v Chomutově většinou nerespektuje individuální vzdělávací potřeby žáků. Tak zní jeden z výroků České školní inspekce (ČŠI) z poslední kontrolní zprávy. Výtek inspektorů vůči škole je více. Ozvali se i bývalí kantoři, kteří popsali dění v tomto ústavu.

Pandořinu skříňku otevřel zpravodaj Náš REGION loni v listopadu. Upozornil na problémy v chomutovské ZŠ v ulici Školní. Někteří kantoři se tam nechovají zcela férově a didakticky k žákům na 2. stupni. „Když nosí dítě z předmětu Výchova k občanství a ke zdraví čtyřky a pětky, tak to asi nebude úplně v pořádku. Bifluje se nazpaměť definici módy. Když např. napíše jiný žebříček hodnot, než si přeje učitelka, dostane za čtyři, to je taky asi divný,“ nelíbí se Pavle Hejzlarové, jedné z nespokojených matek, která si stěžovala na Facebooku.

Rodiče se bouří vůči chomutovské ZŠ v ulici Školní. Učitelé prý ponižují žáky

Ředitelka Vlasta Marková si ale chyby připustit odmítá. A to i přesto, že na ně upozornily kontrolní zprávy ČŠI. „Ze zpráv České školní inspekce, které u nás byly na kontrole, je zcela evidentní, že se nemáme za co stydět,“ hájí se. Jak ovšem Náš REGION ověřil, inspektorka už v roce 2018 u školy odhalila nedostatky a slabé stránky mající vliv na kvalitu vzdělávání a atmosféru. „Ve speciálních třídách 6. – 8. ročníku se negativně odrazila skutečnost, že výuku vedli vyučující bez potřebné kvalifikace. Učitelům se nedařila identifikace vzdělávacích potřeb žáků. (…). Pedagogové zajišťují doučování žáků, nejsou však nastavena účinná opatření pro snížení výrazného neprospěchu velkého počtu žáků 2. stupně v předmětech vyučovaných některými vyučujícími (např. výchova k občanství a zdraví, informatika, dějepis) a velkého počtu nehodnocených žáků,“ vytkla ČŠI Markové, která tak zřizovatele i rodiče tahá za nos.

radar

Překročili rychlosti o 6 km/hod, platí pokutu 900 korun. Je to velmi velkorysé, hájí primátor Chomutova

Náš REGION kontaktovali i bývalí kantoři školy, kteří popisovali nestandardní chování jejího vedení. „Chtěl bych poděkovat za článek, kde jste popsal v několika odstavcích poměry na ZŠ Školní. Bohužel mi nezbývá než souhlasit. Podařilo se vám to, co ještě nikdo nedokázal. Podat informace černé na bílém o věcech, o kterých se pouze v Chomutově a okolí pouze šuškalo,“ napsal redakci učitel, s kterým redakce posléze mluvila. Učitel potvrdil, že problém je pouze s třemi učitelkami na 2. stupni a pak s vedením školy. To mělo údajně vytipované kolegy šikanovat.

Jedny dotuje, druhé by rušil. Děčínský primátor Hrouda z ANO dělá rozdíly mezi hasiči

primátor chomutov hrabáč

Primátor Chomutova Marek Hrabáč hrabe do městské kasy. Z radarů je bohatší o 13 milionů

Učitel, s nímž redakce mluvila, trpí civilizační chorobou. „Když jsem žádal zástupkyni ředitelky o volno kvůli lékaři, protože jsem měl problém s rukou, řekla mi, ať si honím druhou,“ uvedl. Další učitelka, s kterou redakce taky hovořila, vypověděla, že se ve škole ztrácely věci a vedení je pak dávalo k úhradě učitelům. „Je velmi smutné, jak se vedení školy podařilo z vyhlášené základní školy udělat ústav, nad kterým protočí oči kdekdo. Bohužel nikdy se nepodařilo nikomu zjednat žádnou nápravu. Velkou vinu na celé věci nese zřizovatel, na kterého se obraceli naštvaní rodiče i učitelé již před lety,“ dodal zdroj redakce.

Čtvrt milionu pro lounské radní. Za prodej pozemků a „obílení“ černé stavby?

Podle informací redakce držela nad Markovou ochrannou ruku vedoucí školského odboru magistrátu Dagmar Mikovcová, která však během medializace této kauzy ve zpravodaji Náš REGION v tichosti odešla do penze. Dalším, u koho má škola zastání, je bývalý primátor Jan Mareš (ČSSD), který nyní jako zastupitelvede výbor pro výchovu a vzdělávání.

Co ČŠI škole vytýká:

  • Ve speciálních třídách v 6. – 8. ročníku není vzdělávání poskytováno učiteli-speciálními pedagogy. Jejich metodická podpora ze strany vedení školy není funkční.
  • Výuka ve speciálních třídách 2. stupně většinou nerespektuje individuální vzdělávací potřeby žáků. Žáci nemají k dispozici vhodné učební pomůcky doporučené školským poradenským zařízením.
  • Ve třídách 2. stupně učitelé nedostatečně využívají prvky diferenciace a individualizace.
  • Ve speciálních třídách 6. – 8. ročníku se negativně odrazila skutečnost, že výuku vedli vyučující bez potřebné kvalifikace. Učitelům se nedařila identifikace vzdělávacích potřeb žáků, individualizace, diferenciace a vytvoření efektivních podmínek pro dosažení očekávaných výstupů vzdělávání u všech žáků třídy. V závěru hodiny probíhalo shrnutí látky převážně učitelem, v některých hodinách s ověřením v úvodu stanovených vzdělávacích cílů. Využití kompenzačních a speciálních pomůcek se objevilo pouze v některých hodinách, žáci většinou neměli k dispozici názorné pomůcky ani tabulky učiva doporučené školským poradenským zařízením. Výrazně efektivnější a pro žáky přínosnější byla výuka, kterou vedla pedagožka respektující pravidla pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Pedagogové zajišťují doučování žáků, nejsou však nastavena účinná opatření pro snížení výrazného neprospěchu velkého počtu žáků 2. stupně v předmětech vyučovaných některými vyučujícími (např. výchova k občanství a zdraví, informatika, dějepis) a velkého počtu nehodnocených žáků.

(inspekční zpráva z r. 2018)

  • Nenaplnění očekávaných výstupů ŠVP ZV v předmětech dějepis a zeměpis ve školním roce 2013/2014 c) Návrhy na zlepšení stavu školy: 1. Sledovat výsledky vzdělávání žáků, analyzovat je na úrovni vedení školy a přijímat účinná opatření 2. Věnovat pozornost průkaznosti zápisů v třídních knihách 3. Pokračovat ve snaze o snižování počtu neomluvených hodin 4. Nadále podporovat rozvoj sebehodnocení a vzájemného hodnocení žáků na 2. stupni.
  • Pozornost vedení školy není věnována průkaznosti zápisů v třídních knihách, které ve většině předmětů nedokládají plnění výstupů ŠVP. Rovněž názvy některých předmětů v třídních knihách neodpovídají jejich názvům v učebním plánu a učebních osnovách.

(inspekční zpráva z r. 2015)

Co na to zřizovatel

Milan Marc, náměstek primátora pro školství

„Stížnosti rodičů v žádném případě nepovažuji za okrajový problém. Veškeré problémy této školy si velmi dobře uvědomuji, netvrdím, že zde nejsou a situací pravidelně sleduji, stejně jako konkrétní kroky, které podniká vedení školy. S paní ředitelkou na toto téma pravidelně diskutujeme. Znám i názory rodičů a žáků této školy. Zdaleka nejsou jen negativní a jednostranné, jak jste tvrdili Vy. Také bych rád, abyste doložil zprávu ČŠI, ze které vyplývá pochybení školy.“

 

Babiš lže a je protikladem příkladu. Do ANO už bych nevstoupila, vyčítá si exprimátorka Krnáčová

Nejdražší kluziště v ČR je v Lounech. Stálo téměř 9 milionů a nachází se před divadlem

Dnes, 11:26
Požár, který v pátek zcela zničil dvě historické chaty na Děčínsku, způsobil podle předběžných odhadů...
Dnes, 10:50
Nedočkavé děti stály před základní školou v ústecké vyloučené lokalitě v Předlicích již půl hodiny...
Včera, 16:03
Komerční článek
Kvůli šíření nového typu koronaviru zakázal ministr zdravotnictví vývoz dezinfekčních přípravků na ruce do zahraničí...
Včera, 16:03
Pouhé dva dny trvalo nadšení, se kterým Kamencové jezero ohlásilo brzké otevření areálu. Mělo se...
23.5.2020
V Ústeckém kraji se ve větších městech otevřou aquaparky i koupaliště většinou příští týden. Umožňuje...
23.5.2020
Přestože je otevření koupališť svázáno řadou pravidel, na Kamencovém jezeře nechtějí na nic čekat. Brány...
22.5.2020
Ústecký domov pro seniory Orlická se intenzivně připravuje na první návštěvy, přijdou v pondělí. Zařízení...
22.5.2020
Zákaz čerpání povrchových vod platí kvůli nadměrnému suchu od 20. na šesti místech na Chomutovsku....
22.5.2020
V Národním parku České Švýcarsko u Rynartic dnes shořely dvě historické chaty, které jsou kulturní...
21.5.2020
Speciální opatření budou platit při doplňovacích senátních volbách na Teplicku. Lidé si kvůli ověření totožnosti...
20.5.2020
Hasiči zasahovali téměř 23 hodin u požáru lesa v nepřístupném terénu na Děčínsku. Při zásahu...
Reklama