• nezarazene
  • Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • Vizovice mají novou vizuální identitu, odkazuje na kulturu, tradice i švestky

    6.3.2023
    Doris Drienová

    Vizovice na Zlínsku mají novou vizuální identitu. Odkazuje na kulturu, tradice a folklor, turistické cíle i švestky. Město ji představí na výstavě, která začne v pondělí v tamním kulturním domě. Identita se promítne do grafické podoby názvů městských organizací, vizitek, upomínkových předmětů i mobiliáře, město ji začne postupně zavádět, řekla starostka Silvie Dolanská (nez.).

    Základní myšlenkou nové vizuální identity je rozdělení názvu města na VIZO:VICE. První část Vize má odkazovat na vizi a Vice jako více. Dvojtečka mezi částmi je symbolem švestek, respektive jejich pecek. K použitým spojením patří „pecka život“ nebo „:vice pohody“.

    „Vizovice jsou samy o sobě značkou. Lidé po celé zemi si je spojují se švestkami, slivovicí, Trnkobraním nebo jedním z největších metalových festivalů v Česku. Město ale nabízí spoustu dalších unikátních věcí a akcí. A právě bohatost Vizovic, a to od kultury přes společenské události, od tradic přes vizionářství, je základním pilířem nového loga. Jednotný vizuální styl je pro moderně se rozvíjející město základním marketingovým prvkem 21. století,“ uvedla starostka.

    Jednotná vizuální identita začala vznikat v polovině loňského roku, kdy vedení města chtělo mít materiál pro jednotnou komunikaci Vizovic a organizací, které město zřizuje. Do prvního kola výběru se přihlásilo šest agentur, tři z nich postoupily do druhého kola. Mezi prvním a druhým kolem se konala výstava, při níž mohli o nejlepším návrhu hlasovat také obyvatelé. Uskutečnila se i veřejná prezentace návrhů se zástupci tří agentur. V komisi pro druhé kolo výběrového řízení mohli být všichni zastupitelé. Vybrán byl návrh a koncepce agentury GATE 78. Město za to dalo 300.000 korun.

    K nové vizuální identitě města se vážou pravidla použití co se týče barevných variant nebo stylu písma. Nabízí řadu kombinací slov, které odkazují například na vizi města nebo více kultury. Výstava představující novou vizuální identitu města potrvá do 10. dubna.

    Zdroj: ČTK



    Nepřehlédněte