Železnice na letiště získává obrysy. Zatím jen na papíře

Příjezd metra do stanice.

Vlak pojede ve špičce každých 10 minut a cestu z Dejvic na letiště zvládne do čtvrthodiny. To jsou plány SŽDC v projektu modernizace trati Praha–Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla.

Zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jako investora stavby a městské části Praha 6 svoji vizi představili v březnu občanům šestky v Hotelu DAP. Plány jsou ovšem zatím jenom v hlavách a na papíře. Než se kopne do země, nějaký rok to potrvá. Už nyní se ale dělají kroky k tomu, aby bylo v střednědobém budoucnu cestování z metropole na letiště komfortnější a rychlejší. Cestovat se bude sice vlakem, ale dle vizí by železnice měla vést v určitých úsecích pod zemí.

Dej si šlofík, budeš profík. Víte, kolik hodin je zdravé spát?

„Ještě nikdy v historii jsme nepokročili v přípravě železničního spojení Prahy s letištěm tak daleko jako nyní. Na Negrelliho viaduktu už se staví, na třech úsecích jsme požádali o územní rozhodnutí a ke třem dalším připravujeme dokumentaci pro územní řízení. Železnice na letiště tak směřuje z papíru do reality, a proto zintenzivňujeme komunikaci s širokou veřejností,“ nadchl přítomné s nadějí v hlase Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy.

Povede pod zemí

„Z prezentovaných benefitů bych vyzdvihl zejména přímé přestupy na metro v zahloubených stanicích Praha-Veleslavín, Praha-Dejvice, Praha-Bubny a Praha Masarykovo nádraží,“ dodal Nejezchleb. Právě průchod přes šestý pražský obvod patří mezi nejkomplikovanější, které musí SŽDC vyřešit v rámci projektové přípravy. „Díky převedení významné části trati o celkové délce 5,7 km do podzemí se však městská část zařadí naopak mezi lokality, které budou z modernizace železnice nejvíce profitovat,“ shodl se investor s vedením radnice.

Spojí městské čtvrti

Radní Praha 6 pro strategický rozvoj Eva Smutná si pochvaluje podzemní železnici i z toho důvodu, že koleje nebudou čtvrti rozdělovat, ale naopak spojovat. „Zahloubením vznikne na povrchu tzv. zelená radiála, jedinečný prostor pro volnočasové využití, který nabídne sportovní i odpočinkové vyžití a zároveň propojí území, dosud nepřekonatelně oddělené kolejemi,“ uvedla Smutná a dodala, „proto se na zahloubení velmi těším, neboť přeměna na povrchu čerpá inspiraci v řadě světových metropolí, kde podobným způsobem zajímavě oživili dosud převážně průmyslové části měst.“

Letiště Číňanům?! Žádný prodej se nechystá, tvrdí vedení

Vlaky mají podle optimistických scénářů SŽDC jezdit v tunelech rychlostí až 120 km/h, tím pádem železniční provoz nemá obtěžovat hlukem ani občany. K ražení tunelů má být použit stejný způsob, jakým se prodlužovalo metro A do Motola.

Včera, 14:13
Pražští policisté hledají muže, který ženám v tramvajích stříhá vlasy. Evidují zatím pět takových případů....
Včera, 11:11
Radnice Prahy 7 nechala opravit výtluky a díry v chodnících, na vozovkách u přechodů pro...
Včera, 08:06
Základní a mateřská škola Na Beránku se nedočká nové pětipodlažní budovy pro vzdělávací program Montessori,...
18.2.2020
Pražská Zbraslav se rozhodla využít moderních technologií a pro komunikaci s občany začala používat plnou...
18.2.2020
V rámci zachování unikátního stromořadí v Lužické ulici musí TSK Praha – a nejen ona...
18.2.2020
V pražském tunelu směrem na Holešovice teče ze stropu voda. Důvod Technická správa komunikací (TSK)...
18.2.2020
Pražský dopravní podnik (DPP) plánuje v následujících pěti letech nakoupit až 60 midibusů, každý asi...
18.2.2020
Nejlépe se muzicíruje s někým. Radůza má kapelu, Luboš Pospíšil svých 5P, Pepa Pilař Klasiky,...
18.2.2020
V Praze se dnes dopoledne na žádost policie zastavila vlaková doprava na hlavní trati směrem...
18.2.2020
Branické divadlo získalo nového nájemce, kterým se stal zapsaný spolek United Arts & Co. Ten...
Reklama