Často v nich využívají moderní technologie včetně umělé inteligence. Novinářům to řekl generální ředitel společnosti ABF, která areál provozuje, Martin František Přívětivý. V pátek 22. září uplyne 25 let ode dne, kdy výstaviště PVA Expo Praha zahájilo svůj provoz.
Veletrh Motocykl Praha letos podle Přívětivého navštívilo 57.103 lidí, For Fishing pak 27.673. Proti roku 2019 se přišlo také více zájemců podívat i na veletrh Reklama Polygraf Obaly, bylo jich 9913, uvedl. „U souběhu veletrhů For Arch a For Interior také očekáváme návštěvnost srovnatelnou s rokem 2019,“ dodal. Stavební veletrh For Arch a akce zaměřená na bytový design For Interior se v areálu uskuteční od úterý 19. do soboty 23. září.
Celkově tento rok výstaviště nabídne 37 veletrhů, což ve srovnání s loňskem představuje nárůst o pětinu, řekl Přívětivý. Vystavovatelé podle něj do expozic vkládají více peněz než dříve. „Jejich expozice jsou někdy možná menší než v minulosti, ale o to sofistikovanější, více propracované a lépe připravené prezentovat produkty a služby. Zapojení moderních technologií do expozic se stává standardem,“ doplnil.
Díky letošní akvizici společnosti MDL Expo, která organizuje licenční veletrhy mateřské firmy Reed Expo v České republice a na Slovensku, bude moci výstaviště zájemcům nabídnout nové akce. „V příštím roce tak například rozšíříme náš veletržní kalendář o významný mezinárodní veletrh technických zařízení budov Aquatherm a nadále budeme rozvíjet mezinárodní spolupráci,“ uvedl Přívětivý.
Areál podle něj aktuálně investuje především do opatření na úsporu energií nebo ekologičtějšího provozu. „Na některým místech jsme provedli výměnu osvětlení za úspornější variantu a ze stejného důvodu nahradíme vytápění LTO za plynové v centrální části výstaviště,“ dodal. V pondělí podle něj areál po opravách otevře vstupní halu 1, kterou předloni zachvátil požár. Přívětivý už dříve ČTK řekl, že náklady na rekonstrukci dosáhnou pravděpodobně 150 až 180 milionů korun.
Firma má také e-shop shopex.cz, kde nabízí produkty z veletrhů, které pořádá. V současné době na něm lze vybírat z více než 250.000 výrobků. V polovině loňského roku jich bylo okolo 40.000, uvedl již dříve Přívětivý.
Společnost ABF vznikla v roce 1995 a je jednou z firem podnikatele Pavla Sehnala. V roce 2021 podle své poslední účetní uzávěrky ve Sbírce listin vykázala ztrátu ve výši asi 22,4 milionu korun a tržby přibližně 162,2 milionu korun. V roce 2021 musela firma podle uzávěrky řadu akcí kvůli pandemii koronaviru zrušit.
Zdroj: ČTK