Oprava plzeňského mostu mezi Liticemi a Valchou je dokončena

Silniční most přes řeku Radbuzu, který umožňuje dopravní spojení v jižní části plzeňské aglomerace mezi městskými částmi Litice a Valcha, je po rozsáhlé rekonstrukci kompletně opraven. Kromě obnovy konstrukce samotného mostu a jeho povrchu zahrnovala oprava i vybudování nového levostranného chodníku, který umožní pěším přes most bezpečněji přecházet. Stavba byla slavnostně zprovozněna 15. prosince 2020, symbolicky ji posvětil páter Jiří Špiřík z nepomuckého arciděkanství, z vedení města Plzně se akce zúčastnil náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

Při pravidelných kontrolách mostu přes Radbuzu, který byl postaven v roce 1972 v souvislosti s dokončením vodní nádrže České údolí, byly v nosné uzavřené konstrukci, opěrách i uložení mostu zjištěny závady, které se postupně zhoršovaly. Vyústily ve snižování nosnosti mostu až na 12 tun a bylo tedy nezbytné jej opravit,“ uvedl náměstek Michal Vozobule.

Stavbu mostu, která trvala přes devět měsíců, realizovala Správa veřejného statku města Plzně. Náklady činily 44 milionů korun, zhotovitelem je firma SILNICE NEPOMUK, s. r. o. „Stavba započala letos v březnu, a i přes náročné nejen technologické výzvy, se kterými jsme se museli potýkat, jsme ji nyní v prosinci dokončili,“ řekl za zhotovitele technický ředitel firmy Lukáš Skala.

Tradice pokračuje: Sokolníci se u Drozdova pochlubili svými opeřenci

Na základě analýzy možností obnovy byla jako nejvhodnější zvolena výměna nosné konstrukce mostu. Po snesení té stávající byly upraveny hlavy pilířů a opěr. Na nové úložné prahy opěr a pilíře byly osazeny nové prefabrikáty – nosníky ve tvaru T. Nosníky byly spřaženy železobetonovou deskou, byly provedeny římsy, izolace, mostní závěry a kompletní odvodnění mostu. Finální povrch vozovky na mostě byl proveden ze živice,“ popsal Václav Šašek ze Správy veřejného statku města Plzně. Doplnil, že kromě toho byl vybudován nový chodník nejen na mostní konstrukci, ale i v nájezdech k mostu v celkové délce zhruba 370 metrů.

Stavebníci řešili i sanaci spodní stavby mostu. „Z toho důvodu bylo nutné od 1. září 2020 snížit hladinu vodní nádrže České údolí. V současné době se nádrž začíná pomalu napouštět,“ doplnil Václav Šašek. Dodal, že na stavbě budou vzhledem ke klimatickým podmínkám odstraněny drobné závady a nedodělky na jaře příštího roku.

15.1.2021
Od pátku 15. ledna je spuštěn rezervační systém pro očkování seniorů ve věku 80 let...
13.1.2021
Požáry dvou obytných budov zaměstnaly dnes odpoledne hasiče v Plzeňském kraji. Ve Strašíně na Klatovsku...
13.1.2021
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
13.1.2021
Velmi těžké zranění utrpěl dnes ráno osmačtyřicetiletý chodec, kterého v Sirkové ulici u hlavního vlakového...
13.1.2021
Město Plzeň chce vybudovat moderní digitální akustický systém, který bude pokrývat varovným akustickým signálem s...
11.1.2021
První týden nového roku přinesl příběhy o několika, trochu komických, krádežích a jejich pachatelích. V...
9.1.2021
Letošní druhý ročník Ceny ministra školství, mládeže a tělovýchovy za vynikající vzdělávací činnost na vysoké...
5.1.2021
První jednání Krizového štábu Plzeňského kraje v roce 2021 se uskutečnilo v pondělí 4. ledna 2021 online....
4.1.2021
Zimní období a klesající teploty nastolují v Plzni pravidelně řešení problematiky spojené se zajištěním ochrany...
4.1.2021
Nejmenší obce v Plzeňském kraji do 2000 obyvatel mohou letos opět získat krajské dotace na...
3.1.2021
V posledních letech se stalo milou tradicí, že do plzeňských organizací poskytujících sociální služby zavítali před...
Reklama