Žďárská radnice se chystá potřetí vyhlásit dotační program pro podnikatele, kteří zlepší označení svých obchodů a jiných provozoven. Nabídne jim celkem 200 000 korun. Cílem je snížit reklamní smog v ulicích a zlepšit jejich vzhled. Program už projednala městská rada, ještě ho bude schvalovat žďárské zastupitelstvo. Uvedl to starosta Martin Mrkos (Žďár-živé město). V minulých dvou letech uspělo v programu celkem 26 žadatelů. Označení obchodů například sjednotil obchodní dům na sídlišti Libušín.
Budovy podle starosty někdy hrají všemi barvami. „Obchodníci si neuvědomují, že mnohdy člověk není ani schopen postřehnout, co mu všechny ty informace sdělují, a ta reklama nefunguje,“ řekl.
Vloni město z tohoto dotačního programu rozdělilo 306 000 korun mezi 13 žadatelů. Mezi nimi byla kavárna, cukrárna, autoškola a pojišťovna. Pro letošek zatím radnice počítá s nižší částkou podpory. Podle Mrkose to je kvůli tomu, že není jisté, jak se bude vyvíjet městský rozpočet, i s ohledem na ceny energií a možnou ekonomickou recesi. „V průběhu roku rozpočtovým opatřením můžeme podle zájmu částku navýšit,“ řekl.
Z letošních 200 000 korun chce město dát polovinu na podporu nového označení konkrétních obchodů a živností a druhou část na zlepšení vzhledu v obchodních domech. „Čili v místech, kde těch provozoven je více,“ řekl starosta. Na jednu provozovnu může žadatel dostat od 5000 do 30 000 korun, přičemž sám se musí na nákladech dotované akce podílet alespoň pětinou.
Podmínkou získání dotace je, že grafický návrh bude vycházet z manuálu dobré praxe, který zveřejnilo město. Návrhy pak posuzuje odpovědný pracovník radnice. V komplikovanějších případech návrhy konzultuje s architektem.
Zdroj: ČTK