Češi si důvod k oslavám našli. Společnost Bohemia Sekt loni prodala 31 milionu lahví sektů

16.1.2022
Andrea Jančová

I když byl i loňský rok poznamenaný pandemií, skupině Bohemia Sekt rostly tržby. V loňském roce v České republice prodala 31,5 milionu lahví sektů, šumivých nápojů a vín, téměř o 7 procent více než v roce 2020. Dařilo se hlavně kategorii sektů a šumivých nápojů, jichž meziročně prodala téměř o devět procent víc, a to celkem téměř 21 milionů lahví.

„Navzdory složité situaci ve společnosti si Češi vloni důvod k oslavám našli a nevynechali ani sváteční přípitky, což se v našem případě projevilo zejména nárůstem prodejů v kategorii sektů. Rok 2021 tak z hlediska prodejů patří k nejúspěšnějším. Protiváhou růstu je skokové zdražování všech surovin, materiálů a energií v desítkách až stovkách procent, které nás bude provázet i letos,“ řekl ředitel největšího výrobce sektů a vín u nás  Ondřej Beránek.

Z 21 milionů prodaných lahví sektů a šumivých nápojů byl nejoblíbenější značkou v portfoliu Bohemia Sekt, jehož prodej se meziročně zvedl téměř o desetinu. Hlavní sezonou sektů je prosinec, zejména druhá polovina. V posledním měsíci bylo ze Starého Plzence expedováno přes 3,5 milionu lahví Bohemia Sektu. Dlouhodobě roste konzumace nealkoholické varianty sektu, jehož prodeje překonaly hranici jednoho milionu lahví. Zvýšily se také prodeje italského šumivého vína prosecco. V kategorii tichých vín rostly loni podle ředitele kvalitativně vyšší řady.

Zdroj :ČTK


Témata:

Nepřehlédněte