Projekt podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kritizují některé obce. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl označil nesouhlas obcí za krátkozraký. Z jejich připomínek se chce poučit, uvedl v neděli Mátl v podcastu ŘSD.
Dálnice D5 mezi Prahou a Berounem patří mezi nejvytíženější úseky dálniční sítě v zemi. Už několik let se proto plánuje její úprava na šestiproudou. Projekt má ale podle ŘSD své kritiky.
„Ten nesouhlas obcí vidím jako velmi krátkozraký. Pražská aglomerace je obrovské množství lidí, kteří denně dojíždí, proto potřebujeme dálniční sít s vyšší kapacitou,“ uvedl Mátl. Poukázal na to, že dálnice na příjezdu do Prahy na Pražském okruhu jsou nedostačující a denně se na nich tvoří kolony.
Je proto potřeba vyšší kapacita dálnic, aby fungovaly v době zvýšeného provozu, řekl Mátl. „Cílem je zabránit kolonám, při kterých řidiči hledají alternativní trasy a jedou po silnicích nižších tříd, obcemi, městy, kolem škol,“ dodal Mátl.
Z veřejného projednání EIA (posuzování vlivu na životní prostředí) k rozšíření D5 je podle něj potřeba se poučit pro podobné budoucí projekty. Mátl podotkl, že v jiných případech, třeba v případě rozšíření dálnice D11, takové připomínky nejsou a projekt má naopak podporu.
Zdroj: ČTK