• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Dokončení nové lávky v České Lípě zkomplikovalo počasí

    10.6.2023
    Simona Knotková

    Dokončení povrchu nové lávky v České Lípě zkomplikovalo deštivé počasí. Most nad rušnou silnicí I/9, který spojil části Svárov a Kopeček, tak zatím zůstává pro chodce i cyklisty zavřený a vzhledem k předpovědi počasí ho zřejmě nebude možné otevřít dřív než o víkendu.

    Záležet bude na počasí, řekla mluvčí českolipské radnice Kristýna Kňákal Brožová. Lávka je uzavřená od 1. června, stavbaři musí dokončit takzvanou pochozí izolaci, za deště to ale není možné.

    Lávka je dlouhá 60 metrů a čtyři metry široká, tvoří ji ocelová oblouková konstrukce se zavěšenou betonovou mostovkou. Součástí lávky jsou i přístupové chodníky a veřejné osvětlení. Na straně Kopečku lávka začíná v ulici U Kola v křižovatce se Zimní ulicí, na straně Svárova končí na louce u hasičské zbrojnice, odkud lze místní cestou dojít až do ulice Karla Poláčka. Lidé z obou čtvrtí, které jsou oddělené rušnou silnicí první třídy, na lávku léta čekali. V minulosti podle starostky Jitky Volfové (ANO) lidé silnici často přebíhali a riskovali zdraví.

    Most stavbaři dokončili už v dubnu, od května byl v provozu, i když neměl finální povrch. „Už při otevření lávky jsme obyvatele upozorňovali, že bude ještě krátkodobě uzavřena z důvodu aplikace pochozí izolace na povrch lávky. Izolaci nebylo možné před uvedením do provozu udělat kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám,“ doplnila mluvčí. Nátěr není možné dělat při teplotách, které v noci klesají pod pět stupňů. Teď, když je natolik teplo, že je možné izolaci nanést, zase práce zkomplikovalo deštivé počasí.

    Projekt lávky zpracovala pro město společnost VANER, ve studii nabídli projektanti devět variant s využitím oceli, dřeva nebo jejich kombinací. Město si vybralo oblouk z oceli a betonu. Že by kvůli strmě rostoucím cenám oceli materiál změnili, na radnici neuvažovali. Stavba se městu výrazně prodražila, stála téměř dvakrát víc, než projektanti odhadovali. „Důvodem pro výrazné zvýšení ceny je především ocelová konstrukce lávky,“ řekl na dotaz ČTK místostarosta Martin Brož (ANO). Radnice platila stavbu ze svého, se žádostí o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) neuspěla.

    Zdroj: ČTK



    Nepřehlédněte