Kolín zprovoznil na webu pro komunikaci s lidmi chatbot, který využívá generativní umělou inteligenci. Odpovídá na dotazy, se kterými se lidé běžně obrací na úředníky nebo na ně hledají odpovědi na webu. Město dosud novinku, která má ušetřit čas lidem i úředníkům, testovalo. Smlouvu na provoz chatbota se společností Citymind solutions má nyní uzavřenou na jeden rok. Novinářům to řekla tajemnice úřadu Monika Pohůnková.
„Jedná se o umělou inteligenci, která by měla například dokázat odpověď, když budete chtít vědět, jak za něco zaplatit, nebo koho kontaktovat v konkrétní záležitosti,“ řekla Pohůnková. Chatbot využívá pouze data obsažená na webu města, umí odpovědět i na ne zcela přesně položené otázky a dokáže tazatele navést na konkrétní místo na webu, upřesnil starosta Michael Kašpar (Změna pro Kolín).
Pokročilého chatbota startupové společnost Citymind solutions aktuálně využívají ještě další tři obce v Česku, a to Mokrá-Horákov, Uherský Brod a Mikulov. „Jedná se o nejnovější generaci chatbota, který nevyužívá pouze statická data a neodpovídá pouze na základě nějakých předdefinovaných akcí, ale dokáže generovat odpověď v reálném čase na základě poskytnutých dat, která máme v databázi,“ uvedl ředitel firmy Andrej Gono.
Město za roční provoz chatbota zaplatilo téměř 47 000 korun bez DPH. Pokud se služba osvědčí, smlouvu prodlouží.
Zdroj: ČTK