Jak správně inzerovat prodej nemovitosti

12.10.2021
Redakce

Prodat rychle a výhodně nemovitost není možné bez dobrého marketingu. Jak ale vypadá efektivní realitní marketing v roce 2021? Co vše je potřeba udělat, kde inzerovat a koho oslovit, aby o vámi nabízenou nemovitost byl zájem?

 

  1. Připravte vše, co potřebujete na inzerci

Homestagingupravte nemovitost tak, aby se líbila co nejširšímu okruhu zájemců. Většinou postačí důkladný úklid, odstranění osobních věcí a nadbytečného nábytku, nová výmalba či naaranžování květin.

Fotografie – nechte byt či dům nafotit profesionálem. Ten ví, jak jednotlivé místnosti nafotit, co zdůraznit či potlačit a má profesionální výbavu, která zaručí perfektní výsledek.

Videoprohlídka a 3D scan nemovitosti

Videoprohlídka a 3D scan nemovitosti jsou dnes už standardním nástrojem při prodeji především dražších nemovitostí. Profesionálně natočené video dokáže zaujmout a vyvolat v zájemcích pozitivní emoce, díky 3D scanu si lépe dokáže představit dispozici bytu.

Půdorysy a plánky

Nezapomeňte si připravit i profesionálně zpracovaný půdorys. Využijte specializované firmy, které vám jednoduchý a přehledný plánek levně zpracují.

Text inzerátu

Text inzerátu má být přiměřeně dlouhý, strukturovaný a přehledný a měl by obsahovat všechny důležité informace. Nic důležitého nezamlčujte, ale nepište romány.

Web nemovitosti

Na web můžete dát veškeré informace, videa, plánky, fotky a vše ostatní, na co není prostor na realitních serverech. Odkaz na web se dá jednoduše sdílet v inzerci a na sociálních sítích.

  1. Inzerujte na největších realitních serverech

I když existuje spousta serverů s realitní inzercí, vám postačí inzerovat pouze na těch hlavních. Dlouhodobě nejnavštěvovanější servery jsou Sreality (více jak 200.000 návštěv/den) a Reality Idnes (50.000 návštěv/den). Jelikož ty největší servery obsahují tisíce inzerátů, doporučujeme topování. Tím se váš inzerát bude držet pořád na vrcholu inzerátů.

 

  1. Nepodceňujte sociální sítě

Umístěte inzerát s fotkami na Facebook nebo na Instagram. Chcete-li oslovit širší skupinu, je potřeba svůj příspěvek sponzorovat, čili využít placené reklamy. Profesionální makléři využívají placené reklamy jak na Facebooku či Instagramu, tak na Googlu, Seznamu a Youtube. Inzerce se dá dobře zacílit na vybrané cílové skupiny a efektivně tak oslovit potenciální zájemce.

 

  1. I lokální marketing stále dobře funguje

Spousta kupujících hledá nemovitost v lokalitě, ve které už žije. Tuto skupinu může oslovit plachta na domě či na plotě pozemku. Dobré je i využít různé lokální nástěnky či distribuovat letáky do schránek.

 

  1. Nejčastější chyby při propagaci nemovitosti

Správná propagace je nejlepší cestou, jak prodat byt, dům či pozemek za nejlepší cenu v nejkratším čase. Nevyplatí se nafotit pár fotek na mobil, napsat nějaký text a dát inzerát na realitní server zdarma. Budou vám volat podprůměrní makléři a nabízet pomoc při prodeji, nebo se vám budou ozývat spekulanti či investoři, kteří vás svými triky zlákají k prodeji nemovitosti pod cenou.


Témata:

Nepřehlédněte