Dálnice D8 před hranicemi s Německem se po týdenní obousměrné uzavírce kvůli opravě v tunelech znovu otevřela. Problémy na objízdných trasách v Krušných horách měli hlavně zahraniční řidiči nákladních automobilů. Na úzké klikaté cesty vjížděli často s vozidly ve špatném technickém stavu. Významně policistům při řešení dopravních komplikací pomohli hasiči, řekl vedoucí odboru dopravní služby ústecké policie Jiří Ušák. Teď se bude projíždět vždy jednou tunelovou troubou obousměrně, tunely na D8 se znovu zcela zavřou na začátku července.
Šéf krajské dopravní policie pochválil českou řidičskou veřejnost. „Poslechli naše výzvy, vydali se do Německa jiným směrem. Asi tak až každé dvacáté auto bylo s českou poznávací značkou. Kopce vždy vyjeli,“ uvedl Ušák. Naopak zahraničním řidičům vytkl nekázeň a neinformovanost. „Stalo se, že autu upadla převodovka a podobně. Velmi bych chtěl poděkovat hasičům, díky nimž se nám dařilo objízdné trasy v dosažitelném čase uvolňovat,“ uvedl Ušák.
Úsek na důležité dopravní tepně Ústeckého kraje byl neprůjezdný mezi 80. až 87. kilometrem. Kolony se tvořily v kopcích a obcích. „Velmi děkujeme obyvatelům, že nápor aut zvládli,“ řekl Ušák. V sobotu například musela policie na čtyři hodiny uzavřít rameno na Petrovice kvůli kamionu, který se převrátil na bok i s naloženými auty.
Od 1. července se opět na týden úsek zcela uzavře. Se třetí úplnou uzavírkou dálnice D8 na Ústecku počítají policisté na začátku října. Odborníci vymění v tunelech technologie, doplní systém měření rychlosti včetně systému pro detekci vozidel, která přepravují nebezpečné látky a věci. Po rekonstrukci se zvýší nejvyšší povolená rychlost v tunelech z 80 na 100 kilometrů v hodině, řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Kamila Zahálková. Náklady na veškeré práce jsou zhruba 744 milionů korun.
Zdroj: ČTK