Kralupy podepsaly smlouvu s developerem. Bude se stavět za nádražím

8.4.2022
Martin Solar

Kralupy nad Vltavou by se měly v budoucnu nebývale rozrůst. Stavět by se mělo hned na třech místech, nejméně by se měla rozrůst lokalita za kralupským nádražím, která patří mezi ty nejzanedbanější v Kralupech. Město již uzavřelo smlouvu s developerem, jednání se před tím vedla rok a půl.

Tímto developerem je společnost Rezidence nad Vltavou a.s., se kterým město uzavřelo smlouvu 30. března 2022. Lokalita vedle kralupského nádraží nepůsobila příliš vábně, nyní by se měla do značné míry změnit. Ještě donedávna zde bylo zbořeniště po areálu lihovaru, jatek a Aera Vodochody. Hned naproti nádraží roste nový autobusový terminál, místo běžného parkoviště se zbudoval parkovací dům. Změn by měl doznat prostor, kde se nyní otáčejí autobusy vedle nádraží, kde by se měla vybudovat kavárna s výhledem na vlakovou trať. Místo by se mělo v následujících letech výrazně proměnit v moderní obytnou zónu, jež mimo jiné nabídne volnočasový areál či novou mateřskou školu.

Projekt dále počítá s revitalizací druhé části Nádražní ulice, kde by eventuálně mohl vzniknout další parkovací dům spojený se supermarketem. „Pokud chceme přivést do Kralup mladé lidi, využívat jejich potenciálu, musíme zodpovědně řešit i politiku bydlení. Jsem tedy velice rád, že můžeme dnes přistoupit k uzavření smlouvy o vzájemné spolupráci, jenž v průběhu dvou let procházela mnoha a mnoha úpravami,“ uvedl kralupský starosta Marek Czechmann, jenž si je vědom i několika negativ, která jsou s výstavbou spojena.

Kralupy nad Vltavou, stejně jako okolní města ve Středočeském kraji, tíží každoroční nárůst dopravy, přičemž je limitováno pouze jedinou dopravní tepnou (Masarykův most). „Vzhledem k tomu, že investor plánuje výstavbu domů na etapy, jsem optimista a doufám, že do té doby vznikne obchvat Kralup, případně jeho část, čímž umožníme budoucím obyvatelům výjezd z rezidence, nikoliv přes centrum,“ říká Marek Czechmann, jenž rozhodující výhody spatřuje zejména v mimořádně vylepšeném vzhledu přednádražního prostoru.

Bohužel pro obchvat Kralup stále není stanoven termín a objem vozidel, které přes most každý den projedou, je obrovský. Na mostě často vznikají zácpy a jakákoliv nehoda zde je velkým problémem. Právě tuto výtku vznášejí tedy ti, kdo masivní výstavbě v Kralupech nefandí. Investor přislíbil, že v místě vybuduje školku za deset milionu korun, dále pak hodlá investovat dalších deset milionů korun do výstavby odpočinkové zóny v blízkosti Vltavy, dá příspěvek na rekonstrukci Nádražní ulice, vybuduje komunitní centrum. Výstavba v lokalitě za nádražím je v rámci jednotlivých etap rozdělena přibližně do dvanácti let, přičemž s prvními stavebními pracemi lze dle slov starosty Marek Czechmanna počítat už v následujícím roce.

Michaela Kadlecová



Nepřehlédněte