Při loňské tragické nehodě ultralehkého letounu v Tlusticích na Berounsku byl stroj přetížený a jeden z pilotů byl pod vlivem alkoholu. Vyšetřovatelé nezjistili technickou závadu. Použité kontaminované palivo však zřejmě způsobilo, že pohonná jednotka nepracovala při kritické fázi letu spolehlivě. Vyplývá to ze závěrečné zprávy Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.
Nehoda se stala loni 12. září před 7:00. Instruktor s žákem zahynuli při výcvikovém letu, stroj se zřítil a narazil do rozestavěného zahradního domku. Piloti ve věku 35 a 48 let přes péči záchranné služby podlehli mnohočetným zraněním.
„Příčinou letecké nehody byla chybná reakce alkoholem ovlivněného instruktora na nepravidelný chod motoru a jeho nesprávné rozhodnutí provést nad letištěm, krátce po vzletu zatáčku o 180 stupňů,“ stojí ve zprávě. Při manévru přetížený stroj ztratil rychlost, dostal se do vývrtky a havaroval.
Instruktor nebyl podle vyšetřovatelů způsobilý letu, protože pilotoval pod vlivem alkoholu v pásmu podnapilosti. Nacházel se ve fázi odbourávání alkoholu požitého v nezjištěnou dobu před letem. Při letu také nebyla dodržena výrobcem stanovená maximální vzletová hmotnost, což neumožnilo dostatečný rozsah řízení pro bezpečné pilotování. Maximální vzletová hmotnost byla podle zprávy překročena o více než 97 kilogramů.
Zdroj: ČTK